بازخورد اندیشه در میان فعالان رسانه زمینه رشد را فراهم می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان با اشاره به جایگاه رسانه این استان در کشور، گفت: بازخورد اندیشه در میان فعالان رسانه زمینه رشد این حوزه را فراهم می‌کند.

به گزارش  باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، روز چهارشنبه در نشست صمیمانه نماینده ولی فقیه در گیلان با اصحاب رسانه استان که در سالن اجتماعات مصلی رشت برگزار شد، با اشاره به وضعیت حوزه رسانه استان، اظهار کرد: گیلان دارای ۱۵۸ پایگاه خبری و ۲۱۳ نشریه مکتوب از جمله ۱۰ روزنامه، ۵۶ هفته نامه، ۲۲ دو هفته نامه است.

وی به جایگاه و وضعیت حوزه رسانه استان گیلان اشاره کرد و گفت: از نظر تعداد رسانه‌های مکتوب و مجازی در کشور در جایگاه پنجم کشور قرار داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه گیلان از نظر تعداد پایگاه‌های خبری رتبه سوم کشور را دارد، گفت: این نشان دهنده ظرفیت استان گیلان در حوزه رسانه و خبر است.

فاضلی در ادامه با تأکید بر اینکه سرعت انتقال اخبار در میان رسانه‌های گیلانی بسیار بالا است، اظهار کرد: امروز در جهان سرعت انتقال اخبار بسیار اهمیت دارد که خوشبختانه در استان گیلان در این حوزه وضعیت مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه به سمت افزایش کیفیت محتوا گام بر می‌داریم، گفت: اندیشه و تولید محتوا باید ماندگار و پویا باشد. بازخورد اندیشه در میان اعضای رسانه و خبر زمینه پویایی و پیشرفت این حوزه را فراهم می‌کند.

شجاعت همراه با تدبیر باید سرلوحه فعالیت‌ اصحاب رسانه باشد

آیت الله رسول فلاحتی نیز در این نشست، با بیان اینکه شجاعت همراه با تدبیر باید سرلوحه فعالیت‌های اهالی رسانه قرار گیرد، گفت: ادب و نجابت اصحاب رسانه گیلان قابل تقدیر و تشکر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مسائل انحرافی و موهماتی از بیرون وارد حوزه دینی ما شده که به ویژه در برنامه‌های عاشورا آسیب رسان بوده است، افزود: رسانه باید با این موهمات برخورد کند اما این نوع از برخورد باید با تدبیر همراه باشد تا تاثیری بدی بر باروهای دینی صحیح مردم نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از متولیان مساجد به جوانان میدان نمی دهند و این موجبات گلایه جوانان را فراهم کرده است، گفت: باید کاری کنیم که مساجد پررنگ شود همه متولیان به همراه اصحاب رسانه باید در این زمینه تلاش کنند.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به اینکه عده‌ای به تعداد زیاد مجوزها در حوزه رسانه گلایه دارند، بیان کرد: این موضوع هم می تواند فرصت باشد هم یک تهدید. باید نظارت شود که این رسانه‌ها چه خروجی دارند و در این خروجی ها به چه میزان به دردها و مشکلات مردم توجه می‌کنند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه باید علاوه بر رسانه‌های مکتوب به رسانه‌های مجازی نیز توجه و حمایت‌های لازم از آنها انجام شود، ادامه داد: این حمایت‌ها سبب افزایش قدرت ایستادگی رسانه ها در برابر هجمه دشمنان می شود.

وی رسانه را خط اول بیانگر دردهای مردمی دانست و تصریح کرد: اگر مردم به رسانه اعتماد نکنند به هیچ کس دیگری اعتماد نخواهند کرد رسانه نیز باید در مقابل خطوط قرمز که همان اصل نظام، رهبری و باورهای دینی است حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به حوزه گردشگری و اجرای طرح‌های بوم گردی و افزایش مهاجرت‌ها به استان گیلان اشاره کرد و گفت: این مهاجرت ها زمینه ساز بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در سطح استان به ویژه روستاها شده است.

وی با تأکید بر لزوم برخورد قاطع با زمین ‌خواری در استان گیلان، افزود: در حوزه فرهنگی نیز باید به گونه‌ای عمل شود که مهاجران به فرهنگ و باورهای دینی و مذهبی استان گیلان احترام بگذارند و خود را ملزم به رعایت باورهای دینی و فرهنگی مردم این استان کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اجرای بوم‌گردی یکی از راهکارهای مقابله با بیکاری و رفع مشکلات اقتصادی است، تأکید کرد: اجرای این طرح نباید سبب ولنگاری فرهنگی و ایجاد مشکل برای استان، کشور و نظام شود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: در زمینه گام دوم انقلاب نیز رسانه نقش مهمی دارند باید به این موضوع توجه ویژه شود. رسانه باید نشست‌هایی در این زمینه برگزار کند، وجود وحدت رویه در میان رسانه‌ها زمینه‌ساز نهادینه شدن فرهنگ و یک موضوع می‌شود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اهالی رسانه باید متخصص در رسانه و حوزه فعالیت خود باشند، اظهار کرد: رسانه نباید تنها به سیاه‌نمایی بپردازند و از سوی دیگر توهین به رسانه ها و اصحاب رسانه را نمی پذیریم.

نشست صمیمانه نماینده ولی فقیه در گیلان با اصحاب رسانه استان ۱
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=3432

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: