اگر زینب نبود، کربلا در کربلا می‌ماند

بازباران خبر/آیین تجلیل از خبرنگاران در روز یکشنبه ساعت١٨در سالن جلسات سپاه ناحیه مرکزی رشت برگزار شد. سرهنگ علی اکبر قاسمی فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت : ۳۰ ام مرداد ماه روز جهانی مساجد است ضمن تبریک این روز به همه‌ی مردم، بخصوص هیات امنای مساجد ، کانون‌های مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج که امروز در مساجد فعالیت می‌کنند و امام جماعت مساجد تبریک عرض می کنم . روز جهانی مساجد در واقع به نوعی یادآور اقدام جنایتکارانه‌ و کودکش رژیم صهیونیست و سوزاندن قبله‌ی مسلمین یعنی مسجد الاقصی هست .امروز مساجد ما کارکردهای فراوانی دارند و بخش عمده‌ای از مشکلات امروز جامعه‌ی ما باید در داخل این مساجد حل بشود چنان که در صدر اسلام مسجد هم کارکرد خود را داشت. مساجد ما کارکردهای زیادی دارد و بسیاری از مسائل در این مساجد مورد بررسی قرار گرفته و مساجد سنگر اسلام هستند.

وی افزود: اگر زینب نبود، کربلا در کربلا می‌ماند و کسی نمی‌توانست این واقعه را سینه به سینه انتقال دهد . لذا بزرگ پیام رسان خون سرور سالار شهیدان و یارانش حضرت زینب سلام الله علیها بود. امروز شما هم خبرنگاران عزیز در این عرصه می‌توانید جهت مقابله با جنگ نرم دشمن گام‌های موثری را بردارید.

وی با اشاره به این که امروز خبرنگاران در مقابله با جنگ نرم دشمن باید پیروی از خط و مشی زینبی باشند، افزود: هدف اصلی خبرنگار باید خدمت به مردم باشند. در نظام اسلامی برای مردم اطلاع‌رسانی و مفید بودن خبر بسیار مهم است.

وی افزود،خبرنگار در واقع سمبل تعهد وظیفه‌شناسی دلسوزی آگاهی بخشی و مطالبه‌گری در جامعه است . تا جای که جانشان را برای روشنی بخشی مطالبه‌گری در جامعه‌ی تقدیم می‌کنند مثل شهید بزرگوار شهید محمود صارمی .

وی گفت: هدف اصلی هر خبرنگار ، باید خدمت به مردم باشد اگر نگاه خدمت به مردم در هر لباس و در هر منصبی باشد و مردم را بر اساس فرمایشات امام بزرگوار ما به عنوان ولی نعمت خود بدانیم خبر او اثرگذاری و اثر بخشی خود را دارد در نظام اسلامی برای مردم اطلاع رسانی و مفید بودن خبر بسیار مهم است و قدم برداشتن در این مسیر می‌تواند تاثیرگذار باشد . خبری باید منتشر شود که سودی به حال مردم داشته باشد نه خبری که سبب تضعیف و ناامیدی مردم شود.

قاسمی در مورد عملکرد‌های سپاه مرکزی گفت: از اغاز بیماری کرونا تاکنون رزمایشهای بسیاری انجام شد و تاکنون ۶۲ هزار بسته معیشتی در بین مردم نیازمند رشت توزیع شد.

وی افزود: در دو سال گذشته ۴۹ واحد مسکن تحویل مددجویان شد و امسال نیز ۵۰ واحد مسکن محرومین در تکمیل است.

قاسمی گفت: در عید قربان امسال ۲۰۶ گوسفند قربانی شد و بیش از ۴۰ هزار پخت عذا در عید غدیر خم توزیع شد.وی با بیان این مطلب که در بحث اقتصاد مقاومتی ۱۱۰ صندوق قرض الحسنه در مساجد تشکیل شدند گفت: از طریق همین صندوق‌ها برای ۴ هزار و ۴۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

فرمانده سپاه مرکزی رشت با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۱۴ گروه جهادی در سامانه اطلس بسیج سازندگی ثبت شده اند، افزود: با همت گروه‌های جهادی و علوم پزشکی توانستیم در دوران کرونا رتبه اول واکسیناسیون را در کشور به دست آوریم.

فرمانده سپاه مرکزی رشت در پایان با بیان اینکه امروز دشمن از تفکر بسیج می‌ترسد، یادآور شد: استکبار جهانی رو به افول است زیرا از جبهه دفاعی مردمی وحشت دارد. دفاع مردمی در کشورهای اسلامی نمود پیدا کرده و ما به خود می‌بالیم که به عنوان یک خادم در کنار بسیجیان هستیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=26864

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: