صالحی، شهردار لشت نشا عنوان کرد:

استفاده از روش بازیافت سرد مصالح رودخانه ای و تثبیت با سیمان برای زیرسازی و روسازی پروژه های شهری

 

بازباران خبر: طی سالجاری برای اولین بار در استان گیلان و در سطح شهرداریهای استان از مصالح رودخانه ای و تثبیت با سیمان در زیر ساخت استفاده کردیم.

ابراهیم صالحی توچاهی، شهردار لشت نشا با بیان این مطلب و در تشریح پروژه های اجرایی شهرداری گفت: پروژه بلوار شهید بهشتی در حال احداث می باشد که طول این پروژه در فاز اول حدود ۴۵۰ متر و به عرض ۱۲متر می باشد که در مرحله تعریض ، بهسازی و تثبیت است.

وی افزود: روشنایی معابر و فضای سبز بصورت همزمان در حال اجرا است که با فعالیت مداوم و حتی در روزهای بارانی طی دو ماه آینده این پروژه را برای مردم خوب لشت نشا به بهره برداری خواهیم رساند.

شهردار لشت نشا اظهار داشت: این پروژه با اعتباری در حدود ۸۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

مهندس صالحی همچنین درخصوص پروژه های تثبیت و بازیافت اظهار داشت: در گیلان عموما پروژه‌های زیرسازی و روسازی مسیر به صورت تعویض خاک بستر انجام می پذیرد؛ در پروژه مذکور از روش بازیافت سرد وتثبیت مصالح با سیمان استفاده نموده ایم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ ؛ برای اولین بار در گیلان ؛ در سطح شهرداری های استان از دستگاه مخصوص بازیافت سرد مصالح (WR)بهره برده وهمچنین از لایه های رو سازی مستعمل شده با باز یافت سرد مصالح و اضافه نمودن سیمان توان باربری بستر به عدد استاندارد افزایش داده و سپس مرحله اجرای آسفالت را انجام خواهیم داد.

شهردار لشت نشا اضافه کرد: این کار کمتر در گیلان انجام شده و این عمل باعث می شود که از خاکبرداری مجدد و مصرف مجدد مصالح ؛ صرف هزینه و زمان جلوگیری کنیم.

در این راستا آقای مهندس طهماسبی مدیر آزمایشگاه فنی مکانیک خاک استان گیلان و هیئت همراه وآقای مهندس غفاری ؛ مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور طراحان البرزسبز از مراحل اجرای پروژه و دیگر پروژه های در دست اجرا شهرداری لشت نشا بازدید میدانی بعمل آوردند.

مهندس صالحی در خصوص جمع آوری آب های سطحی نیز یادآور شد:

سه کیلومتر پروژه لوله گذاری و جمع آوری آب های سطحی در شهر انجام شده است که البته در فاز های بعدی و در نقاط چالشی لوله گذاری استمرار خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در خصوص نقاط حادثه خیز هم دیوار گذاری رودخانه اوشمک در فاز سوم آن در حال اجرا می باشد و در بحث گردشگری و سرمایه گذاری طرح مطالعاتی آن انجام شده تا از سرمایه گذاران برای این کار دعوت شود.

 

صالحی اذعان داشت: تمامی این امور با کمک و همراهی اعضای محترم شورای شهر صورت گرفته و خوشبختانه تاکنون توانسته ایم خدمات قابل قبولی برای مردم انجام دهیم .

وی همچنین در خصوص طرح تفکیک زباله از مبدا گفت: این مبحث مهم در سطح شهر در حال اجرا و آموزش می باشد و جمع آوری زباله های خشک از مبدا توسط شهرداری انجام می شود چرا که در این خصوص پیمانکاری دعوت نشد و شهرداری راسا و به منظور بهبود امور شهری و خدمت به شهروندان این کار را انجام می دهد.

گزارش: مجید مصطفوی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33509

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: