بازدید استاندار از شالیزار‌های کوچصفهان

بازباران خبر/ اسدالله عباسی ظهر روز (پنجشنبه) از اراضی کشاورزی در حال نشاء و روند آبرسانی به شالیزارها در روستای دشتان گیلوا بخش کوچصفهان شهرستان رشت بازدید کرد و گفت وگویی صمیمانه با کشاورزان در حال کار داشت.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری به گیلان در بخش مکانیزاسیون و تسطیح اراضی و آبیاری زمین ها، گفت که بنا داریم این میزان اعتبار، در تمامی مناطق استان به صورت عادلانه توزیع شود.

وی اهمیت تسطیح اراضی در تسهیل فرآیند کشت و کار ، کاهش هزینه ها و افزایش درآمد کشاورزان را یادآور شد و همچنین نوسازی و مدرن‌سازی کارخانه‌های برنج کوبی را مورد تأکید قرار داد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: آبیاری به‌موقع، کودرسانی بهنگام و توجه به توصیه‌های علمی کارشناسان جهاد کشاورزی در بهبود کیفیت محصول موثر است.

عباسی با یادآوری بازدید خود از مرکز تحقیقات برنج کشور و ارقام پر محصول و با کیفیت برنج که توسط کارشناسان این مرکز به دست آمده، گفت که باید این مهم، به کشاورزان اطلاع‌رسانی شود چراکه موجب افزایش تولید و نیز مقرون به صرفه شدن کشاورزی خواهدشد.

وی بر عهده گرفتن فرماندهی مدیریت آب استان توسط خود را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: در اسفندماه گزارش‌هایی از اداره‌کل‌هواشناسی مبنی بر کمبود بارش و کاهش دبی آب در حوزه های آبریز استان دریافت کردم و بر این اساس؛ قرارگاه مرکزی مدیریت آب را در استان تشکیل دادیم و در شهرستان ها هم ، قرارگاه هایی به ریاست فرمانداران راه اندازی شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تاکید کردم لایروبی انهار به طور کامل انجام و پمپاژها تعمیر و آماده باشند، خاطرنشان کرد: روزانه و ساعت به ساعت، گزارشی از میزان ورودی و خروجی آب در سد دریافت می‌کنم.

استاندار گیلان با تصریح اینکه تا زمان دروی برنج نظارت و کنترل های لازم صورت می گیرد تا کشاورزان پرتلاش مشکلی نداشته باشند، ابراز امیدواری کرد که امسال، شاهد به بار نشستن محصول کمی و کیفی خوبی باشیم.وی از کشاورزان خواست با توجه به بارندگی های اخیر و مدیریت میدانی صورت‌گرفته، عملیات نشاءکاری (مکانیزه یا سنتی) را به تعویق نیاندازند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=24065

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: