اخذ گواهی خانه خلاق و نوآوری مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری گیلان

باز باران خبر/ گواهی خانه خلاق و نوآوری مرکز نوآوری صنایع خلاق گیلان، توسط کارگروه برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صادر شد و از این پس این مرکز به عنوان تنها مرجع حمایت از صنایع خلاق در استان گیلان مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت.

با توجه به اینکه بخشی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در استان در حوزه صنایع خلاق، فرهنگی و خدمات نوین و مبتنی بر فضای دیجیتال فعال هستند و ماهیت رشد ایشان بر مبنای خلاقیت، نوآوری و ارایه مدل‌های نوین کسب و کار می‌باشد، در زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی استان نیاز به زیرساخت حمایتی برای توسعه این شرکت‌ها احساس می‌شد که پارک علم و فناوری گیلان در شهریورماه سال ۱۳۹۸، با راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق گیلان اقدام به جذب و حمایت ایده‌ها و نوآوری‌ها در حوزه صنایع خلاق نمود.لذا ظرفیت بالای شرکت‌های خلاق در ایجاد و رونق اشتغال استان و به منظور حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه صنایع خلاق، پارک علم وفناوری گیلان را بر آن داشت، تا در راستای ایجاد و ارتقای زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی و به منظور توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اقدام به جذب حمایت‌های قانونی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به استارتاپ‌ها و فعالان خلاق و نوآور نماید و در این راستا با توجه به فعالیت‌های انجام شده و پیگیری‌های لازم، موفق به اخذ گواهی خانه خلاق و نوآوری برای مرکز نوآوری صنایع خلاق گیلان، از سوی معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری شد.

وجود مرکز نوآوری صنایع خلاق گیلان با داشتن گواهی خانه خلاق موجب می‌شود تا حمایت‌های قانونی و مستمری برای توسعه زیست بوم نوآوری در حوزه صنایع خلاق را فراهم نماید و ادامه ارائه خدمات حمایتی از جمله تسهیلات مالی را بهتر و بیشتر از قبل در قالب حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جهموی، میسر سازد.وجود خانه‌های خلاق به عنوان زیرساخت لازم برای استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه، با هدف توسعه استارتاپ‌های صنایع فرهنگی و خلاق، است که مراحل رشد و تکوین خود را زیر چتر حمایت‌های این مرکز، طی کنند.

مهندس ایمان قربانی مدیر مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به این موضع عنوان کرد: مرکز نوآوری صنایع خلاق گیلان هم اکنون به عنوان اولین و بزرگترین (از نظر مساحت) مرجع جذب و پذیرش شرکت‌های صنایع خلاق در شمال کشور است که در مرکز شهر رشت واقع شده. که در شهریور ماه ۱۴۰۰ موفق به اخذ گواهی رسمی خانه خلاق و نوآوری از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

مهندس قربانی در ادامه افزود: طبق تعاریف زیست بوم صنایع خلاق، به صنایعی که با استفاده از خلاقیت‌های علمی، هنری، اقتصادی و فناورانه کسب و کارشان را رشد و توسعه می‌دهند، صنایع خلاق می‌گویند. در واقع هر صنعتی که بتواند در تولید، تامین، معرفی و ارائه محصولات یا خدمات خود از روش‌های خلاقانه استفاده کند، به نوعی صنعت خلاق نامیده می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر پس از افتتاح مرکز نوآوری صنایع خلاق، حدود بیست شرکت فناور در پارک علم و فناوری گیلان توانسته‌اند مجوز رتبه خلاق را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را دریافت نمایند و این روند ادامه دارد. همچنین با توجه به افزایش تعداد مراکز شتابدهی و نوآوری در گیلان، امیدوار هستیم تعداد مراکز مبادی جذب و پذیرش شرکت‌های خلاق افزایش یابد.

مدیر مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری گیلان در خصوص حوزه‌های پذیرش این مرکز توضیح دادند: حوزه‌های پذیرش ما در این مرکز با توجه به توانایی و ظرفیت زیست بوم گیلان به صورت تخصصی در حوزه صنایع خلاق شامل: کسب و کارهای نوین دیجیتال، اپلیکیشن‌ها و فضای مجازی؛ صنایع دیداری و شنیداری مثل پادکست و سایر انواع تولید محتوا؛ صنایع دستی و گردشگری صنعت گیم، اسباب بازی و سرگرمی؛ هنرهای نمایشی و تجسمی؛ یادگیری، چاپ و نشر و صنعت گیاهان دارویی می‌باشد.

ایمان قربانی افزود: یکی از مهمترین مزایای استقرار در این مرکز، شبکه‌سازی، بهره‌مندی از تسهیلات مالی و حمایت‌های مشاوره، آموزش و بازاریابی و در نهایت ثبت شرکت خلاق در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌باشد.

وی در پایان گفت: هر یک از هم استانی‌ها فارغ از تحصیلات و سن اگر ایده، محصول یا خدمتی در حوزه صنایع خلاق داشته باشند، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری گیلان در تماس باشند.

www.gstp.irwww.instagram.com/guilanstp

۰۱۳۳۳۴۶۱۵۵۴۰

۱۳۳۳۴۶۱۵۴۱

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21388

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: