اجرای طرح کشوری «زندان تحولی» در زندان لاکان

بازباران خبر/سازمان زندان ها در راستای اجرای سند تحول قضایی و تاکید بر برون‌رفت از چالش‌های موجود و نیز تدوین راهکارهای لازم برای کمک به زندانیان و خانواده آنها طرح «بامداد» را اجرایی می کند. غلامعلی محمدی در نشست تخصصی «زندان تحولی» در رشت با بیان اینکه باید بیکاری در زندان به حداقل برسد افزود: با ایجاد اشتغال و ارتقاء کیفیت معیشت زندانیان با کاهش آسیب در خانواده‌های آن‌ها مواجه خواهیم شد.
وی با اشاره به شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» در سال ۱۴۰۱ گفت: در طرح «زندان تحولی» با بکارگیری حداکثر ظرفیت موجود به دنبال توسعه اشتغال مولد هستیم.
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی با بیان اینکه در این طرح از ظرفیت‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۱، تسهیلات بانکی و کمک خیران استفاده می‌شود گفت: پیش بینی شده با استفاده از مشوق‌های قانونی، سرمایه گذاران در زندان‌ها برای تولید از مالیات معاف خواهند بود.
معاون راهبردی قوه قضائیه هم به ایجاد انگیزه برای زندانیان آسیب دیده تأکید کرد و گفت: تولید در زندان باید در امتداد فعالیت‌های اقتصادی استان باشد.
سید محمد صاحبکار خراسانی افزود: معیار موفقیت آمیز بودن این طرح میزان درآمدی است که به حساب زندانی واریز می‌شود.
وی از مسئولان ارشد استان خواست تا در اجرای این طرح پای کار باشند.
رئیس کل دادگستری گیلان هم به تغییر نگرش درخصوص زندانیان تأکید کرد و گفت: باید زندانی را صاحب کرامت بدانیم تا سرمایه گذاران زندان را یک فرصت بدانند نه تهدید.
حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی با تأکید بر شناسایی استعداد‌ها و توانایی زندانیان افزود: با ظرفیت موجود باید یک جریان تولیدی و اشتغالزا در زندان ایجاد شود.

غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها، صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضائیه، جمشیدی عضو حقیقی ستاد راهبردی سند تحول قضایی، ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت، عباسی استاندار استان گیلان، حجت‌الاسلام خلیلی رئیس‌کل دادگستری استان گیلان، جمعی از نمایندگان مجلس و … در این نشست حضور داشتند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=23535

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: