با توجه به موقعیت جغرافیایی خمام اولویت های سرمایه گذاری این شهرستان تدوین شود


باز باران خبر/ مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان گفت: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان خمام اولویت های سرمایه گذاری ان تدوین شود.
دکتر یونس رنجکش در اولین جلسه مشترک کمیته اشتغال و سرمایه گداری و فنی بررسی طرح های سرمایه گذاری شهرستان تازه تاسیس خمام افزود: موقعیت کریدوری خمام با توجه به قرار گرفتن در مسیر چهار راه ارتباطی شهرستان های مهم گیلان و منطقه ازاد اقتصادی انزلی و دسترسی به زیر ساخت های حمل و نقل دریایی ، هوایی و زمینی و جاذبه های طبیعی و گردشگری از شرایط ویژه ای برای سرمایه گذاری و توسعه برخوردار است.
وی اضافه کرد: تولید برخی محصولات غذایی و دستی در این شهرستان دارای برند خاصی است بطوریکه خمام از یک برند ملی برخوردار است.
وی اظهار کرد: با تکیه برمجموعه استعدادهای اقتصادی موجود در شهرستان خمام و فرصت های سرمایه گذاری در آن می توان چشم انداز روشنی در مسیر توسعه ان ترسیم کرد.
وی گفت: باید تلاش کرد با برنامه ریزی و تدوین اولویت های سرمایه گذاری براساس آمایش سرزمینی استان فرصت های موجود تبدیل به ثروت پایدار در منطقه شود.
وی با اشاره به جاذبه های گردشگری منطقه توسعه زیر ساخت های خدمات تفریحی و رفاهی را از ضرورت های این منطقه دانست که می تواند در جذب گردشگر و تبدیل این شهرستان به کانون خدمات گردشگری گیلان موثر باشد.
مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان در این جلسه که جمعی از مدیران استانی حضور داشتند با اشاره به پرداخت تسهیلات بیش از ۲۷ میلیارد تومانی تکلیفی از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی، تبصره ۱۶ حمایت از مددجویان نهادهای حمایتی و حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا به خمام در دو سال گذشته اظهار داشت: اقدامات خوبی را در گذشته شاهد بوده ایم اما اکنون با توجه به شرایط جدید در این شهرستان باید برنامه ریزی ها دقیق و بهتر انجام شود.
رنجکش یادآور شد: در حوزه معاونت اقتصادی استانداری گیلان و این اداره کل آمادگی‌های لازم برای تشکیل جلسات مرتبط با رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران وجود دارد و فرمانداری شهرستان با نیازسنجی از فرصت ها، مشکلات و چالش ها می تواند آن ها را در اختیار استانداری برای طرح موضوع و رسیدگی در راستای رفع مشکلات قرار دهد.
در این جلسه احمدی فرماندار شهرستان خمام هم ضمن تشکر از حضور مدیران استان در شهرستان برای پیگیری مشکلات و مباحث سرمایه گذاری به ارایه نکاتی پیرامون مشکلات و کاستی ها و فرصت های این شهرستان تازه تاسیس پرداخت.
گفتنی است بازدید از دو پروژه سرمایه گذاری در شهرستان خمام از دیگر برنامه ها بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=19934

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: