اهدای یک دستگاه ماشین بیماربر الکتریکی به بیمارستان رازی رشت

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت گیلان گفت: خیرین سلامت استان برای مقابله با ویروس کرونا تاکنون ۳ میلیارد تومان پول از خیرین دریافت کرده اند که از مجموع این مبلغ، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را با توجه به نیازهای بیمارستان های گیلان برای خرید تجهیزات پزشکی اهداء کرده اند.

به گزارش باز باران خبر، دکتر کیانوش کوچکی نژاد افزود: با شیوع ویروس کرونا در استان گیلان بر اساس اعلام عمومی از سوی مجمع خیرین سلامت این حوزه برای مشارکت در کمک‌رسانی در راس کار قرار گرفتند.

وی با بیان این که در ابتدا خیرین سلامت برای اهدا اقلام حفاظت شخصی پزشکان و کادردرمانی شامل عینک حفاظ دار، ماسک، دستکش و غیره اقدام کردند، افزود: با راه اندازی بیمارستان صحرایی در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت تصمیم گرفته شده که برای یک سری کمبودها در این بخش اقدام شود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت گیلان گفت: ۳۰ دستگاه کمک تنفسی، چندین دستگاه پمپ های سرم، دستگاه اکوکاردیوگرافی و غیره از دیگر کمک های خیرین سلامت استان در این طول مدت شیوع ویروس کرونا است.

کوچکی نژاد،ضمن قدردانی از خیرین سلامت در گیلان اظهار کرد:علاوه بر خیرین سلامت گیلان، خیرانی از ایرانی مقیم خارج از کشور نیز در این مدت برای مقابله با کرونا به این استان کمک های نقدی اهدا کردند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت گیلان گفت: یک دستگاه ماشین بیمار بر تخصصی به ارزش ۱۳۵ میلیون تومان توسط مجمع خیرین سلامت استان خریداری و امروز به بیمارستان رازی رشت اهدا شد.

دکتر حسن بهبودی،رییس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت گیلان ،شیوع ویروس کرونا را یک اپیدمی جهانی قلمداد کرد و گفت: ویروس کرونا بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشور ما را تحت تاثیر قرار داده و رعایت نکات ایمنی مانع پیشرفت این بیماری است.

وی،با اشاره به ظرفیت های مختلف مجمع خیرین سلامت گیلان افزود:در حال حاضر این مجمع ۲نوع خدمات متفاوت را به بیمارستان های گیلان ارائه می کنند.

دکتربهبودی گفت:دسته اول خدمات مصرفی به بیمارستان هاست که شامل لباس های حفاظتی، سرم،تغذیه پرسنل و …است و دسته دوم شامل تجهیزات پزشکی ضروری و افزایش آن ها با توجه به شیوع ویروس کرونا و خرید دستگاه های کمک تنفسی است.

وی افزود:تاکنون ۳۰ دستگاه کمک‌تنفسی در بیمارستان های گیلان توزیع شده ،که ۱۶ دستگاه آن فقط با توجه به اینکه بیمارستان رازی مرکز ارجاع بیماران مبتلا به ویروس کروناست، به این بیمارستان اختصاص داده شده است.

بهبودی در ادامه به خرید دستگاه رادیولوژی دیجیتال در روزهای اخیر برای بیمارستان رازی اشاره کرد و گفت:تعدادی دستگاه اکو قلب، ۱۰ دستگاه الکترو کاردیوگرافی، کپسول های اکسیژن و بسیاری از تجهیزات تخصصی پزشکی با توجه به نیاز بیمارستان نیز خریداری شده است.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت گیلان همچنین به خرید یک‌ آمبولانس بیمار بر توسط مجمع خیرین گیلان اشاره کرد و گفت:این آمبولانس هم برای تسهیل و راحتی انتقال بیماران به بخش های مختلف بیمارستان خریداری شده است.

وی در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین استان بیان کرد:خوشبختانه در روزهای اخیر شرایط نسبت به روزهای اول شروع این بحران بهتر شده و استانداری و دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین‌روسای بیمارستان ها و اساتید دانشگاه همه در کنار هم در تلاش برای بهبود شرایط هستند.

دکتر حسین همتی،فوق تخصص جراحی عروق مرکز آموزشی، درمانی رازی نیز ضمن تشریح فعالیت های مجمع خیرین سلامت گیلان گفت:مجمع خیرین سلامت گیلان سابقه همکاری طولانی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مجموعه بیمارستان رازی داشته و در بحران کرونا نیز این مجمع نقش پررنگی درکمک‌رسانی به بیمارستان ها داشته اند.

دکتر همتی افزود:مجمع خیرین سلامت گیلان تاکنون ۲ بخش جراحی عروق، بخش جراحی توراکس و یه بخش جراحی در بیمارستان رازی احداث کرده اند،که در این روزها کاملا دراختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفته است.

وی درادامه به احداث ساختمانی با عنوان همراه سرا به متراژ ۷۰۰ مترمربع در ۳ طبقه در محوطه بیمارستان رازی توسط مجمع خیرین سلامت گیلان اشاره کرد و گفت:در حال حاضر ۲ طبقه این ساختمان برای انبار تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان با توجه به شیوع ویروس کرونا اختصاص یافته و ۱ طبقه نیز برای استراحت داوطلبان و پرسنل زحمتکش بیمارستان در نظر گرفته شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=8435

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: