از غزه تا کرمان؛ ترور و کشتار مردم بی دفاع!

 

یادداشت / کریم خورسندی مژدهی

بعدازظهر چهارشنبه ۱۳ دی ماه و در چهارمین سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی به یکباره ایران غرق در خون و ماتم شد و در حادثه‌ای  کورکورانه و بزدلانه که نقشه آن قطعا از سوی دشمنان این آب و خاک طراحی و کشیده شده بود، صدها تن مرد ، زن و کودک طی دو انفجار در نزدیکی گلزار شهدای شهر کرمان و مزار شهید سلیمانی به خاک و خون کشیده شدند.
این رفتار مذبوحانه که هم اکنون بیش از سه ماه است در شهر غزه کشور فلسطین توسط اسرائیلیان و هم پیمان آنها هر روز تکرار می‌شود، متاسفانه در سالروز شهادت حاج قاسم به خاک کشور ما هم کشیده شد و اسرائیل  که ادعای آغاز  جنگ جهانی سوم را در دفاع از دنیا عنوان و در سر می پروراند در صدد کشاندن ایران به این ورطه بی رحمانه است!
متاسفانه وقتی اکثر  دولت ها و حکومت کشورهای قدرتمند دنیا در قاره های اروپا، آمریکا و حتی آسیا نسبت به کشتار مردم غزه بی تفاوت بوده و هستند و به راحتی از کنار تروریسم و این جنگ فرسایشی عبور می‌کنند این چنین می‌شود که ریشه های سرطانی ترور به همه جای دنیا نفود کرده و خون انسانهای بی گناه و بی دفاع به راحتی ریخته می شود!
وقتی در سراسر دنیا مردم از جنگ و خونریزی و کشتن انسان‌ها طی همایش ها و راهپیمایی هایی اعلام انزجار کرده و آنرا بی نتیجه اعلام می کنند بر همه دولت ها و حکومت ها واجب است که به خواسته مردمشان توجه نمایند و با برقراری صلح و آرامش به فکر آسایش انسان‌ها و همه موجودات عالم باشند.
اما ریشه های استکباری ستیزجو و ضد بشریت هرگز به این خواسته های جهانی و عمومی توجه نکرده و در رفتارهای ددمنشانه خود تغییری ایجاد نمی کنند و فقط به فکر توسعه اندیشه های جنگ طلبانه و صد البته منافع اقتصادی آن هستند!
پس با توجه به این رویکرد استکباری و ضد بشری برخی کشور ها و حامیانشان باید همیشه آماده بود و هیچ فضا و فرصتی را به دشمنان این آب و خاک نداد. متاسفانه در حادثه ترویستی گلزار شهدای کرمان که طبق آخرین آمار ۸۵ نفر شهید و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح و  مصدوم شده اند برخی قصورها و کوتاهی ها صورت گرفته  که باید هرچه زودتر بررسی و پایش شوند تا مجددا از این مسیر به مردم و مهین آسیب نرسد.
بر این باوریم که ستاد برگزاری مراسم شهید سلیمانی باید همه جنبه‌های احتمالی را پیش‌بینی و تدابیر لازم برای آن را در نظر می‌گرفت؛ متاسفانه اتفاق ناگواری که رخ داد و باعث مرگ تعداد زیادی از هموطنان ما شد گواه این است که دشمنان ایران و شهید سلیمانی بسیار آماده‌تر از مسوولان امنیتی در داخل ایران بودند و در شرایطی که مسوولان مربوطه در کرمان مشغول کارهای تبلیغاتی بوده اند، دشمنان مشغول برنامه‌ریزی‌های عملیاتی برای آسیب رساند و ترور مردم  بودند!
بر همین اساس در درجه نخست وزارت کشور باید پاسخگو باشد که چرا برای مراسمی که دیگر پس از چهار سال پس از شهادت شهید سلیمانی کاملا بین‌المللی شده و از سراسر جهان مهمانانی در آن حاضر شده و می شوند، آمادگی لازم را نداشته است؟ همچنین ابهام دوم به شورای تامین استان کرمان باز می‌گردد و آن اینکه تجربه نشان داده  هر زمان مراسم بزرگی در استان کرمان شکل می‌گیرد، فقدان تدابیر مناسب در این استان نمایان‌تر می‌شود و…
پس جا دارد مسئولان  امنیتی و هماهنگی و پدافند غیر عامل در چنین مراسمی در سراسر کشور  از هم اکنون آماده بوده و همیشه  آماده و مترصد رفتار خبیثانه و تروریسم باشند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=34049

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: