امر به معروف و نهی از منکر بدون خراش دادن دل، هنرمندانه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: در امر به معروف و نهی از منکر می‌توان بدون اینکه دلی را خراش داد، فریضه خود را به درستی انجام داد و این کاری هنرمندانه است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، در نشست با دبیر و جمعی از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در این اداره‌کل برگزار شد، ضمن تبریک انتصاب حسن کربلایی به دبیری این ستاد، گفت: با توجه به شناختی که از شما دارم، عقیده دارم شما فردی عمل‌گرا هستید و این عرصه، عرصۀ عمل است.

وی با بیان اینکه طبیعی است هر مسئولیتی یک نوع توقع در مخاطب ایجاد می‌کند، افزود: از شما توقع این است که طرحی نو دراندازید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ابتدای حضور خود در این دستگاه، اذعان کرد: ابتدا دوستی عنوان می‌کرد با بحران جذب مخاطب روبرو هستیم، اما بنده الآن می‌گویم الحمدلله مخاطب فراوانی داریم و توانسته‌ایم با اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری، عده‌ای را زیر یک سقف جمع کنیم که این یک فرصت است و باید از این پتانسیل مغفول مانده به نحو شایسته استفاده شود و این همکاری و همراهی شما را می‌طلبد.

فاضلی با بیان اینکه کارهای فرهنگی، زمان‌مند، آرام، لطیف و دقیق است، افزود: برای سیاست‌گذاری در این حوزه باید این نکته را لحاظ کرد.

وی با تأکید بر اینکه هرچه ارتباط بین ما و شما تنگاتنگ‌تر باشد هیچکدام متضرر نخواهیم شد، گفت: در هر حوزه‌ای در هنگام اجرا ممکن است مشکلاتی ایجاد شود و برای رفع این اشکالات نیازمند چشم‌هایی بیرونی هستیم. همه ما روی یک کشتی نشسته‌ایم به نام نظام که یک سکان‌دار بیشتر ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: خوشحالم که نماینده محترم ولی فقیه در استان نیز حساسیت قابل تقدیری در حوزه امر به معروف و نهی از منکر دارند.

این استاد دانشگاه با اشاره به نحوه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کلاس‌های درسی خود، بیان داشت: در امر به معروف و نهی از منکر می‌توان بدون اینکه دلی را خراش داد، فریضه خود را به درستی انجام داد و این کاری هنرمندانه است.

فاضلی با تأکید بر اینکه برون‌داد این جلسات باید عملی باشد و ما به عملیاتی بودن شهره باشیم، اظهار کرد: افق انتظار جامعه را نمی‌توان تغییر داد، ما برای اثرگذاری باید جامعه را درگیر موضوع کنیم که این امر فقط با شنیدن و خواندن عملی نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه اداره ما به‌واسطه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به‌صورت مویرگی در جامعه وارد می‌شود، گفت: بیشتر فعالیت ما بر روی جامعه هدف در این حوزه امکان‌پذیر است؛ علاوه بر این آمادگی داریم دفاتر شهرستانی شورای امر به معروف و نهی از منکر را در ادارات شهرستان‌ها فعال کنیم.

وی با تأکید بر اینکه انتظار داریم کارگروه هنر در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان جدی پیگیری شود، افزود: هنرف دگرگونه گفتن و دگرگونه دیدن است که اثرگذاری آن در این حوزه غیرقابل انکار است.

فاضلی با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی در جامعه، گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که فضای مجازی در جامعه نفوذ گسترده‌ای داشته و نفی آن معنی ندارد، پس باید از این ابزار به عنوان یک فرصت، نهایت بهره را ببریم که در همین راستا به بیش از ١۵٠ پایگاه خبری در استان مجوز فعالیت داده شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌ای پیشرفت می‌کند که دائم‌ نقد شود، افزود: همیشه نقد نقدپذیری موجب پویایی یک سازمان می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، موضوع آسیب‌های اجتماعی را به عنوان پای ثابت موضوعات فعالیت‌های فرهنگی و هنری این اداره‌کل مطرح کرد که ارتباط مستقیم با امر به معروف و نهی از منکر دارد.

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2483

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: