آئین کلنگ زنی تصیه خانه بزرگ فاضلاب صومعه سرا اجرایی شد

باز باران خبر/ آئین کلنگ زنی تصفیه خانه بزرگ فاضلاب شهرستان صومعه سرا همزمان با هفته محیط زیست به منطور صیانت و احیای تالاب انزلی با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور  و استاندار اجرایی شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، دکتر ساسان کفایی مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت: در راستای اهداف و برنامه های ۷ ساله کمیته احیا تالاب انزلی در سطح کشور و استان و به منظور صیانت و احیا تالاب بین المللی انزلی، در چهارمین روز از هفته محیط زیست، آئین کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب بزرگ شهرستان صومعه سرا با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان و سایر مسئولین کشوری و استانی  با اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومان آغاز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: احداث پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب صومعه‌سرا به روش EPC بوده و در مدول اول با ظرفیت شش هزار و ۳۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز ۴۳ هزار نفر از جمعیت شهرستان صومعه‌سرا را تحت پوشش قرار می‌دهد.
جلوگیری از ورود فاضلاب به آب‌های سطحی و تالاب بندرانزلی، تبدیل فاضلاب شهری به آب قابل استفاده در زمین‌های کشاورزی، فضای سبز و شست‌وشوی معابر، افزایش قدرت خودپالایی رودخانه‌های محلی، افزایش سطح سلامت شهروندان و کمک به نجات تالاب بندرانزلی از جمله مزایای اجرای این پروژه است.

 کفایی در پایان ضمن تقدیر  از کلیه مسئولین استان و کشور در جهت تحقق این مهم گفت: احداث این تصفیه خانه بزرگ فاضلاب  می تواند گام بزرگی در جهت صیانت و  احیای تالاب انزلی محسوب گردد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20157

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: