از نخبه سازی تا تطهیر رانت و تبعیض! یادداشت/الیاس مدبری

 

افشای لیستی تحت عنوان استخدام و جذب نور چشمی‌ها خارج از ضوابط و مقررات جاری کشور با هر سازوکاری که باشد بی حرمتی به قانون است و بر خلاف وجدان، ایمان و اعتقاد به عدالت است و نوعی تبعیض و بی توجهی به اعتماد عمومی می‌باشد.

حالا در نظر بگیرید اگر این لیست سیاه منتشر نمیشد یقینا این فعل مخفیانه صورت می گرفت و یک رانت و تخلف به راحتی شکل می گرفت.

جذب و به بکارگیری افراد به اصطلاح خاص، بدون آزمون و رقابت و مهمتر بدون رزومه مناسب و موفق یک نوع امتیاز دهی و به عبارتی پارتی بازی آشکار و قانون‌شکنی علنی است.

در این شرایط خاص حداقل انتظار مردم نجیب و اخلاق مدار و ولایی و شهیدپرور گیلان در شرایط تورم، بیکاری و نبود اشتغال برای فرزندان خود از داعیان خدمت در همه سطوح مدیریتی رعایت قانون و اجرای عدالت و پرهیز از رابطه و دور زدن قانون است و پذیرفتنی نیست در این اوضاع تورم افسار گسیخته بازار ارز، مسکن و خودرو و تورم فزاینده نجومی مواد غذایی مهم از جمله گوشت و مرغ، شن و ماسه و بتن، بذر و کود و سموم و صدها مورد دیگر که قسمت اعظم آن مرتبط با ضعف مدیریتی می باشد، اوج ذکاوت مدیریت هوشمند آقایان را در جذب و به بکارگیری و استخدام افراد خاص (نور چشمی‌ها) غیر نخبه با دستور خاص و روش خاص باشد.

کاش آقایان بخشی از این افراد را از نخبگان رسمی و خانواده های ایثارگران انتخاب می نمودند تا طبق نص صریح قانون گامی برداشته باشند که متاسفانه اینگونه نیز مشاهده نمی شود.

البته باید بدانیم  این آرامش و آسایش و امنیت امروز حاصل مجاهدت شهدا و ایثارگران ماست و هر کرسی خدمت و یا ریاست امروز حاصل تقدیم خون ۷۲ شهید عزیز است و کرسی شهید، کرسی خدمت و عبادت است، کرسی قانون گریزی و قانون ستیزی نیست، کرسی ایمان و اخلاق و نجابت و عدالت علی (ع) است، کرسی نوکری و خدمت به آرمان‌های انقلاب و پاسداشت ارزشهای نظام و شهداست!

بیاییم به حرمت خون شهدا و به حرمت مردم نجیب شهیدپرور و ولایی احترام به قانون و عمل به قانون را سر لوحه کار خود قرار دهیم و هر چه سریع تر این لیست ده نفره را حذف تا توسط مرجع رسمی قضایی ابطال نگردد.

پیشنهاد می شود افراد این لیست تا چند سال از حق استخدام در دولت محروم شوند تا اینگونه موارد درس عبرتی برای آیندگان باشد!

 

 

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=35089

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: