اجرای طرح بیمه شدن پیامکی در گیلان

اداره کل تامین اجتماعی گیلان برای بیمه شدن آسان شهروندان طرح ویژه ای را به اجرا درآورده است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی گیلان، طرح ویژه این اداره کل برای بیمه شدن آسان شهروندان از طریق ارسال پیامک با هدف تسهیل و تسریع در فرآیند بیمه شدن واجدین شرایط بیمه اجباری ، مشمولان قانون کار به اجرا درآمده که افراد می توانند تنها با ارسال عدد ۲ به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۲۱۳۱ بدون مراجعه به شعبه، در محل کار خود بیمه شوند.

در این طرح که به صورت ویژه و در بخش نخست طی سه ماه ( تا پایان سال ۹۸ ) انجام می شود تمامی کارگران و شاغلان در کارگاه‌ها، واحدهای صنفی و تولیدی خدماتی که به هر دلیل تاکنون توسط کارفرمایان خود بیمه نشده اند می توانند شخصا با ارسال یک پیامک به سامانه ۱۰۰۰۱۴۲۱۳۱ تقاضای خود را مطرح کرده و پس از آن کارشناسان تامین اجتماعی از طریق ارتباط تلفنی و اخذ اطلاعات لازم نسبت به انجام امور لازم قانونی اقدام کنند.

روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان همچنین اعلام کرد که بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته، فراخوان علاقمندان برای بیمه های مشاغل آزاد، زنان خانه دار ، دانشجویان، اختیاری  نیز از نیمه دوم دی ماه جاری آغاز می شود.

در صورت استقبال از این طرح، تمدید و دائمی کردن آن با مکانیزم‌های تعریف شده در دستور کار قرار می گیرد.

بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به منظور تسهیل در دریافت خدمات و تعهدات، در مراجعه به شعب، کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

محمدعلی کریمی رئیس اداره نام‌نویسی و حسابهای انفرادی تامین اجتماعی گیلان از تمامی بیمه شدگان و مستمری بگیران خواست تا در هنگام مراجعه به شعب، واحدهای اقماری، کارگزاری های رسمی و حتی درمانگاه‌ها و بیمارستان تامین اجتماعی، اصل یا تصویر کارت ملی خود را همراه داشته یا سریال مندرج در پشت آن را در اختیار داشته باشند. 

وی بیان داشت: با توجه به لزوم شناسایی و احراز هویت مخاطبان به ویژه در زمان دریافت خدمات متمرکز بابت دفترچه های درمانی ، امکان استخراج و نگهداری عکس مخاطبان از طریق تعامل برخط با پایگاه سازمان ثبت احوال کشور فراهم شده  که لازمه بهره برداری از اطلاعات آن داشتن شماره ثبت شده در پشت کارت‌های ملی است.

وی با بیان این که این امکان به عنوان فرصت و بستری مناسب برای تسریع امور و جلوگیری از سرگردانی مراجعان و رفت و آمدهای زائد است، اظهار داشت: بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی می‌توانند با ارائه کارت ملی و یا در اختیار گذاشتن شماره سریال ثبت شده در پشت آن از این خدمت نوین استفاده کنند.

با احتساب افراد تبعی، افزون بر یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر از جمعیت استان گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=6377

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: