چهارشنبه / ۲۱ آذر / ۱۴۰۳
×

  باز باران خبر/ رضا حقی خیابان شریعتی رشت با وجود پاساژ کویتی، خزر و قدیری و مغازه‌های دو طرف خیابان عموماً به مرکز فروش پارچه، پرده و کاموا تبدیل شده است؛ بدین منظور بیست و سومین یادداشت برندسازی به این امر اختصاص می‌یابد. برندسازی این خیابان در شهر رشت می‌تواند بدون هیچ هزینه خاصی […]

چگونگی برندسازی خیابان شریعتی رشت
  • کد نوشته: 36949
  • پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳
  • 15 بازدید
  • بدون دیدگاه
  •  

    باز باران خبر/ رضا حقی

    خیابان شریعتی رشت با وجود پاساژ کویتی، خزر و قدیری و مغازه‌های دو طرف خیابان عموماً به مرکز فروش پارچه، پرده و کاموا تبدیل شده است؛ بدین منظور بیست و سومین یادداشت برندسازی به این امر اختصاص می‌یابد.
    برندسازی این خیابان در شهر رشت می‌تواند بدون هیچ هزینه خاصی صورت پذیرد.
    با در اختیار گذاشتن درختان دو طرف خیابان و همچنین فضای آسمان بین درختان و مغازه‌ها توسط شهرداری به صاحبان مشاغل مستقر در این خیابان می‌توان این مسیر پیاده راه و خیابان اصلی را به یک برند بی‌نظیر شهری تبدیل کرد.
    اغلب مغازه داران در مشاغل کاموا و پارچه مقادیر زیادی از پارچه و کاموا را به رنگ‌های مختلف در مغازه خود دارند که معمولاً اصطلاحا ته بار هست و عموماً چون به متراژ کم است قابل فروش هم نیست و جز ضایعات به شمار می‌روند.
    مغازه‌داران می‌توانند از این نوع کاموا یا پارچه‌های ته باری استفاده تبلیغاتی کنند و مناظر زیبایی را خلق نمایند.
    این کار با تزئین تنه و شاخه های درختان و همچنین فضای حد فاصل درختان و مغازه ها با انواع کاموا و پارچه صورت می‌گیرد.
    مشارکت صاحبان مغازه‌ها در تزیین خیابان فوق آثار اجتماعی مثبتی دارد که از ویژگی های آن به موارد زیر می توان اشاره کرد.
    الف- تقویت حس همبستگی: وقتی صاحبان مغازه‌ها به صورت مشترک در تزیین خیابان مشارکت می‌کنند احساس همبستگی و تعلق به جامعه در آنها تقویت می‌شود.
    ب- جذب مشتریان بیشتر : تزیین یک خیابان باعث جذب بیشتر مشتریان و رونق اقتصادی می‌شود.
    ج- ایجاد هویت بصری منحصر به فرد: تزئین خیابان با توجه به ویژگی محلی و فرهنگی می‌تواند به ایجاد یک هویت بصری منحصر به فرد برای شهر کمک کند این هویت بصری می‌تواند به شناخته شدن شهر و ایجاد یک تصویر مثبت از آن در ذهن بازدید کنندگان کمک کند.
    د- جذب گردشگران: شهرهایی که دارای خیابان‌ها و محله‌های زیبا و تزیین شده هستند جذابیت بیشتری برای گردشگران دارند، این امر به رونق اقتصادی و افزایش درآمد کمک می‌کند
    ه-افزایش ارزش و دارایی ها: محیط‌های زیبا و خوشایند معمولاً باعث افزایش ارزش مغازه‌های آن خیابان می‌شوند.
    و- تاثیر بر رفاه و رضایت ساکنان و شهروندان: تزیین خیابان با ایجاد محیط‌های زیبا می‌تواند رضایت ساکنان را افزایش دهد و احساس افتخار به محل زندگی را تقویت کند؛ این امر می‌تواند به عنوان یکی از شاخص‌های موفقیت برند شهری مطرح شود.
    ز- افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارها: یک شهر زیبا و جذاب معمولاً سرمایه‌گذاران بیشتری را به خود جذب می‌کند؛ سرمایه‌گذاران به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطقی هستند که پتانسیل رشد دارند.
    ح- ایجاد فرصت‌های شغلی: زیبا سازی و تزیین ممکن است نیاز به خدمات مختلفی مانند طراحی، اجرا و مدیریت داشته باشد؛ این امر می‌تواند منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در شهر شود. و در کل با اجازه دادن به صاحبان مغازه‌های خیابان شریعتی جهت تزیین درختان و فضای حدفاصل درختان تا مغازه‌ها می‌توان بدون هیچ هزینه ای به شکوفایی اقتصادی شهر کمک کرد.
    افزایش گردشگری، رونق کسب و کار، جذب سرمایه‌ گذار و ایجاد فرصت‌های شغلی و از همه مهمتر بدون هیچ هزینه برندسازی شهری صورت می‌گیرد.

    نوشته های مشابه
    ضرر ندارد گاهی خجالت بکشید!
    یادداشت/مجیدمصطفوی

    ضرر ندارد گاهی خجالت بکشید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *