افتتاح مرکز خدمات فناوری و کسب و کار گیلان

باز باران خبر/ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار گیلان با حضور دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و مسئولان استانی، جنب مجتمع کارگاهی شهر رشت افتتاح شد.

به گزارش باز باران خبر؛ در حاشیه این مراسم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مهم ترین برنامه های ما در سازمان افزایش تولید داخلی،توسعه فناوری و استفاده از فناوری های جدید است.
رسولیان افزود: لذا توجه و ارتقاء شرکت های دانش بنیان و شرکت های فناور و شرکت هایی که بتوانند نیازهای فناورانه کشور را تأمین و ارتقاء ببخشند، از جمله برنامه های ما به شمار می آید.
وی هم چنین گفت: مرکزی که امروز افتتاح شد ،چهلمین مرکز خدمات فناوری در سطح کشور است که در آن ۶۴۰ شرکت مشاور و فناور مستقر شده اند.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: شرکت های دانش بنیانی که توسط جوانان نخبه شروع به کار می کنند، می توانند با فراهم شدن فضا زمینه لازم را برای توسعه فناوری و تولید کالا در این مراکز فراهم کنند.
وی در ادامه عنوان کرد: امسال برای اولین بار ما در مراکز فناوری و کسب و کار مشاورین را مستقر می کنیم تا در زمینه تأمین منابع مالی، افزایش فناوری، حوزه مالیات و تأمین اجتماعی به شرکت های کسب و کار مشاوره بدهند.
رسولیان افزود: ایجاد کلینیک های کسب و کار در این مراکز یکی دیگر از اهداف ما به شمار می رود.
وی هم چنین گفت: یکی از مهم ترین اهداف ما فعال سازی واحد های راکد است،که در این راستا در سال جاری ۳۲۰ واحد راکد ،فعال و ۵۰۰ مشاور نیز در این مراکز کسب و کار،کار بازیابی واحد‌های راکد را با کمک دستگاههای استانی مثل ؛بانک ها انجام می دهند.
رسولیان در خاتمه افزود: برنامه ما احیای ۱ هزار و ۶۰۰ واحد راکد با کمک مشاورین است که امیدوارم به این هدف برسیم.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان نیز در حاشیه این افتتاحیه گفت: این ساختمان به منظور ارائه خدمات ویژه و تخصصی به واحد‌های صنعتی، کمک به ارتقاء دانش فنی واحد‌های فناوری به منظور رقابت در عرصه های جهانی، ایجاد فضای مناسب فعالیت علمی و مهندسی برای جذب دانشمندان و متخصصان داخلی و خارج از کشور احداث شد.
سعیدی کیا افزود: ایجاد بستر مناسب برای فعالیت واحد‌های تحقیق و توسعه در شهرک ها و کمک به ایجاد بنگاه های اقتصادی جدید از جمله اقداماتی است که در این ساختمان صورت می پذیرد.
وی هم چنین گفت: این ساختمان در فضایی بیش از ۳ هزار و ۸۵۳ متر مربع با صرف هزینه ای بیش از ۱۹ میلیارد تومان از اعتبارات ملی، استانی و داخلی ساخته شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20848

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: