باید برای توسعه گردشگری در استان برنامه مشخص و هدفمندی داشته باشیم

 مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : ایجاد مسیرهای گردشگری و ارائه طرح های هدفمند موجب هدفمند سازی، رونق اقتصادی و بهره وری بهتر و بیشتر از ظرفیت های این بخش در استان می شود.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا، یونس رنجکش  با اشاره به اینکه از حدود پنج هزار فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده در گیلان، چهار هزار مورد در حوزه گردشگری است، افزود : باید برای توسعه گردشگری در استان برنامه مشخص و هدفمندی داشته باشیم چنانکه طرح ملی مسیر گردشگری دیلمان الگوی مناسبی در این زمینه است.

وی اظهار داشت : با توجه به برنامه ریزی ها، ایجاد و استقرار دبیرخانه این طرح، امیدواریم با پشتیبانی های مورد نظر شاهد تحول خوبی در اجرای آن باشیم.

وی ادامه داد : از مهمترین اقدامات مورد انتظار برای دبیرخانه مسیر گردشگری دیلمان، تسهیل گری و نهادسازی برای بهره مندی از ظرفیت و پشتیبانی سایر بخش ها بویژه دستگاههای اجرایی است که این مهم در  موفقیت طرح بسیار حائز اهمیت است.

 رنجکش،  شبکه سازی و برقراری پیوند بین گردشگر و سازمان های خدمات دهنده و هدایت صحیح مدیریت گردشگری را موجب تقویت اقتصاد منطقه و رونق بهره وری دانست.

وی گفت : اجرای این طرح در سایر نقاط گیلان نیز می تواند انجام شود که هدفمند سازی مدیریت گردشگر از مهمترین دستاوردهای  آن خواهد بود.

شهرستان سیاهکل با ۲ بخش مرکزی و دیلمان در ۵۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

طرح توسعه کریدور گردشگری البرز مرکزی (سیاهکل و دیلمان به رستم آباد) در منطقه دیلمان در قله درفک که دارای جاذبه های بین المللی است، شهر دیلمان در ۱۵ کیلومتری لاهیجان واقع شده و از شمال و شمال‌شرق به لاهیجان و از شرق به لنگرود متصل می‌شود.

گفتنی است گیلان سالانه پذیرای افزون بر ۳۲ هزار گردشگر است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=6242

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: