افزایش تولید ۴۷ درصدی ایران پوپلین نسبت به سال ۱۳۹۹/ ایران پوپلین، شناسنامه و هویت صنعتی گیلان است


باز باران خبر/ مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان در حضور مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه ملی تاکید کرد: هرچند ظرفیت تولید ایران پوپلین نسبت به سال ۱۳۹۹ مطلوب شده است ولی مردم گیلان منتظرند که شرکت ایران پوپلین به نقطه اوج تولید خود برسد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان تیمور پورحیدری در بازدید و نشست بررسی وضعیت فعالیت ایران پوپلین با حضور حسین مدرس خیابانی، مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه ملی و جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در شرکت ایران پوپلین گفت: ایران پوپلین شناسنامه و هویت صنعتی گیلان است، مردم گیلان خاطرات خوشی را با شرکت ایران پوپلین دارند و منتظرند این شرکت با احیاء و نوسازی ماشین آلات به حداکثرفعالیت و اشتغال خود برسد.
وی با بیان اینکه تولید انواع پارچه خام از ۲ هزار و ۱۰۰ تن به شش هزار تن در سال رسیده است اظهار داشت: هم اکنون این شرکت با تیم جدید مدیریتی با تعمیرات اساسی و راه اندازی برخی از تاسیسات و امکانات به ۴۷ درصد افزایش تولید نسبت به سال ۱۳۹۹ دست یافته است.
دکتر پورحیدری با اعلام آمادگی حمایت مستمر کارگروه رفع موانع تولید برای کمک به ایران پوپلین،عنوان کرد: قطعاً با مدیریت و حمایت ویژه دغدغه مندان حوزه تولید بالاخص دکتر مدرس خیابانی در راُس گروه سرمایه گذاری بانک ملی؛ شرکت ایران پوپلین به هویت و ماهیت برند خود دست خواهد یافت و ماهم از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

“اصلا برنامه واگذاری ایران پوپلین به بخش خصوصی رانداریم” / ایران پوپلین باید به اوج رونق خود برسد
حسین مدرس خیابانی؛ مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه ملی نیز در این نشست بر لزوم ادامه و تقویت روند رو به رشد بازیابی و احیای کارخانه ایران پوپلین تاکید کرد و اظهار داشت: با رایزنی نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل صمت استان و لزوم هماهنگی و هم‌افزایی جهت حل مشکلات تولید این شرکت بزرگ اقدام خواهیم کرد.
حسین مدرس با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری به نام مهار تورم، رشد تولید گفت: اگر ما بتوانیم کارخانه‌هایی نظیر ایران پوپلین را به وضعیت تولید مطلوب بازگردانیم، بدین ترتیب، به تحقق شعار رشد تولید و مهار تورم نیز کمک کرده‌ایم.
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه ملی راه نجات کشور را واگذاری تولید به بخش خصوصی دانست و اذعان کرد: ولی در حال حاضر اصلا برنامه واگذاری ایران پوپلین به بخش خصوصی رانداریم و لازم است با همت همه متولیان تولید و اجرای برنامه های کوتاه مدت مفید بازدهی و اشتغال آن را به اوج رونق خود برسانیم.
وی با بیان اینکه به حضور دکتر پورحیدری بعنوان یکی از افراد باتجربه وزارت صمت در گیلان دلگرم هستیم، تاکید کرد: بایستی به نحوی عمل کنیم که شرکت از خام فروشی پارچه پرهیز کند و آن را با رنگریزی طرح های متنوع با ارزش افزوده بالا عرضه نماید و از روند تولید کارمزدی خارج گردد تا به سود دهی مطلوب برسد.
وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت با توصیف برندهایی نظیر ایران پوپلین بعنوان دارایی های تکرار ناپذیر تصریح کرد: “اعتماد” به این برند صاحب نام؛ یک سرمایه اجتماعی است که با تعصب منطقه ای نیروهای انسانی پرتلاش و متعهد باید به این کارخانه برگردد و ما هم با تمام توان حتماً پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد.

گفتنی است کارخانه ایران پوپلین در سال ۱۳۵۳ تأسیس و قسمت‌های مختلفی ازجمله ریسندگی، بافندگی، رنگرزی و چاپ در آن راه‌اندازی شد. این واحد تولیدی متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی از زیرمجموعه‌های هلدینگی بانک ملی است که مساحت آن ۲۵۰ هزار مترمربع و دارای ۱۱۶ هزار مترمربع زیربنا است. در آغاز بازدید دکتر حسین مدرس از ایران پوپلین؛ کارگران و مهندسین کارخانه از نزدیک با ایشان گفتگو کردند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31221

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: