انتخابات ؛ تهدیدها و فرصت ها

 

یادداشت/ سیدعبدالباقی اسحاقی

چند روزی بیشتر به برگزاری دوره سیزدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نمانده ؛ لذا اهمیت این انتخابات برای مصرف داخلی و بین المللی از هم اکنون بر هر انسان عاقل و صاحب اندیشه ای روشن و واضح است.
بدون تردید اگر چگونگی رأی دادن مردم ایران و میزان حضورشان در پای صندوق های رأی برای دولت آمریکا و رؤسای کشورهای اروپایی مهم نبود ما با این اندازه تبلیغات حجیم و گسترده بر علیه مجلس شورا و خبرگان و کاندیداهای مربوطه به شکل های مختلف مواجه نبودیم.
در این شرایط باید حواسمان خیلی جمع باشد که هر وقت دشمنان نظام با تمام توان به سوی منطقه ای، آتشباری و موشک پرانی می کنند، یقینا در آنجا خبرهای مهمی در حال وقوع است که اعصاب مخالفین و معاندین بزرگ و کوچک در سطح جهانی را به هم ریخته و آنان را به تکاپوی گسترده در جهت تشویق اقشار مختلف جامعه به عدم شرکت در صحنه انتخاب، وادار کرده است.
صمن اینکه غول های رسانه ای وابسته به استکبار با تسلطی که بر روی افکار عمومی جهان دارند، این روزها به شدت در تلاش هستند که به مردم ما چنین القاء کنند که مدیران دولتی و نمایندگان مجلس افرادی ناتوان در انجام وظایفه محوله می باشند و به همین دلیل شایسته رأی دادن نیستند!
البته این کاری است که آن ها در طول چهل و چهار انتخابات گذشته به شکل های گوناگون و طرفندهای متفاوت انجام داده اند و هیچگاه از بصیرت و زیرکی این ملت شریف و بردبار درس عبرت نگرفته اند؛ زیرا یکی از ویژگی های دشمن خیره سر همین است که با هر حُقّه ای که شده، می خواهد به اهداف پلید خود برسد و در این مسیر از انکار موفقیت های به دست آمده در طول چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی هیچ ابایی ندارد. زیرا جمهوری اسلامی از زمانی که جایگاه خود را در پهنه وسیع ایران زمین تثبیت کرده به منافع بی شمار آنان در غرب آسیا آسیب های جدی وارد کرده و مرجعیت آن ها در تصمیم گیری های دول عربی و به ظاهر اسلامی  در این سوی دنیا را بی اعتبار نموده است.
بنابراین انتخاب درست از سوی مردم، امری بسیار مهم است. چون موجب تشکیل یک مجلس قوی می شود و مجلس قدرتمند و باتدبیر قادر است به دولت ها کمک کند تا از تهدیدها عبور کرده و آن ها را به فرصت ها مُبّدل کرده و فرصت ها را به امتیاز و برتری تبدیل نمایند.
این روزها دشمن با ناجوانمردی ـ که از خصوصیات ذاتی او است ـ تبلیغ می کند که هر فردی را انتخاب کنید، مهم نیست، چون در هر دو مجلس تصمیمات اثرگذار فقط توسط چند نفر گرفته می شوند و بقیه در حکم تماشاچی هستند.
این نوع تبلیغ منفی بر علیه انتخابات از سوی استکبار جهانی یک اتفاق جدید نیست، بلکه آنان همیشه به دنبال یافتن راهی برای دلسرد و ناامید کردن شهروندان بوده و هستند و در آینده نیز به همین شکل ادامه خواهند داد.
از سوی دیگر متأسفانه برخی مسئولین با رفتارهای اشتباه و تصمیم های نسنجیده، اظهارات ناپخته، مصاحبه های احساسی، افتادن در برخی دعواهای جناحی و همچنین شبهاتی که رفتار خانواده های بعضی از آن ها ایجاد می کند و… موجب سوء استفاده بیش از پیش دشمنان می شوند که این مسئله نیازمند اصلاح سیستم مدیریت مجلس شورای اسلامی و نظارت هوشمند بر احوال شخصیه و عمومی نمایندگان است و باید قبل از شروع هر دوره نمایندگی همه پذیرفته شدگان حداقل به مدت یک ماه بالاجبار دوره های آموزشی خاصی را ببینند تا مرتکب خطاهای عمدی و سهوی نشده و بهانه به دست دشمنان ندهند.
اکنون به تجربه ثابت شده که گروه های مرجع تأثیرگذار در اذهان رأی دهندگان عبارتند از: روحانیون، اساتید دانشگاه، معلمان آموزش پرورش، خانواده افراد، مطبوعات و رسانه های داخلی.
هرچند که در طول سال هایی که سپری شد، سعی وافری صورت گرفت تا از قدرت تأثیرگذاری این گروه ها کاسته و مرجعیت را به سوی برخی ورزشکاران مشهور، بازیگران مطرح سینما و تلویزیون، بلاگرها، شبکه های اجتماعی و… سوق دهند اما به مرور زمان و رخ دادن حوادث گوناگون آهسته آهسته مردم ما متوجه شده اند که افراد معرفی شده از سوی غربی ها نه از سواد و تخصص لازم برخوردارند، نه تعهدی نسبت به مسایل اساسی کشور دارند و نه تعلق خاطری به ایران و ایرانی در خود احساس می کنند. تازه اکثرشان هم دارای تابعیت های دوگانه بوده و سر در آخور بیگانگان دارند.
با توجه به فضای معرکه انتخابات، نیازمند آن هستیم که علاوه بر گرم کردن تنور فضای سیاسی کشور، روحیه احساس مسئولیت در برابر انتخاب بهترین افراد برای تصاحب کرسی نمایندگی مردم را مورد توجه قرار دهیم.

زیرا این نمایندگان وظیفه بسیار مهم قانونگذاری و نظارت بر کار دولت ها را بر عهده دارند و اگر نتوانند از پس کار خویش برآیند از توفیقات قوه مجریه نیز کاسته خواهد و اوضاع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی کشور به سویی خواهد رفت که نباید برود.
یکی دیگر از دلایل مخالفت دشمنان داخلی و خارجی با انتخابات این است که حضور مردم در پای صندوق های آراء نشان دهنده اتحاد ناگسستنی و انسجام ملی کم نظیر این مردم در سطح جهان است که سبب شده ملت ایران روی پای خود بایستد و از تهدیدها، تحریم ها، کاستی ها و آسیب ها عبور کرده و همچنان به آینده ای روشن امیدوار باشد؛ به همین دلیل مقام معظم رهبری به طور مکرر تأکید دارند که «همه ما وظیفه داریم مردم را به شرکت حداکثری در انتخابات تشویق کنیم».
وجود دیدگاه های مختلف و سلیقه های متفاوت در کشور یک امر طبیعی و مفید است اما تا جایی که اصل نظام و انقلاب اسلامی آسیب نبیند و موجب دلسردی مردم نشود؛ زیرا دلزدگی جامعه سبب خوشحالی دشمنان بداندیش می گردد.
اکنون می بینیم که ایران قوی و نیرومند ضمن مسلط شدن بر خاورمیانه قادر است حرف های سازنده ی بسیاری برای بیان کردن در سطح منطقه ای و بین المللی داشته باشد و این مهم با شکل گیری یک مجلس دارای تعهد، تخصص، تجربه و شفاف به شکل بهتری ادامه خواهد یافت.
اینک کلیه صاحبان اندیشه و دارای وجدان های سالم و پای بند به انصاف و اخلاق انسانی در دنیای غرب، اقرار می کنند که بعد از چند هزار سال در کشور ایران یک نظام حکومتی مردم سالار مبتنی بر آرای مأخوذه از صندوق ها روی کار آمده و موجبات استقلال حقیقی این ملت بزرگ فراهم گردیده است و همین نکته موفقیتی بسیار بزرگ برای بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و جانشین وی حضرت امام خامنه ای به شمار می آید که حسادت استکبار جهانی را برانگیخته است.
وجود مشکلات فراوان در یک کشور نود میلیون نفری غیرقابل انکار است و مملکتی نیز وجود ندارد که با گرفتارهای بزرگ و کوچک دست و پنجه نرم نکند. اما مبارزه با کاستی ها و حل کردن آن ها کاری است که از اتحاد مجلس و دولت حاصل می گردد و این مسئله نیز نیازمند وجود یک مجلس توانا و برخوردار از مدیریت صحیح و پویا است.
بدیهی است که ما امروزه بیش از هر زمان دیگر به یکپارچگی ملی احتیاج داریم تا بتوانیم ضمن غلبه بر مشکلات داخلی و تهدیدهای خارجی، قدرت تاب آوری خود را به سطح قابل قبولی برسانیم و باز هم این هدف با شرکت حداکثری در انتخابات تحقق می یابد.
مهمترین دغدغه های مردم در همه زمان ها مسایل اقتصادی جامعه است و مجلس باید بتواند به نیازهای معیشتی رأی دهنگان پاسخ دهد و ضمن همکاری با هر دولتی که بر سر کار می آید در این زمینه گام های محکم بردارد تا رضایت خاطر رأی دهندگان را به دست آورد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34689

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: