سرپرست اداره صمت لاهیجان:

آرامش تشکل های صنفی، لازمه رونق کسب و کار لاهیجان است

 

 

باز باران خبر: سرپرست اداره صمت شهرستان لاهیجان گفت: ساماندهی و تعیین تکلیف بیش از ۱۴۰۰ پروانه صنفی منقضی شده در اولویت کار اتحادیه های صنفی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره صنعت، معدن و تجارت لاهیجان، محمد بداشتی در اجلاس ماهیانه اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی شهرستان لاهیجان که در محل اتاق اصناف با حضور رئیس اتاق اصناف و روسای اتحادیه های شهرستان برگزار شد، گفت: بیش از هر زمان دیگری نیازمند وفاق و وحدت هستیم و آرامش تشکل های صنفی لازمه رونق کسب و کار لاهیجان است.

وی با اشاره با قدمت ساختار فعالیت های صنفی لاهیجان بیش از سایر شهرها افزود: ساختارمند بودن امور صنفی شهر بزرگ و مردمان اصیل لاهیجان همواره پیشتاز بوده و این اختلافات بی اساس و کوچک را بر نمی تابیم و در چارچوب قانون نظام صنفی به سرعت ساماندهی خواهد شد.

بداشتی، توفیق خدمت خداپسندانه به مردم را در صدر امور دانست و خاطرنشان کرد: مردم فهیم و فرهیخته لاهیجان از چالش های سلیقه ای صنفی سودی نخواهند برد و  اساسا این حواشی پذیرفته نیست و این موضوعات در جمع مردمان ریشه دار و با اصالت مردم جایگاهی ندارد.  وی اصناف و بازار را ساختارمند ترین و بزرگترین تشکل مردمی در کشور دانست و یاد آورشد: کسب و کار صنفی جزء لاینفک معاش مردم بوده و هم اکنون هم در سرسلسله رفع نیازهای مردم نقش آفرینی می کند.

بداشتی با تاکید بر اینکه اصناف بازوی قدرتمند نظام و حاکمیت در تنظیم و تعادل بازار هستند، گفت: زنجیره تولید و تامین تا مصرف بدون وجود اصناف منسجم و توانمند؛ ابتر است و بهتر است قدر و شأن جایگاه ویژه خود را بشناسید.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: به همت بازاریان متعهد و سختکوش با تاسیس و فعالیت بیش از ۹۶۰۰ واحد صنفی؛ ظرفیت و پتانسیل ویژه ای در شهرستان لاهیجان فراهم شده و رییس اتاق اصناف و روسای اتحادیه ها نتیجه انتخاب و اعتماد این قشر خدوم جامعه هستند پس لازم است به اعتماد آنها پاسخ مثبت داده و بعنوان معتمد و بزرگ صنف خود از ابراز سلیقه و اهداف شخصی به شدت پرهیز کنیم.

سرپرست اداره صمت لاهیجان همچنین گفت: از مدیران اتحادیه ها توقعات و انتظاراتی در چارچوب قوانین نظام صنفی و ضوابط جاری کشور وجود دارد که لازم است از آخرین دستورالعمل ها و مقررات مثل درگاه ملی مجوز، سامانه انبار، نانینو، سامانه جامع تجارت در چارچوب آیین نامه های اجرایی مطلع باشید و به زیرمجموعه خود آموزش ، هدایت و اجرا کنید.

رییس کمیسیون نظارت بر نهادهای صنفی شهرستان لاهیجان تکلیف کرد: کمیسیون های فنی و تخصصی را به صورت مرتب ماهیانه تشکیل دهید و این موضوع ها در رأس وظایف اتحادیه باشد.

محمد بداشتی تاکید کرد: با خود نظارتی نگذارید هم صنفی هایتان دچار برخورد تعزیری و بازرسی شوند، از آنها با آموزش های مختلف صیانت کنید.

وی ساماندهی پروانه های صنفی منقضی شده را در دستور کار قرار داد و گفت:  تعیین تکلیف بیش از ۱۴۸۲ پروانه واحد صنفی منقضی شده یک رکن اصلی کار اتحادیه ها باشد که آخرین گزارش عملکرد خود را تا پنجم آبان ارایه نمایند.

سرپرست اداره صمت لاهیجان تاکید کرد: لیست و مشخصات واحد های صنفی فاقد پروانه نیز ظرف یک هفته به دبیرخانه کمیسیون نظارت ارائه و فورا اقدام ساماندهی آنها شود و اجازه ندهیم اختلاف نظرات بی مورد ما را از وظایف و اهداف اصلی خودمان دور کند.

در ادامه جمال احمدی مقدم؛ رئیس اتاق اصناف شهرستان لاهیجان نیز ضمن قرائت دستور کار اجلاس، اظهار داشت: همواره در صدد رفع چالشها و ابهامات برخی اتحادیه های صنفی بودیم ولی عزم و اراده ای مبنی بر پایان دادن این مسائل نبود.

وی این وفاق و همت کلیه اتحادیه ها را به فال نیک گرفت و گفت: حاضریم هر مشکلی در بین ما باشد را با برگزاری نشست های تخصصی و فنی بدور از حاشیه پردازی به صورت شفاف رفع و رجوع نماییم.

گفتنی است در ادامه هرکدام از روسای اتحادیه های صنفی شهرستان لاهیجان به بیان مشکلات خود به صورت مختصر پرداختند و مقرر شد به تفکیک به مطالبات آنها در چارچوب قانون رسیدگی شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33189

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: