افتتاح نمایشگاه «سربرگ و پاکت نامه های سلاطین قاجار» در رشت

به مناسبت هفته جهانی آرشیو نمایشگاه سربرگ و پاکت نامه های سلاطین ایران در دوره قاجار در محل نمایشگاه دائمی اسناد ملی استان در رشت برگزار شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایسنا؛ به مناسبت هفته جهانی آرشیو نمایشگاه سربرگ و پاکت نامه های سلاطین ایران در دوره قاجار به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان در محل نمایشگاه دائمی اسناد ملی استان در رشت برگزار شد.

ژاله حساس خواه، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه، ۱۹ خرداد را مصادف با روز جهانی آرشیو دانست و اظهار کرد: هر مجموعه می تواند یک آرشیو باشد لذا به مناسبت روز جهانی آرشیو، موضوع سربرگ و پاکت نامه های تاریخی را از مجوعه مهران اشراقی، مجموعه دار گیلانی انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مذکور شامل ۷۱ قطعه سربرگ و پاکت نامه های مربوط به سلاطین دوره قاجار است، خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند به مدت سه روز از ۲۱ لغایت ۲۳ خردادماه از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب در این نمایشگاه بازدید کنند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان نمایشگاه سربرگ و پاکت نامه های سلاطین ایران در دوره قاجار را پنجمین نمایشگاهی دانست که در نمایشگاه دائمی اسناد ملی گیلان برگزار شده و گفت: بی تردید ارائه اسناد ملی و میراث مکتوب موجب آشنایی جامعه با هویت و گذشته خود می شود.

حساس خواه با اشاره به برگزاری نمایشگاه های متعدد از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان به مناسبت های ملی و مذهبی، یادآور شد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان همواره پذیرای دست یاری اهداکنندگان اسناد هویتی است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1707

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: