ادامه گرانی کاغذ خسارت های جبران‌ناپذیری به روزنامه‌های استان خواهد زد

مدیرعامل خانه مطبوعات گفت: گرانی کاغذ باعث خسارت های جبران ناپذیری به روزنامه های استان خواهد شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایسنا: در خصوص گرانی کاغذ و کاهش عرضه آن در بازار گفت: حذف یا ابقای ارز مبادله‌ای تاثیر چندانی در افزایش و کاهش قیمت کاغذ ندارد چراکه تا همین امروز هم تاجران و وارد کنندگان این محصول استراتژیک، به دلیل نبود نظارت و عدم شفافیت مشکلات فعلی را به وجود آورده اند.
کریم خورسندی با بیان این‌که ما بارها از وزارت ارشاد و هم‌چنین اداره کل ارشاد اسلامی استان خواستار بهبود اوضاع کاغذ شده‌ایم، ادامه داد: در حال حاضر شاهد کاهش صفحات روزنامه‌ها بودیم و صاحبان نشریات حتی ترجیح می‌دهند برای سرپا نگه داشتن مطبوعات از چاپ صفحات رنگی اجتناب کنند و فقط به چاپ سیاه و سفید روزنامه بسنده کنند.
وی ادامه داد: گرانی کاغذ دغدغه‌ای بزرگ برای روزنامه‌های استان است و اگر حمایت‌های لازم صورت نگیرد، تاب ادامه فعالیت را از نشریات مکتوب خواهد گرفت.
خورسندی با اشاره به این‌که روزنامه‌ها که از یک طرف با کاهش درآمد آگهی مواجه هستند و از طرف دیگر کلیه اقلام چاپی و سایر هزینه‌های جنبی‌شان نیز به صورت سرسام‌آوری درحال افزایش است؛ گرانی کاغذ تهدیدی جدی برای خراب‌تر شدن اوضاع اقتصادی روزنامه‌ها خواهد بود، تصریح کرد: باید با راه‌اندازی مجدد یارانه کاغذ و اعطاء حواله‌های خرید کاغذ همانند سال‌های گذشته دست واسطه‌ها را در زنجیره واردات کاغذ تا رسانه حذف کرد.
مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با بیان این‌که روزنامه‌ها سندهای مکتوبی هستند که جزء هویت فرهنگی هر استان محسوب می‌شوند، گفت: فضای مجازی به اندازه کافی به روزنامه‌ها و نشریات مکتوب آسیب وارد کرده و ادامه گرانی کاغذ باعث خسارت های جبران‌ناپذیری به روزنامه‌های استان خواهد شد.
وی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب و تاکید ایشان بر ساماندهی بازار کاغذ، تصریح کرد: برای تحقق این امر مسئولان با درایت بیشتری باید تصمیم‌گیری کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1137

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: