ایجاد خانه خلاق و نوآوری فرش، نقطه عطفی در توسعه صنعت فرش گیلان خواهد بود



باز باران خبر/ مدیرعامل گروه دانش بنیان کاشف راه اندازی خانه خلاق و نوآوری فرش استان را نقطه عطفی در توسعه صنعت فرش گیلان دانست.
به گزارش روابط عمومی گروه دانش بنیان کاشف دکتر روهام قلیچی گفت: بر اساس اطلاع رسانی قبلی صورت گرفته همانگونه که پیشتر اعلام شده بود، برگزاری اولین جشنواره نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش قالی در استان گیلان دستاوردهای موثری برای رونق هرچه بیشتر این صنعت در استان داشته است.
وی افزود: یکی از مهمترین این دستاوردها، تایید ایجاد مرکز نوآوری و خلاقیت فرش دستباف در استان است که مورد حمایت رییس مرکز ملی فرش ایران قرار گرفت.
وی تصریح کرد: پیرو بازدید رییس مرکز ملی فرش ایران و مسئولان مرتبط استانی، مقرر گردید خانه خلاق و نوآوری فرش دستباف استان در مرکز فنی و حرفه ای شهید باهنر رشت راه اندازی گردد.
قلیچی همچنین گفت: این مرکز با پیگیری گروه دانش بنیان کاشف به عنوان تنها شتابدهنده دانش بنیان استان و با همکاری اداره کل صمت، پارک علم و فناوری و اداره کل فنی و حرفه ای گیلان ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه گفت: حمایتهای مرکز ملی فرش ایران و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از این طرح بسیار موثر می باشد.
رییس مرکز آموزش بازرگانی گیلان تصریح کرد: در خانه خلاق و نوآوری فرش استان، ارائه خدماتی نظیر زیرساخت و استقرار فعالان نوآور، خلاق و استارتاپی این حوزه، آموزش های تخصصی و تجاری سازی، جذب سرمایه گذاری، آموزش عملی و حل مسئله برای توسعه طرح و شرکت‌های نوپا برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خلاق  و ارائه خدمات کارگاهی و نمونه سازی صورت خواهد گرفت.
شایان ذکر است، خانه های خلاق و نوآوری به عنوان پلتفرم و یکی از هسته های مهم در جهت تسهیل فرایند تجاری سازی ایده و طرح های خلاقانه و نوآورانه، ارائه راه حل های فناورانه و نوآورانه در عرصه صنایع فرهنگی و خلاق و همچنین شبکه سازی فعالان زیست بوم اقتصاد خلاق و صنایع فرهنگی کشور می باشد که برنامه آن توسط معاونت علمی و فناوری  ریاست جمهوری طرح ریزی و توسط ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق و دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق در سطح کشور در مرحله اجرایی قرار گرفته است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31366

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: