استانداردها در ساخت مسکن حمایتی گیلان باید به دقت رعایت شود

باز باران خبر/ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان تاکید کرد : استانداردها باید در هر شرایطی در ساخت واحدهای مسکونی بویژه حمایتی در استان با دقت و حساسیت رعایت شود.

علی اوسط اکبری مقدم روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی هماهنگی اجرای تفاهم نامه احداث دو هزار واحد مسکونی ویژه محرومان افزود: ممکن است افزایش هزینه های ساخت چالش هایی را ایجاد کند اما با این وجود ضوابط و استانداردها باید در ساخت و سازها رعایت شود.

وی تصریح کرد: واگذاری انشعاب ها هم به صورت رایگان برای گاز و آب در حوزه کمیته امداد و بهزیستی تعریف شده است؛ ضمن آنکه بناها به طور معمول در همان موقعیت قبلی بنا می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان هم در این جلسه از ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومان بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان برنامه و بودجه تا آخر سال در استان خبر داد.

محمد اکبرزاده افزود: در حال حاضر در مرحله شناسایی این افراد هستیم که با اتمام آن  با همکاری تمامی سازمان ها این اقدام را انجام خواهیم داد.

 وی هزینه صدور پروانه ساخت توسط مراجع، تهیه نقشه و هزینه  بیمه تامین اجتماعی در زمان صدور پروانه را رایگان عنوان و بیان کرد: ۱۶۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح در استان پیش بینی شده است.

 وی هدف از اجرای این  طرح را توانمند سازی و  کمک به تامین مسکن جامعه بویژه خانواده های کم درآمد استان عنوان و بیان کرد: در این قالب موضوع خانه دار شدن خانواده ها ی کم درآمد و مقاوم سازی واحدهای مسکونی غیر مقاوم و در معرض خطر پیگیری می شود.

 اکبر زاده زیربنای این واحدها را بین ۴۰ تا ۵۲ متر مربع ذکر و تصریح کرد: تلاش می شود بناها از استاندارد و  استحکام لازم  برخوردار باشند.

عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در این جلسه گفت: ۹ هزار خانوار تحت حمایت  کمیته امداد استان فاقد مسکن و یا مسکن نامناسب هستند که باید اولویت ها  در این طرح انتخاب شوند.

مدیرکل بهزیستی گیلان نیز گفت: یک هزار و ۶۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی دارای دو معلول و یا بالاتر دارند و در مجموع حدود چهار هزار خانوار نیاز فوری به خانه دارند.

 حسین نحوی نژاد افزود:در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ واحد در دست ساخت و دارای پیشرفت فیزیکی هستند و آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=15414

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: