اقدام شایسته مرکز خرید دیلمان رشت به مناسبت ۱۲ دی روز رشت

باز باران خبر/ اینجا شهر رشت است ، شهری که همواره به سرزندگی و نشاط معروف بوده است.

شهر رشت که مردمانش خونگرم و بی آلایش اند و اگر اندک گشت و گذاری در این شهر داشته باشید به روحیه خاص آنان پی می برید.
گیلان و گیلانیان حرفهای زیادی برای گفتن در حوزه ی فرهنگ ،تاریخ، هنر و تمدن دارند اما شهر رشت به جهت پیشینه تاریخی خود نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر استان و حتی در کشور پیشرو بوده است.
شهر رشت که شهر اولین ها نیز نامیده شد به سبب محل عبور و اقامت اروپاییان در طول تاریخ دستخوش تغییراتی گردید و پا به پای تمدن سایر ملل گام برداشت. این خصیصه تاریخی رشت در سالهای اخیر موجب شد تا از سوی مسوولین روزی بنام روز رشت معین گردد و آن در حقیقت روزی است که برای نخستین بار رشت به عنوان مرکز استان گیلان معرفی گردید و از سال ۹۴ به این سو ،۱۲ دیماه در تقویم این شهر به عنوان روز رشت نامگذاری شده است.

دانستن اینکه مردم رشت چه نمادهایی برای برجسته کردن این شهر دارند چندان خالی از لطف نیست؛ خوراک، موسیقی، مکانهای تاریخی، بازار سنتی، شب های زنده و … مواردی هستند که رشت را در ذهن ها ماندگار می کند.
اگر چه که در حال حاضر که سایه شوم کرونا بر دنیا، کشورمان و به تبع آن شهر رشت سیطره افکنده است اما همچنان روح سر زندگی و نشاط در این شهر باقی است.

۱۲ دی ماه اینجا در مرکز خرید دیلمان رشت با رعایت پروتکل های بهداشتی این گونه به بازدید کنندگان یادآوری شد؛ دکوری ساده و زیبا با ترکیبی از ماکت یک خانه چوبی روستایی، گمج های ( نوعی ظرف سفالی) کوچک مملو از خورشت های خوشمزه گیلانی ، رشته خشکار چراغ گرد سوز و سه فتیله ای و آویزهایی از جنس بافت حصیر و تزیینات کوچک از میوه های این سرزمین. پذیرایی با خورشت های مخصوص رشت در بسته بندی های کوچک توسط رستوران دانژه که در خور توجه بود و علاقمندی بازدید کنندگان این مرکز خرید به گرفتن عکس یادگاری با این تزیینات زیبا بود و قطعا رنگارنگ بودن این فضا جلوه خاصی به عکسها می بخشید.
“مهران عشقی ” مدیر تیم تبلیغاتی مرکز خرید دیلمان رشت در گفتگویی در این خصوص اظهار داشت : به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ دی ماه روز رشت بر آن شدیم تا مراسم کوچکی مرتبط با شهر رشت با رعایت پروتکل های بهداشتی در این مجموعه انجام دهیم تا سبب ایجاد حس خوب و انرژی مثبت در همشهریان و فضای مرکز خرید دیلمان شود.

عشقی با بیان اینکه پیش از شیوع بیماری کرونا مرکز خرید دیلمان برگزار کننده مراسم خوبی در زمینه های مختلف بوده است یادآور شد: یکی از حسن های این مرکز خرید برپایی مراسم های متنوع برای بازدید کنندگان و مشتریان مرکز خرید بود و حتی هنرمند فقید گیلانی مرحوم رضا نظری آخرین برنامه ی خود را در این مرکز اجرا کردند و انشاالله بتوانیم پیش از روز چهلم این هنرمند مراسم یادبودی برای ایشان با حضور هنرمندان و همکاران هنری این عزیز در مجموعه مرکز خرید دیلمان برگزار نماییم.
وی تصریح کرد: به جهت تقارن روز رشت امسال با ایام جانسوز فاطمیه و همچنین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مراسم روز رشت به صورت مختصر و در حد برپایی یک دکور ویژه از لوازم و خوراک های سنتی گیلان برپا شد که موجب استقبال همشهریان و بازدید کنندگان از مرکز خرید دیلمان قرار گرفت.
عشقی اضافه کرد: انشاالله در اعیاد و جشن های پیش رو مراسمی در این مجموعه برگزار خواهد شد.
وی در خصوص برپایی بازارچه های خیریه این مرکز نیز گفت: با چند موسسه خیریه در این زمینه گفتگو کرده ایم که در این مجموعه کانتینرهایی قرار داده شود و مجموعه حرکت های خیرخواهانه ای نیز برای بیماران نیازمند و افراد بی بضاعت داشته باشد.
وی افزود: امیدواریم که بتوانیم در سالهای آتی با از بین رفتن بیماری کرونا فضای بهتر و مراسم در خور و شایسته ی نام رشت برگزار کنیم.
گفتنی است مرکز خرید دیلمان واقع در بلوار دیلمان گلسار رشت دارای ۱۱۰ مغازه، فود کورت،کافی شاپ و همچنین هایپر مارکت و پارکینگ می باشد و یکی از خصوصیات خوب این مجموعه داشتن فضای سرپوشیده وسیع است که علاوه بر امکان رعایت فاصله اجتماعی می تواند محل تفریح ، تفرج و خرید خوبی برای همشهریان این روزهای کرونایی باشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=17484

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: