اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح بصیرت عاشورایی همزمان با ماه محرم در ۵۰۰بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام علیزاده، با اشاره به برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه گیلان، اظهار کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی از تاریخ ۱۰ شهریور لغایت ۷ آبان ماه در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی با تفکیک سطح بندی بقاع متبرکه ارائه می‌شود، افزود: شعار «کِرامَتُنا الشهاده» به عنوان شعار اصلی و محوری سوگواره بصیرت عاشورایی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: ۱۵ بقعه متبرکه از بقاع مجری این طرح در گیلان سطح یک، ۳۶ بقعه سطح دو و۴۴۹ بقعه متبرکه در سطح سه هستند؛ ملاک سطح بندی بقاع متبرکه در این ابلاغیه، از نظر فرهنگی و ظرفیت حضور زائرین و مجاورین جهت عزاداری در بقاع متبرکه در این ایام است.

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به برنامه‌های اجرایی بقاع متبرکه سطح یک گفت: برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌‌های دهه محرم، برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین‌(ع) در روز ۱۱ شهریور مصادف با دوم محرم‌ و ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌ در روز جمعه ۱۵ شهریور از جمله این برنامه‌ها هستند.

مدیرکل اوقاف گیلان برگزاری برنامه احلی من العسل ویژه برنامه نوجوانان حسینی در روز شنبه، ۱۶ شهریور با همکاری ادارات آموزش و پرورش و ویژه‌ برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌(ع) و شام غریبان را از دیگر برنامه‌های اجرایی در بقاع سطح یک برشمرد و گفت: همایش رهروان زینبی(‌س) ویژه بانوان مصادف با۱۲ محرم در بقاع مجری سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود. همچنین در ۱۵ بقعه سطح یک مجری سوگواره بصیرت عاشورایی خیمه‌ معرفت برپا خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های اجرایی بقاع متبرکه سطح دو تصریح کرد: مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه محرم و ویژه‌ برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌(ع) و شام غریبان در بقاع مجری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علیزاده گفت: بقاع مجری سوگواره بصیرت عاشورایی سطح سه هم به برگزاری سخنرانی و عزاداری در شب‌های محرم در حد توان و ظرفیت و ویژه‌ برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی(‌ع) و شام غریبان اقدام خواهند کرد.

وی اقامه نماز ظهر عاشورا را از برنامه‌های مهم در سوگواره بصیرت عاشورایی خواند و گفت: نماز ظهر عاشورا در ۴۵۰ بقعه متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی که در مناطق دارای جمعیت بوده و محل رجوع دستجات عزاداران حسینی هستند، اقامه می‌شود.

مدیرکل اوقاف گیلان از مشارکت ۴۲۰ مبلغ و روحانی در برگزاری بصیرت عاشورایی در گیلان خبر داد و گفت:۴۸ نفر از این مبلغان اعزامی از قم و ۳۷۲ مبلغ و روحانی بومی گیلان هستند.

وی همچنین اعلام کرد: نزدیک به سه هزار نفر از اعضای هیئت امنا، اعضای مراکز فرهنگی و قرآنی و خادمان افتخاری بقاع متبرکه مجری خدمت رسانی به زائران و برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در قالب طرح بصیرت عاشورایی هستند.

مدیرکل اوقاف گیلان ضمن تاکید بر رعایت شئونات ماه محرم از سوی عموم مردم خواستار توجه به نظرات رهبر معظم انقلاب و عالمان دینی در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) شد و گفت: هیئت‌های مذهبی و مجریان در برگزاری مراسم عزاداری رعایت حال مجاورین و همسایگان بقاع متبرکه را نمایند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=3600

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: