آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد

باز باران خبر/ به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان گیلان با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصدق معاون اول قوه قضائیه و جمعی از مقامات ارشد نظامی، اجرایی و قضایی صبح امروز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل سابق دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه انسان رنج های متعددی را در طول حیات خویش متحمل می شوند اظهار داشت: یکی از رنج های آدمی، رنج فراق است که آن را در زندگی به صورت های مختلف تجربه خواهد کرد.

وی فراق از دنیا (مرگ)، فراق و دست شستن از تعلقات مادی و دنیایی و همچنین فراق از دوستان و آشنایان را از گونه های فراق برشمرد و افزود: جدایی و فراق از دوستان و نزدیکان از سخت ترین تجربه های انسان در زندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی با قدردانی از کوشش ها و تلاش های همکاران قضایی و اداری در پیشبرد اهداف قضایی و انسجام و همفکری و وحدت قضایی در تحقق عدالت اجتماعی در استان گیلان خاطر نشان کرد: تمامی این تلاش ها و اقدامات در راستای تحقق حقوق عامه صورت گرفت و همیاری مدیران اجرایی استان در این مسیر قابل تقدیر و تشکر است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضائیه نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در حفظ دین و نظام اسلامی بصیرت است افزود: بصیرت به معنای تعقل و اندیشه عمیق است و برخورداری از بصیرت موجب عدم انحراف انسان در زندگی است.

وی با اشاره به واقعه تاریخی غدیر خم اظهار داشت: در روز غدیر خم پیام مهمی از سوی خدا و توسط پیامبر و با حضور حدود ۱۲۰۰ نفر از مردم آن عصر ابلاغ شد ولی ۷۰ روز بعد ماجرای سقیفه اتفاق افتاد که ناشی از عدم بصیرت مردم آن روزگار بود.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق شاخص بصیرت در زمان کنونی را دنباله روی و تبعیت از ولی فقیه عنوان نمود و گفت: اطاعت از فرامین رهبری بدون افراط و تفریط از راه های نجات از خدعه ها و نیرنگ های دشمنان است.

وی در ادامه به بیان جنایت ها و ظلم هایی که برخی گروهک ها در اوایل انقلاب و دهه ۶۰ بر مردم ایران روا داشتند پرداخت و افزود: امروز نظام قضایی مقتدرانه گروهک های خائن به انقلاب و مردم را تعقیب نموده و برای آنان پرونده قضایی تشکیل داده است و به زودی شاهد اضمحلال آنان خواهیم بود.

معاون اول قوه قضائیه با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل سابق دادگستری استان گیلان برای ایشان در سمت جدید ریاست دادگستری استان خراسان رضوی آرزوی توفیق نمود .

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز با قدردانی از تلاش های جهادی حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، خدمت در جوار حضرت ثامن الحجج را توفیق و نعمتی بزرگ بر شمرد و آن را در نتیجه خدمت گزاری به مردم و کارخالصانه در مسیر الهی عنوان کرد.

وی در ادامه با ذکر خطبه امام حسین علیه السلام در تبیین اهداف قیام عاشورا اظهار داشت: حضرت سید الشهداء در این خطبه می فرماید: «اَللّهُمَّ إِنَّکَ تَعْلَمُ إِنَّهُ لَمْ یَکُنْ مَا کَانَ مِنَّا تَنافُساً فِی سُلْطان، وَ لا التماساً مِنْ فُضُولِ الْحُطامِ وَ لکِنْ لِنَرَىَ الْمَعالِمَ مِنْ دِینِکَ، وَ نُظْهِرَ الاِصْلاحَ فِی بِلادِکَ، وَ یَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبادِکَ، وَ یُعْمَلُ بِفَرَائِضِکَ وَ سُنَّتِکَ وَ أَحْکامِکَ»; «خداوندا! تو مى دانى که آنچه از ما صورت گرفت، به خاطر رقابت در امر زمامدارى و یا به چنگ آوردن ثروت و مال نبود، بلکه هدف ما آن است که نشانه هاى دین تو را آشکار سازیم و اصلاح و درستى را در همه بلاد بر ملا کنیم تا بندگان مظلومت آسوده باشند و فرایض و سنّت ها و احکامت مورد عمل قرار گیرد».

رئیس شورای قضایی استان با ذکر این حدیث افزود: امام حسین علیه السلام به دلیل فساد در جامعه و از بین رفتن نشانه های دین قصد اصلاح جامعه را داشت و جان خود را در این مسیر تقدیم نمود.وی در پایان دفاع توامان از حقوق مردم و دولت، نگاه حمایتی از تمامی مبانی حاکمیتی و صنفی، ارتقاء سطح شاخص های قضایی و نظارتی و بازرسی، ارتقاء سطح تعامل با سطوح مردمی حاکمیتی و صنفی با حفظ مبانی استقلالی ، ظرفیت سازی از فرصت های موجود و اتکاء بر توان مجموعه دستگاه قضایی را از برنامه های خود در دادگستری گیلان برشمرد و گفت: از تمامی ظرفیت ها و توان بالقوه دادگستری و سازمان های تابعه برای پاسخگویی به انتظارات ضابطه مند و قانونی مردم بهره گرفته و با توجه به مبانی زیر ساخت ها و توسعه استان در پیشبرد سیاست های قوه قضائیه تلاش خواهم کرد.

در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل سابق دادگستری استان گیلان با اهدای لوحی از سوی ریاست قوه قضائیه قدردانی شد و حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با ابلاغ رئیس قوه قضائیه به سمت ریاست کل دادگستری استان گیلان منصوب شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31968

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: