اجرای ۳۸ پروژه طرح هادی در گیلان/ ۳۷۳۵ واحد روستایی تحویل شد


باز باران خبر/ حامد دائمی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای سیاست‌ها و منویات انقلاب اسلامی در نقاط مختلف روستایی و شهری قدم بر می‌دارد.
به گزارش مهر، وی، نهضت ملی مسکن در روستاها را از اولویت‌های مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: سهمیه گیلان در ساخت مسکن روستایی در قالب طرح ملی مسکن، ۹ هزار واحد بوده است.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از شناسایی ۱۲ هزار ۵۳۲ متقاضی واجد شرایط مسکن روستایی در راستای خود مالکی خبر داد و اضافه کرد: این تعداد افراد به بانک‌های عامل معرفی شدند که بیش از ۸ هزار متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک شدند.
دائمی از احداث ۱۳۲۱ واحد روستایی در گیلان خبر داد و بیان کرد: این تعداد واحدها با اعتباری بالغ بر ۵۶۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده که ۲۶۴ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره بوده و ۳۰۲ میلیارد تومان آورده مردم بوده است.
وی از تحویل ۳۷۳۵ واحد روستایی در گیلان خبر داد و افزود: شرایط گیلان در حوزه مسکن روستایی مثبت و قابل دفاع است.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به اقدامات اجرای طرح ملی مسکن در شهرهای کوچک، اضافه کرد: بیش از ۱۸۰۰ واحد در شهرهای کوچک در حال احداث است.
دائمی، اجرای پروژه طرح هادی روستایی را از دیگر مأموریت‌های بنیاد مسکن دانست و بیان کرد: در هفته دولت امسال ۳۸ پروژه طرح هادی روستایی در گیلان با اعتباری بالغ ۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.
وی از اجرای حدود ۵۰۰ پروژه طرح هادی روستایی در دو سال گذشته خبر داد و افزود: این تعداد پروژه‌های طرح هادی روستایی با اعتبار ۷۳۴ میلیارد تومان به اجرا رسیده که شاخص اجرای طرح هادی ۴۸ درصد به ۵۲ درصد رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از اجرای بازنگری طرح هادی در حدود ۳۷۰ روستای استان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد بازنگری طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان انجام شده است.
دائمی از صدور ۱۶۲ هزار جلد سند روستایی در گیلان خبر داد و بیان کرد: در شش ماهه امسال بیش از ۲ هزار سند روستایی صادر شده است.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه ماده ۴ و تعیین تکلیف عرصه‌های ملی، افزود: تاکنون ۱۲۰۰ هکتار اراضی ملی در راستای ماده ۴ تعیین تکلیف شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، ساخت مسکن محرومین را از دیگر برنامه‌های مهم این نهاد برشمرد و بیان کرد: سهم گیلان در ساخت مسکن محرومین حدود ۵ هزار واحد است که تعداد ۲۷۲۸ واحد به مرحله بهره برداری رسیده است.
دائمی، حساب ۱۰۰ حضرت امام را از طرح‌های ماندگار بنیاد مسکن دانست و افزود: تاکنون مبلغ ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل حساب ۱۰۰ در گیلان به واجدین شرایط پرداخت شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=32270

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: