بیش از ۳۰۰ بیمار در گیلان منتظر انجام پیوند کلیه هستند

انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان با حضور جمعی از دستگاه های اجرایی استان نشستی به منظور حمایت و مساعدت های ویژه به این مجموعه برگزار کرد.

به گزاش باز باران خبر، هوشنگ رضوان پناه مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دولت و پاسداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان از سال ۱۳۷۲ با هدف خدمت رسانی به بیماران  کلیوی ، دیالیزی و هموفیلی راه اندازی  شد.

وی  با بیان اینکه انجمن کلیوی گیلان بعنوان دومین شعبه در کشور ارایه خدمت می کند افزود: در حال حاضر ۱۲۳۰ بیمار دیالیزی تحت پوشش و ۲۸۰ تخت دیالیز در سطح استان داریم و کلیه عمل های دیالیز بصورت رایگان انجام می شود.

حاج آقا رضوان خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۹۴ که ابلاغ بنده بعنوان خادم در این انجمن زده شد بعنوان یک شهروند گیلانی از وضعیت اسفبار و مشکلات و مباحث مالی آشفته و سیستم های اداری نابسامان با تعداد بسیار زیادی بیمار احساس شرمندگی فراوان داشتم که طی ۴ سال با کمک خیرین بزرگوار و کمکهای مردمی خوشبختانه توانستیم اوضاع را روبه راه کنیم.

وی اضافه کرد : در چنین شرایطی بیماران کلیوی را در استان گیلان شناسایی کردیم کسانی که تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام(ره ) نبودند و هیچ گونه پوشش بیمه ای نداشتند، این عزیزان را از آستارا تا چابکسر تحت پوشش قرار دادیم و در همین راستا با لطف خداوند و همراهی خیرین و نیکوکاران در طی ۵ سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیون تومان سبد کالا شامل مایحتاج ضروری زندگی به آنان اهدا شد که این روند همچنان تداوم دارد و همواره تلاش می‌کنیم که با کاهش مشکلات و ایجاد آرامش ، یار و یاور نظام و دولت باشیم با همه این اوصاف خواستار حمایت جدی از خانواده بزرگ کلیوی استان گیلان هستیم.

رضوان افزود: بالغ بر ۳ هزار و ۳۰۰ نفر از نیازمندان خاموش جامعه در استان گیلان تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی هستند که ۱۶۰۰ نفر از آنان پیوند کلیه و بیش از ۱۷۰۰نفر از آنان دیالیزی -دارویی و صفاقی هستند که از این جمعیت نیز ۳۳۰ نفر در انتظار پیوند کلیه ناشی از مرگ مغزی هستند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی در ادامه با اشاره به اینکه طی ۵ ماه و نیم اخیر از بودجه عمرانی بهره مند نبودیم گفت: همه خدمات با کمک خیرین و کمک های مردمی صورت کرفته که خوشبختانه توانستیم رتبه اول را در کشور بدست آوریم.

رضوان اضافه کرد: در همکاری با بیمارستان رازی قرارداد بستیم تا بیماران برای دادن آزمایش به این بیمارستان مراجعه کنند و همچنین دو مرکز خصوصی کاسپین و کیان مهر با دستگاه های جدید به بیماران ما خدمت رسانی می کنند.

وی همچنین اظهار داشت: در راستای این خدمت ها به بیماران از هم پاشیدگی خانواده ها را هم بخاطر مشکلات دیالیز داریم که سعی کردیم مشاور خانواده و روان شناس هم برای این افراد و برای سامان بخشیدن و جلوگیری از طلاق و جدایی داشته باشیم.

در ادامه مدیران دستگاه های اجرایی چون راه و شهرسازی ، هواشناسی، شرکت هواپیمایی هما و فرودگاه گیلان،  راه آهن گیلان و مدیریت ساخت توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور به منظور امداد ،کمک رسانی و خدمت بهتر به این مجموعه پیشنهاداتی را ارایه کردند.

گفتنی است علاقمندان و خیرین در حد بضاعت و توان خود با کمک های نقدی و غیر نقدی می توانند در این امر خداپسندانه این مجموعه را حمایت کنند.

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=3579

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: