آینده‌سازی در لبخندِ مهر/ «آینده‌را باید ساخت» شعار هفته ملی کودک

مدیر‌کل کانون استان گیلان گفت: ویژه‌برنامه‌های هفته ملی و روزجهانی کودک با شعار«آینده را باید ساخت»، از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه ۱۳۹۸ در سراسر استان گیلان برگزار‌می‌شود.
به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی با اعلام این خبر افزود: «باور‌های دینی»، «آموزه‌های عاشورایی» و «فعالیت‌های کودک‌محور»، نقطه‌‌ محوری برنامه‌های این ایام به‌ شمار می‌رود.
ضیائی برهمین اساس، از اهداف تصمیم‌گیرندگان و تصمیم‌سازان این ایام نیز سخن‌گفت و برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی، تبیین خواسته‌های کودکان امروز و افزایش آگاهی‌های جامعه نسبت به حقوق کودکان، به ویژه آینده‌سازان با نیاز‌های ویژه را از اولویت‌ها خواند.
او هم‌چنین، فراهم‌سازی فضای بانشاط در سایه‌ همراه‌سازی کودکان، ایجاد وحدت رویه و انتقال آموزه‌های دینی به مخاطبان را دیگر اهدف فعالیت‌های این ایام برشمرد و هم‌گامی و مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌ها فعال در حوزه کودک را از شاخصه‌های این برنامه‌ها قلمداد‌کرد.
وی درادامه سخنان خود نگاهی به عناوین مهم‌ترین فعالیت‌های هفته ملی و روز جهانی کودک داشت و از عضویت رایگان کودکان در مراکز کانون استان، برگزاری ویژه‌برنامه روزجهانی کودک با عنوان«لبخند مهر»، رونمایی از عروسک‌های بومی استان گیلان، برپایی نمایشگاه هنر‌های تجسمی با عنوان «به رنگ هنر»، برگزاری جشنواره استانی قصه‌گویی و هم‌چنین، ویژه‌برنامه«شمیم شادی» برای کودکان با نیازهای ویژه خبرداد.
برپایی نمایشگاه دست‌آورد‌های کودکان و مربیان، اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی به آینده‌سازان، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم، اجرای ویژه‌برنامه «رقیه‌جان دوستت دارم!» و برپایی همایش همیاران پلیس، بازدید از مرکز کودکان کار، برگزاری ویژه‌برنامه«با بچه‌های روستا»، برپایی کارگاه‌های آموزشی با مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌های همراه و دیدار کودکان با مسوولان در مرکز استان و شهرستان‌ها، ازدیگر برنامه‌های هفته ملی و روزجهانی کودک است که در سخنان مدیر‌کل کانون گیلان به آن اشاره‌شد.
وی هم‌چنین اعزام قصه‌گویان به مدارس و مهد‌های کودک، اجرای ویژه‌برنامه«یک کتاب، یک قصه»، نمایش فیلم‌های کودک‌محور، عیادت از کودکان بستری در بیمارستان، برگزاری مهرواره بومی محلی و بازدید رایگان کودکان از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی و درعین‌حال، سرکشی به کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را بخشی از ۳۰۰  عنوان ‌برنامه‌ی هفته ملی و روزجهانی کودک کانون با همراهی دستگاه‌ها و نهاد‌های فعال در این عرصه خواند.
این مدیر فرهنگی پایان سخنان خود را به  تبیین ضرورت‌های‌ توجه همیشگی به نسل کودک اختصاص‌داد وبا مهم توصیف‌کردن بستر‌سازی برای آینده‌سازان، برنامه‌ریزی هدف‌مند و حرکت جهادی در مسیر ارتقای آگاهی و توانایی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی، از تمامی افراد جامعه برای همراهی با فعالیت‌های هفته ملی و روزجهانی کودک دعوت‌کرد.
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=4239

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: