آقای استاندار ماه عسل تمام شد!


باز باران خبر/ ششم آبان با معرفی دکتر اسدالله عباسی به عنوان یک استاندار بومی و کاربلد توسط وزیر کشور دوره جدید مدیریت در استان گیلان آغاز شد و پس از اتمام یک ماه از تصدی ایشان بر این مسند و اتمام دید و بازدید ها با مسئولین استان و شنیدن صحبت های مختلف منتظر انتخاب مدیران کل ادارات و سازمان های مختلف هستیم. افراد شیفته خدمت به مردم و کشور، مشغول رایزنی با نمایندگان مجلس، وزرا و افراد ذی نفوذ سیاسی هستند تا هر کدام ریاست یک اداره یا سازمان را عهده دار شوند.
” شیفتگان خدمت، نه تشنگان قدرت” برنامه های متنوعی دارند تا این پست ها را در اختیار بگیرند و در این میان نقش استاندار نیز می تواند تعیین کننده باشد.
اما خدمت آقای استاندار عرض شود که از آنجا که بومی هستید و به مشکلات استان آگاهی کامل دارید، بفرمایید بخش کشاورزی با محصولاتی متنوعی مثل برنج، چای، مرکبات، نوغان، زیتون، فندق، کیوی و گل گاوزبان چه برنامه هایی می تواند برای افزایش تولید و صادرات داشته باشد.
بخش گردشگری نیز با عدم داشتن زیرساخت‌های اولیه، چه راهکارهایی لازم دارد تا به رونق و تحول در این حوزه منجر شود!
همچنین بخش صنعت با انبوهی از کارخانه‌های تعطیل شده و نداشتن چشم انداز روشن برای آینده روبروست و باید حتما و قطعا طرحی نو درانداخت! متاسفانه صنعت برق نیز با داشتن زیرساخت‌های ۴۰ سال گذشته و عدم سرمایه گذاری جدید با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و اگر در یک بحران و یا بهتر بگویم پدیده طبیعی برف و یا سیل گرفتار شویم؛ کارمان ساخته است!
بخش راه و ترابری هم چندان تعریفی ندارد و با داشتن جاده های بی کیفیت در سطح کشور معروف شده و هنوز به نرم ایده ال کشوری هم نرسیده ایم.
اما بخش بازرگانی؛ با توجه به اینکه استان مرزی هستیم و با داشتن راه زمینی و دریایی برای صادرات محصولات تولیدی استان با ضعف های های شدیدی روبرو بوده و در واقع بخش جذب سرمایه‌گذار فاقد برنامه مدون واجرایی است!
بخش فرهنگ، هنر و رسانه نیز با داشتن نیروهای انسانی ماهر و متخصص فراوان. متاسفانه فاقد زیرساخت‌های اولیه مثل نمایشگاه ها ،آمفی تاتر، سالن کنسرت و همایش، سینما و گالری است.
آقای دکتر عباسی عزیز آمار بیکاری بالا، آمار طلاق بالا، تولد پایین، سالمندی بالا، آمار بالای افراد تحت پوشش کمیته امداد، مسایل زیست محیطی فراوان، وجود کثیف‌ترین رودخانه های کشور در مرکز استان، مشکل دفن زباله، آمار بالای خودکشی و آسیب های اجتماعی در سطح استان یک برنامه ریزی مدون اجرایی همراه با یک همدلی و عزم ملی می خواهد.
افراد “شیفته خدمت نه تشنه قدرت” برنامه های متنوعی برای رسیدن به این پستها را در ذهن دارند وآنها را اجرا می کنند؛ ولی معمولاً یک امر مهم مغفول می‌ماند و آن هم جواب این سوال است که وقتی مدیر شدید چه برنامه ای دارید و چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شما برای اداره مربوطه چیست؟
اقای استاندار می توانید از مدیران مختلف جدیدی که تکیه بر این مسندها میرنند، بخواهید برنامه های آینده خود را با زمانبندی اجرایی به آگاهی مردم برسانند تا حداقل با مطالعه برنامه های آنان انتخابشان کنید.
اقای استاندار مردم وقتی ببینند مسئولی در برابر متجاوزان به حقوق شان سینه سپر میکنند، احساس اقتدار میکنند، مردم وقتی ببینند کسانی هستند که از منافع ملت، قدرتمندانه، باگذشت و با صرف کردن همه توان و نیروی خود دفاع می کنند احساس اقتدار می کنند. یک ملت وقتی احساس ضعف می کند که ببیند مسئولانش یا نمی فهمند یا دیر می جنبند، یا خدای نکرده به اشاره انگشت دیگران می جنبند؛ اینجاست که یک ملت احساس بی پناهی و ضعف می کند!
آقای دکتر عباسی عزیز پاراگراف بالا صحبت های مقام معظم رهبری، بیست سال پیش در سفر به گیلان هست. به قول اقای قرائتی این قسمت را زیادی گوش دهید!
شما هم می‌توانید برنامه‌های تان را در جهت هماهنگی و هم‌افزایی برنامه‌های پیشنهادی مدیران تازه نفس به اطلاع عموم برسانید. تا مردم معیار و وسیله‌ سنجشی برای ارزیابی مدیران بعد از اتمام دوره مسئولیتشان بر ادارات و سازمان‌های مختلف داشته باشند.
آقای عباسی، حضرت عباسی یک بار هم شده برنامه‌های خود و مدیران استانی برای۴ سال آینده را اعلام کنید تا ما بدانیم بعد از چهار سال کجا ایستاده‌ایم و شما چه کرده اید؟!
دوران یک ماهه “ماه عسل” شما هم تمام شده و ما منتظر برنامه های حضرتعالی و مدیران انتخابی می مانیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21976

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: