از دیدگاه ما؛ هر واحد صنعتی؛ یک دانشگاه است

باز باران خبر/ رسول شمشادی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان در نخستین مراسم “تجلیل از واحدهای شهرصنعتی رشت با رویکرد فناورانه” که عصر امروز در شهرصنعتی رشت برگزار شد، با بیان ظرفیت های دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: این دانشگاه با پشتوانه ۱۲۰۰ مدرس و ۱۴۰ کارگاه و آزمایشگاه پراکنده در سراسر استان هم اکنون ۸ هزار دانشجو تحت آموزش و تعلیم در اختیار دارد.

شمشادی تصریح کرد: سطح آموزش های کاربردی در این دانشگاه به حدی است که از ۲ هزار دانشجوی ساماندهی شده در طرح ساماندهی فارغ التحصیلان فقط ۱۰۰ نفر جویای کار بودند و بقیه یا بصورت مستقل وارد بازار کار شدند و یا برای همکاری‌ جذب صنایع مختلف شدند.

شمشادی در ادامه از انعقاد ۱۰۰ تفاهم نامه همکاری با صنایع مختلف در سطح استان خبر داد و افزود: طی این تفاهم‌نامه ها نیازهای آموزشی و صنعتی به دانشگاه ارائه می شود و نیروهای آموزش دیده در همان رشته های مورد نیاز به صنایع معرفی می شوند و یا دوره‌های آموزشی لازم به کارکنان، پرسنل و کارگران همان صنعت ارائه می شود.

وی همچنین از “طرح حضور هیات علمی در صنعت” خبر داد و افزود: در این طرح نیز با حضور اساتید و هیأت علمی دانشگاه به مدت ۶ ماه در واحد صنعتی، مشکلات بخش مورد نظر بررسی و راهکارهای علمی حل معضلات به واحد صنعتی پیشنهاد می شود.

وی افزود: از دیدگاه ما؛ هر واحد صنعتی؛ یک دانشگاه است از این رو ایجاد تعامل قوی و سازنده بین دانشگاه و صنعت از مهم‌ترین رویکردهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای کاربردی کردن آموزش ها و علوم و فنون صنعتی است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=32068

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: