اجرای بیش از ۲۶۰ برنامه به مناسبت هفته تربیت بدنی در گیلان

بیش از ۲۶۰ برنامه فرهنگی ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در گیلان اجرا می شود.

به گزارش باز باران خبر؛ مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: بیش از ۲۶۰ برنامه فرهنگی ورزشی از روز ۲۶ مهر ماه جاری همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش در شهرهای مختلف این استان به اجرا گذاشته می شود.

مریم بخشی افزود: با توجه به ارج نهادن به مقام والا و ارزنده شهیدان انقلاب اسلامی، سرلوحه فعالیت جامعه ورزش گیلان در هفته تربیت بدنی و ورزش یادآوری رشادت شهدا است و به همین دلیل در اولین روز از هفته تربیت بدنی ورزش، جامعه ورزش گیلان در مزار شهدا حضور یافته و با نثار گل به این افتخارآفرینان برنامه های فرهنگی ورزشی اداره کل آغاز خواهد شد .

وی دیدار با خانواده شهدا و ائمه جمعه در شهرستانها را نیز از دیگر برنامه های این هفته عنوان و بیان کرد: رژه موتورسواران هیات اتوموبیلرانی در سطح شهر و ترغیب جامعه به ورزش همگانی که از سیاست مورد تاکید وزارت ورزش و جوانان می باشد ، از دیگر شاخص های برنامه فرهنگی ورزشی هفته تربیت بدنی در گیلان خواهد بود.

بخشی ادامه داد: برگزاری مسابقات مختلف و متنوع ورزشی در رشته های فوتبال ، شطرنج ، همگانی ، ووشو ، ژیمناستیک ، والیبال ، تنیس روی میز ، رزمی ، تکواندو ، بسکتبال ، شنا ، کشتی ، دوچرخه سواری ، بومی و محلی ، کاراته ، اسکیت ، دوومیدانی ، ورزش های روستایی و عشایری ، قایقرانی ، بدمینتون ، جودو و  کوهروی عمومی از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: همچنین توجه ویژه به ورزش های همگانی در روستاها و نیز برپایی رقابت های بومی و محلی از عمده ترین محورهای فعالیت اداره های ورزش و جوانان در سطح استان گیلان خواهد در هفته تربیت بدنی خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ورزش همگانی ارتباط مستقیم با سلامت جسم و روان آحاد جامعه دارد ، وزارت ورزش و جوانان یک هفته پیش از آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش ، هفته ای را با نام هفته خبر و آگاهی بخشی فعالیت های ورزش همگانی در سطح کشور نام گذاری کرده که جامعه ورزش گیلان هم در این راستا مشارکت گسترده ای داشته اند .

بخشی با اشاره به اینکه هفته تربیت بدنی و ورزش با شعار “پیش به سوی ایران فعال ” نام گذاری شد، اظهار کرد : در این نام گذاری رویکردهای خوبی همچون تمرکز بر تقویت بنیان خانواده ، تمرکز بر تقویت روحیه جهادی و حماسی ، تمرکز بر اصلاح نگرش و سواد حرکتی ، تمرکز بر تقویت انسجام اجتماعی ، تمرکز بر توانمندسازی کم توانان و تمرکز بر تقویت اخلاق و تعالی جامعه باید در دستور کار هیات های ورزشی در سطح استان قرار گیرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=4435

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: