استاندار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان: وضعیت مدیریت کارخانه «فولادخزر» تا آخر هفته تعیین تکلیف شود

باز باران خبر/ استاندار گیلان با تاکید بر اهمیت حمایت از تولید، کار و اشتغال در دولت سیزدهم از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان خواست طی جلساتی تا انتهای هفته برای مشکل ضعف مدیریت و عدم انسجام هیات مدیره شرکت فولاد خزر چاره اندیشی کرده و موضوع تعیین تکلیف شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی عصر امروز (یکشنبه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: این شرکت در گذشته به دلیل بدهی هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی به شرکت برق و عدم پرداخت مطالبات این شرکت مشکلاتی داشت که در سایه بی توجهی اکنون میزان مطالبات این شرکت به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت: در مصوبات این کارگروه برای این شرکت مهلتی برای پرداخت معوقات در نظر گرفته شد که به دلیل عدم انجام تعهدات و ایجاد اختلاف بین سهامداران شرکت فولاد پرداخت معوقات و مطالبات برق، گاز و تسهیلات بانکی انجام نشد و برق شرکت قطع و تولید متوقف شد.

وی در این جلسه از هیات مدیره خواست این مشکلات را به سرعت تعیین تکلیف کرده و نسبت به تعیین مدیرعامل اقدام کند.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید و در عین حال توجه به نیازها و حقوق کارگران اولویت و مورد تاکید است، گفت: هم اکنون استانداری و کارگروه رفع موانع تولید بعنوان مطالبه گر وارد شده و این شرکت باید ظرف هفته جاری مدیرعامل، هیات مدیره و سهامداران خود را مشخص کرده تا به معیشت کارگران این کارخانه آسیب کمتری وارد شود.

در جذب سرمایه گذار و تسهیل سرمایه گذاری، باید سخاوتمندانه و قانونمند عمل کرد

نماینده عالی دولت در گیلان در بخشی دیگر از این جلسه تاکید کرد: باید سرمایه‌گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در این استان شناسایی شده و موانع پیش روی آنها رفع شود و با جذب سرمایه گذار و فراهم کردن امکانات لازم برای آنها میزان درآمد مردم در استان را افزایش داده و فضا برای توسعه این خطه فراهم شود.

 وی تصریح کرد : در این بخش و در راستای جذب سرمایه گذار و تسهیل سرمایه گذاری، باید سخاوتمندانه و قانونمند عمل کرد تا افرادی که پشت خط مانده اند با تاخیر و تعلیق مواجه نشده و منصرف نشوند.

استاندار گیلان در خصوص مساله انتخابات نیز با اشاره به فرمایشات مقام رهبری گفت : هرکدام از ما وظیفه ای داریم؛ که باید بدون توجه به اختلافات سیاسی و سلیقه ای اجازه سوء استفاده را از دشمن بگیریم . دشمن به دنبال نا امیدی، دلسرد کردن مردم است اما ما باید تلاش کنیم مشارکت حداکثری در انتخابات را داشته باشیم .

وی تاکید کرد: بخشی از جلب مشارکت در بخش تولید و تولیدات رقم می خورد لذا باید سعی کنیم مدیریت انرژی داشته باشیم و ملاحظات را در مصرف گاز و برق داشته باشیم تا رضایتمندی آحاد جامعه فراهم آید.

 مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این  گفت: این کارگروه تاکنون ۱۹۸ فقره  مصوبه داشت که از این تعداد ١٨۶ فقره نهایی و اجرایی شده و ۶ درصد باقی مانده در دستور کار قرار دارند که تاپایان سال عملیاتی خواهند شد .

تیمور پورحیدری اضافه کرد: برخی از مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی در این کارگروه مطرح شد که یکی از مهمترین مصوبات آن مطرح کردن مشکل شرکت فولاد خزر است که بود باتوجه به بحران ایجاد شده به علت سوء مدیریت و نداشتن برنامه تولید مجموع سهامداران با دستور استاندار گیلان در اسرع وقت در مورد این شرکت تصمیم گیری خواهد شد .

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34714

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: