آقای عباسی به شعور ما توهین نکنید!

 باز باران خبر: با وجود تمام قول و قرار های استاندار گیلان و دیگر مسئولان زیربط در ماجرای زباله و پسماند سراوان و اینکه از سال ۱۴۰۲ دیگر هیچ زباله ای به سراوان حمل نخواهد شد؛ متاسفانه در ایام نوروز و حتی طی هفته گذشته  به دفعات کامیون های حمل زباله راهی دفنگاه زباله سراوان شدند  که خوشبختانه هوشیاری و ممانعت مردم مننطقه اجازه تخلیه به آنها داده نشد!

و نکته جالب توجه اینکه متاسفانه از ابتدای امسال زباله های روستای سراوان، امامزاده هاشم، گلسرک، موشنگاه و کچا که بخش عمده اش ره آورد مسافران نوروزی به این روستاهای زیبا بود، جمع آوری نگردیده و برای حمل و دفع آن هیچ برنامه ای هم تمهید نشده است و انگار مردم سراوان و روستاهای اطرف در لج این ماجرا زباله هایشان بایکوت شده و خودشان باید اقدام به دفع آن کنند که متاسفانه و بالاجبار طی هفته اخیر مردم بصورت خودجوش اقدام به سوزاندن زباله ها در جای جای سراوان و روستاهای اطراف کرده اند و این روزها هر غروب و هنگام افطار سراوانی ها با بوی مشمئز کننده  زباله و دود ناشی از آن روزه های خود را باز می کنند!


سوزاندن انواع زباله در هوای و محیط باز آن هم در دل روستاهای سراوان و روستاهای همجوار که محل زندگی و آسایش مردم است خود موضوع مصیبت بار دیگری است که سوای همه مخاطرات ، آسیب های زیست محیطی بزرگی در پی دارد که پرداختن به آن از حوصله این بحث خارج است.
اما در همین راستا این روزها  واکنش و اعتراض مردم  سراوان، کچا، گلسرک، موشنگاه و امامزاده هاشم در فضای مجازی نسبت به استاندار و مسئولان گیلان شدت گرفته و آنها خواستار رسیدگی جدی و فوری به معضل پسماند این مناطق هستند. 
 یکی از اهالی روستای کچا در پاسخ به اظهارات اخیر آقای عباسی استاندار گیلان که در کانال سراوان خبر منعکس شده بود، گفت: جناب اقای عباسی آیا بهتر نبود  قبل از طرح موضوع بی زیان بودن زباله های ریجکتی و انتشار آن در رسانه ها، ابتدا معنی آن را از کارشناسان و اهل فن می پرسیدید؟!
  فریدون شهریور فلاح می گوید: زباله‌های ریجکتی آن دسته از زباله هایی هستند که راهی برای بازیافت یا تجزیه آن‌ها نیست و یا به خاطر آلوده و کثیف بودن اصولا نمی‌شود آن‌ها را بازیافت کرد! (البته در مرکز کود آلی لاکان زباله های ریجکتی معانی و تفاسیری بدتر از این دارد.)
  وی افزود: در مرکز کود آلی لاکان بدترین نوع زباله، زباله ای است که در فرایند کارخانه کود آلی در انتهای چرخه باقی می ماند. البته موضوع دیگر توهین و اهانت آقای استاندار به مردم سراوان و ساکنان روستاهای اطراف است که در ازای ریختن زباله بحث تسریع رفاهیات به مردم سراوان را مطرح و به پیش کشیده است. اینکه گفته شده ریجکت مرکز کود آلی زیان زیست محیطی ندارد، نوعی مغلطه و دروغ محض و در واقع بازی با کلمه ریجکت است. 
  در همین زمینه مخاطب دیگری می گوید: اگر ادعای آقای عباسی درست است فیلم مستند فرایند تبدیل زباله به ریجکت را در مرکز کود آلی لاکان بصورت زنده (البته نه ساختگی) پخش نماید یا اجازه بدهند ما بدون اطلاع و سرزده همراه کارشناسان خبره، مراحل ریجکت مرکز کود آلی را فیلمبرداری و بهمراه توضیح به اطلاع مردم سراوان و تمام رسانه های استان برسانیم. 
ریجکتی که در مرکز کود آلی لاکان باقی می ماند از بدترین و آلوده‌ ترین نوع زباله است زیرا در آن مرکز طی فرایندی ابتدا بخشی از مواد قابل بازیافت زباله مانند مواد پلاستیکی، آهن و… بوسیله نیروی انسانی جداسازی می شود و بخشی از زباله هم که قابل تبدیل به کود شدن را دارد در فرایندی تبدیل به کود می گردد.

بنابراین آن بخشی از زباله که نه قابلیت بازیافتی و نه قابل به کود شدن را دارد درانتهای چرخه باقی می ماند که بدترین نوع زباله است که می خواهند آن را به سراوان بیاورند و آلودگی دیگری ایجاد کنند!
آقای استاندار بفرمایید آن کدام کارشناس خائن به مردم و طبیعت است که بی ضرر بودن چنین ریجکتی را در مرکز کود لاکان تائید کرده است؟!
 وی اضافه کرد: در همان مرکز کود آلی ما به همراه کارشناسان ذیصلاح حاضر به مناظره با تائیدکنندگان ریجکت آن مرکز هستیم.
   فرد دیگری می گوید: آقای استاندار چرا با مردم صادقانه صحبت نمی کنید؟
اگر جنابعالی تشخیص می دهید که ریجکت مرکز کود آلی چه نوع زباله ای هست، لطفا آن‌را بافیلم مستند (نه ساختگی) به مردم نشان دهید!
 و موضوع دیگر اینکه ظرفیت کود الی لاکان مگر چقدر است؟ بفرمایید بقیه زباله ها را چه کار می کنید؟

اینکه بار دیگر موضوع تسریع در ایجاد امکانات رفاهی را برای مردم سراوان در ازای ریختن زباله به آنجا مطرح  و رسانه ای کرده اید،بدترین اهانت از نوع رسمی به مردم سراوان است!
  آقای استاندار عزیز شما در ازای ریختن زباله در سراوان با جان، مال  و سلامت مردم دارید بازی می کنید و بعد به مردم آب نبات و پستانک نشان میدهید؟!
چرا به شخصیت مردم سراوان اهانت می کنید؟

چرا سایر نهادهای مستقل نسبت به چنین اهانت و ظلمی به مردم منطقه سراوان سکوت اختیارکرده اند؟
یعنی واقعا دادرسی نیست در این استان که به داد مردم برسد؟

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=30277

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: