در نشست مجمع نمایندگان گیلان با وزیر صمت عنوان شد:

افزون بر ۱۰۵ واحد راکد صنعتی در دولت سیزدهم فعال شده است/ رفع مشکلات فعالان و کارآفرینان حوزه تولید و تجارت مورد تاکید قرار گرفت

 

باز باران خبر/ مدیرکل صمت گیلان از تشکیل جلسه وزیر صمت با مجمع نمایندگان گیلان خبر داد و گفت: نمایندگان گیلان دغدغه‌های فعالان تولید و تجارت استان پیگیری کردند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان تیمور پورحیدری با اعلام خبر تشکیل اولین نشست وزیر صمت با مجمع نمایندگان با حضور حداکثری نمایندگان استان و استاندار گیلان با هدف پیگیری چالش‌ها و دغدغه‌های فعالان و کارآفرینان حوزه تولید و تجارت در محل ستاد وزارت صمت با مشارکت معاونین و مدیران مرتبط وزارتخانه گفت: چالش‌های کلان و ملی صنایع و معادن بزرگ و اشتغال آفرین استان با هدف رفع آنها با اهتمام وزیر صمت توسط یکایک نمایندگان فهیم استان مطرح و به صورت عملیاتی مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت که با تعامل و تعهد وزیر پرتلاش صمت روبرو شد.

 

 

وی از طرح موضوع فعال سازی معدن سنگرود رودبار در این جلسه سخن گفت و تصریح کرد: مقرر شد مسائل حقوقی واگذاری معدن سنگرود به سرعت بررسی شود و به قید فوریت با هدف فعالیت این معدن بزرگ به شرکت خصوصی و یا دولتی دارای اهلیت و توانمندی واگذار گردد.

تیمور پورحیدری دستاورد دیگر این نشست را پیگیری مطالبات قطعه سازان خودرویی گیلان عنوان و اضافه کرد: با وجود فعالیت ۱۲ قطعه ساز گیلانی وزیر صمت بلافاصله با مدیران خودروساز مصرف کننده قطعات خودرویی مطالبات این دو کارآفرین گیلانی را پیگیری و دستور پرداخت معوقات آنها را برای پویایی بهتر آنها صادر کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان عزم و همراهی نمایندگان خدوم استان را قابل تحسین و کمک کننده توصیف کرد و افزود: نمایندگان گیلانی از زیرساخت‌های نامطلوب شهر صنعتی رشت ابراز گلایه مندی کردند و خواستار رفع مشکلات آن شهر صنعتی بزرگ استان از طریق سهامداران مرتبط آن در سطح کلان از طریق وزیر صمت شدند.

وی با بیان اینکه با همدلی استاندار جهادی و نمایندگان مطالبه‌گر استان و همراهی برخی نهادهای مرتبط؛ بیش از ۱۰۵ واحد راکد صنعتی در دولت سیزدهم فعال شده است تصریح کرد: معتقدم اهداف شعار سال در حوزه افزایش تولید و اعتلای صنعت با عزم کلیه مسئولان مرتبط و تلاش مضاعف بخش خصوصی محقق خواهد شد.

دکتر پورحیدری مطالبه‌گری نمایندگان برای ایجاد گیلان به عنوان هاب تجاری کشور را کاملاً کارشناسی دانست و گفت: انشالله با تقویت زیرساخت‌های تجاری و ترانزیتی با اتخاذ تصمیمات راهبردی این مهم محقق شود که مورد تاکید و اقبال مقام عالی وزارت صمت هم در این نشست بود.

وی به توسعه صنایع تبدیلی متناسب با اقلیم جغرافیایی گیلان به عنوان یک راهبرد وزارت صمت برای گیلان عنوان کرد و گفت: به شدت از ایجاد و تاسیس صنایع تبدیلی کشاورزی و استفاده از جوانان و نخبگان تحصیل کرده استان در این راستا استقبال می‌شود.

مدیر کل صمت گیلان این نشست ۳ ساعته را که تلفیقی از حضور چند سرمایه‌گذار صنعتی دارای مشکل بود، بسیار تجربه مثبتی ارزیابی کرد و اظهار داشت: با سابقه و تجربه درخشان وزیر صمت در حوزه تولید به صورت عملیاتی و اجرایی؛درک مطلوب و سریع مشکلات فعالان این حوزه؛ برای نمایندگان فهیم استان نیز بسیار مهم و راهگشا بود که می‌توان در آینده توفیقات مطلوبی را برای اعتلای تولید و تجارت استان داشته باشد.

گفتنی است در این نشست «جبار کوچکی‌نژاد ارم‌ساداتی»، «سیدعلی آقازاده دافساری» و «محمدرضا احمدی‌سنگری» نمایندگان مردم رشت و خمام، حجت‌الاسلام«محمد صفری‌ملک‌میان»، نماینده مردم رودسر و املش، «احمد دنیامالی» نماینده مردم بندرانزلی، «سیدکاظم دلخوش اباتری» نماینده مردم صومعه‌سرا، «پرویز محمدنژاد قاضی‌محله» نماینده مردم لنگرود، «مهرداد گودرزوند چگینی» نماینده مردم رودبار، «خلیل بهروزی‌فر» نماینده مردم فومن و شفت، «حسن محمدیاری» نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس یازدهم حضور داشتند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33036

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: