آماده همکاری برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و رشد زیرساخت های آن هستیم

در دیدار رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در خصوص تعامل هر چه بیشتر در حوزه ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان گیلان بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش باز باران خبر، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان در این دیدار بر آمادگی این سازمان برای هرنوع همکاری در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، نسبت به اجرای برنامه های مشترک فرهنگی اظهار امیدواری کرد.
سرهنگ حسن حبیبی با اشاره به اینکه فعالیت های متنوع کتابخانه ها برای اقشار مختلف مردم بسیار چشمگیر و دارای اثرات مثبت و سازنده است گفت: پیگیری برخی از موضوعات در قالب تفاهم نامه های همکاری مشترک میان اداره کل آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی از وظایف سازمان بسیج فرهنگیان استان است و در این خصوص آمادگی خود را در راستای هر گونه همکاری در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نسبت به اجرای برنامه های مشترک فرهنگی اعلام می داریم.

جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان مسیر موفقی را طی کرده است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین در این نشست با اشاره به فعالیت های متنوع کتابخانه های عمومی در جذب اقشار مختلف مردم به سمت و سوی کتابخانه ها، ایجاد علاقمندی به کتاب و جذاب سازی فعالیت های فرهنگی را مهمترین اقدام کتابداران در این حوزه عنوان کرد.
پریسا کرمی در ادامه با بیان اینکه در این مقطع زمانی که بیماری کرونا بر فعالیت های فیزیکی کتابخانه های عمومی سایه انداخته، اما کتابداران با حضور در بستر فضای مجازی و تشکیل گروه های مجازی، اقدامات متنوعی با محوریت کتاب و کتابخوانی را به انجام می رسانند.
کرمی برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بستر فضای مجازی را یکی از مهمترین برنامه های این مجموعه دانست که با استفاده از ظرفت و بستر فضای مجازی و همزمان با سراسر کشور در استان گیلان نیز اجرا می شود و تا کنون بیش از۲۰هزار نفر شرکت کننده مسیر موفقی را طی کرده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین به اشتراکات فرهنگی و کارکردهای مشترک کتابخانه های عمومی و نظام آموزشی اشاره کرد و افزود: بر همین اساس تفاهم نامه همکاری مشترکی میان مجموعه کتابخانه های عمومی و آموزش و پررش استان گیلان به امضا رسیده است که تا کنون بسیار اثربخش و دارای برکات فراوانی بوده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31958

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: