افزایش سطح اطلاعات خانواده ها در پیشگیری از اعتیاد نقش مهمی دارد

باز باران خبر/صبح روز پنج شنبه یکم تیرماه ساعت ۹صبح ، نشست خبری مدیرکل بهزیستی گیلان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در سالن اجتماعات دکتر خزائلی اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به نقش مهم پیشگیری در همه این حوزه ها گفت: در مقابله با مواد مخدر، افزایش سطح اطلاعات خانواده ها در پیشگیری از اعتیاد نقش مهمی دارد ضمن اینکه پیشگیری کم هزینه تر و بهتر است.والدین آگاه اولین گام در پیشگیری از اعتیاد است.

وی  با بیان اینکه با بهزیستی ۱۹ دستگاه در این حوزه فعالیت دارد، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه هایی با ارایه اطلاعات در ارتباط با مواد مخدر و مضرات آن برگزاری میزخدمت و طرح اجتماع محور از جمله این برنامه هاست.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها و نظارت آنان بر فرزندان اظهار کرد: علاوه بر خانواده‌ها، مسئولان در مدارس نیز برای آگاه سازی دانش آموزان نقش مهمی دارند.
وی به فعالیت ۴۸ کمپ ترک اعتیاد در استان اشاره کرد و یادآور شد: یک مرکز ماده ۱۶(معتادین متجاهر) با ظرفیت ۲۵۰ نفر داریم.

وی از اجرای ۲۱۹ برنامه در حوزه پیشگیری از اعتیاد طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: کارگاه های آموزشی در ۳۹۱ محله سطح استان برگزار شده است.

سرهنگ علی احمدپور به مناسبت فراررسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اجرای طرح نماد ویژه دانش آموزان در گیلان خاطر نشان کرد: طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در استان با همکاری آموزش و پرورش در دست انجام است.

وی با بیان اینکه فقط در یک روز طی این ایام در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد.

وی قلیان و سیگار را دروازه ورود به اعتیاد عنوان و ذکر کرد: اعتیاد در بانوان رو به افزایش است و در این میان آگاهی خانواده‌ها برای پیشگیری از افتادن فرزندان این آب و خاک در دام مواد مخدر اهمیت بسزایی دارد.

امیر رحیمیان، سرپرست معاونت توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی گیلان نیز در ادامه، اعتیاد را آسیب چندوجهی فردی و اجتماعی دانست و گفت: آگاه سازی نوعی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر است؛ البته درمان اعتیاد نیز پیشگیری محسوب می شود، زیرا یک فرد معتاد در طول اعتیاد می تواند تا ۱۰ نفر را معتاد کند.

در این نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31324

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: