چهارشنبه / ۶ فروردین / ۱۴۰۴
×
مزیت خوب منطقه آزاد انزلی در توسعه مناسبات با اوراسیا و بهره برداری از فرصت‌های کریدور شمال جنوب 
رییس دفتر رئیس جمهور در جریان بازدید از منطقه آزاد انزلی عنوان کرد؛

مزیت خوب منطقه آزاد انزلی در توسعه مناسبات با اوراسیا و بهره برداری از فرصت‌های کریدور شمال جنوب 

باز باران خبر/  نمی‌شود که شهروندان نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند، ولی شهرداری نسبت به ارائه خدمات متناسب خودداری نماید!/ شهروندان شهر باران‌های نقره‌ای از شنیدن شعار خسته شده‌اند/می‌توان شترسواری در بیابان را بر ماشین‌سواری در شهر رشت ترجیح داد! به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اسرار امروز، حسن سامری مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی ناظر خبر […]

همچنان حقوق شهروندی رشتوندان در چاله‌های شهر گم می‌شود!
  • کد نوشته: 35580
  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • 35 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • باز باران خبر/  نمی‌شود که شهروندان نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند، ولی شهرداری نسبت به ارائه خدمات متناسب خودداری نماید!/ شهروندان شهر باران‌های نقره‌ای از شنیدن شعار خسته شده‌اند/می‌توان شترسواری در بیابان را بر ماشین‌سواری در شهر رشت ترجیح داد!

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اسرار امروز، حسن سامری مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی ناظر خبر در یادداشتی نوشت: مدیریت شهری در غالب کشورها، معمولاً باهدف رعایت حقوق شهروندی و حفظ حقوق بیت‌المال، همواره تلاش می‌کند استانداردهای لازم را در بخش‌های مختلف شهر ایجاد کند تا شهروندان از آسایش لازم و کافی برخوردار باشند.

    در صورت عدم رضایت، نوک پیکان انتقادات به سمت شهرداری‌ها نشانه می‌رود

    کیفیت معابر شهری یکی از عوامل مؤثر در تردد مردم در سطح شهر و همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد مدیریت شهری محسوب می‌شود و از آن جا که شهرداری‌ها متولی و عامل آسفالت خیابان‌های سطح شهر هستند، در صورت عدم رضایت مردم، نوک پیکان انتقادات به سمت آنان نشانه می‌رود.

    چاله‌هایی که با تمام قدرت روی مردم شهر را در این زورآزمایی کم کرده‌اند!

    یکی از معضلاتی که سال‌ها مردم استان گیلان خصوصاً شهر رشت را آزار می‌دهد، وجود چاله‌چوله‌های خیابان‌هاست که هر روز هم اضافه می‌شوند تا جایی که به نظر می‌رسد وجود این چاله‌های عمیق که بعضاً انسان را به یاد چاله‌های کره مریخ یا چاله های هوایی در هنگام پرواز می‌اندازد! ظاهراً برای مسئولین استان و رشت امری جاافتاده، عادی و جز لاینفک خیابان‌های شهر تلقی شده است! چاله‌هایی که با تمام قدرت روی مردم شهر را در این زورآزمایی کم کرده‌اند!

    رانندگی در پایتخت استان گیلان به فن و مهارتی ستودنی تبدیل شده است!

    چاله‌وچوله و آسفالت‌های از بین رفته این روزهای شهر رشت، جز شاخصه اصلی غالب معابر و خیابان‌های رشت به شمار می‌روند و رانندگی با حرکات مارپیچ در پایتخت استان گیلان به عادت یا بهتر بگوییم به فن و مهارتی ستودنی تبدیل شده است!

    حتی غریب‌نوازی مسئولان در آستانه تعطیلات، باز هم گره‌ای از این مشکلات نمی‌گشاید

    حتی غریب‌نوازی مسئولان در آستانه تعطیلات به‌خاطر حضور میهمانان، باز هم گره‌ای از این مشکلات نمی‌گشاید تا همچنان حقوق شهروندی رشتوندان (در خصوص بهره‌مندی حداقلی دراین‌خصوص) در چاله‌های شهر رشت گم شود! کار بجایی رسیده که حتی صدای مسافران و گردشگران هم از وجود این‌همه دست‌انداز و چاله‌چوله در شهر باران‌های نقره‌ای که روزی شهر اولین‌ها بود، بلند شده است.

    صنف فروشندگان لوازم‌یدکی و تعمیرکاران خودروها به جان مدیرت شهری دعا می‌کنند

    آش به حدی شور شده که صنف فروشندگان لوازم‌یدکی و تعمیرکاران خودروها به جان مدیرت شهری دعا می‌کنند؛ زیرا از برکت وجود این چاله‌چوله‌های ایجاد شده، به نان و نوای خوبی رسیده‌اند. شهروندانی که در طول ۴ فصل سال، باید این زخم‌هایی عمیق را بر پیکره بی‌جان آسفالت رشت تحمل کنند و هنوز هم کسی به‌خاطر این رویه و خساراتی که به شهروندان وارد می‌شود، پاسخگو نیست؟!

    کیفیت مناسب آسفالت یکی از شاخص‌های مهم در ارزیابی عملکرد شهرداران است

    چندی پیش بود که یکی از مدیران مناطق شهرداری رشت در یک نظرسنجی که اعتبار آن هم مشخص نبود به‌عنوان شهردار نمونه منطقه معرفی شد درصورتی‌که اگر این شهردار فقط در خیابان و معابر اطراف محل کار خود پیاده چند قدم می‌زد با مشاهده وضعیت نامناسب آسفالت، خود به این نتیجه می‌رسید که نمره وی در این نظرسنجی حداقل در بخش ترمیم آسفالت مردود بوده است. جدای از تمسخر و تلخند تعدادی از کاربران فضای مجازی در واکنش به این خبر، به نظر می‌رسد کنده‌کاری و چاله‌چوله‌های محدوده تحت مدیریت این شهردار نمونه نشان می‌دهد که چنین نظرسنجی از اساس مبنایی نداشته و ناشی از نهایت کج‌سلیقگی و به‌دوراز راستی‌آزمایی بوده است و این شهردار در حوزه عملکرد خود حداقل در بخش آسفالت خیابان و معابر، کارنامه قبولی از سوی مردم دریافت نکرده بود. پس می‌توان ادعا کرد کیفیت مناسب آسفالت در معابر و خیابان‌های شهر رشت می‌تواند یکی از شاخص‌های مهم در ظواهر یک کلان‌شهر، در جلب رضایت شهروندان باشد.

    چاله‌چوله‌هایی که برای آسیب رساندن به جان و مال مردم دهان باز کرده‌اند

    کمربندی دور شهر رشت نیز هم از این قاعده مستثنی است و مملو از دست‌اندازهایی است که تا سوار خودرو نباشید و داخل این دست‌اندازها نیفتید، عمق فاجعه را احساس نخواهید کرد. چاله‌چوله‌هایی که برای آسیب رساندن به جان و مال مردم دهان باز کرده‌اند و با هر بارانی که می‌بارد، عمق و تعداد این چاله‌ها افزایش می‌یابد. دست‌اندازهایی که روزبه‌روز فاصله مردم را با مدیریت شهری عمیق‌تر می‌کنند!

    چالش بزرگ منطقه سه شهرداری رشت

    قصد نگارنده از طرح مطالب فوق، اشاره به وضعیت نامناسب و اوضاع اسفناک آسفالت در لاین کندرو و دو سوی کمربندی پر تردد خرمشهر – حدفاصل پل جانبازان تا ایستگاه انزلی – به‌عنوان مشت نمونه خروار است که عملکرد منطقه سه شهرداری رشت را به چالش بزرگی می‌کشد و این اعتقاد وجود دارد که حامد حیدری، مدیر شهرداری منطقه سه رشت نیز دراین‌خصوص مسئول مستقیم است.

    نهضت آسفالت بیشتر شبیه ماست‌مالی کردن است تا ترمیم!

    یک داستان بسیار قدیمی، کهنه و تکراری در این کمربندی که منطقه سه شهرداری رشت هرازگاهی تحت عنوان نهضت آسفالت، دست به ترمیم آن با چند کارگر زحمتکش بیل به دست می‌زند و البته این اعتقاد وجود دارد بیشتر شبیه ماست‌مالی کردن است تا ترمیم!

    می‌توان شترسواری در بیابان را بر ماشین‌سواری در شهر رشت ترجیح داد!

     لاین کندرو در دو سوی کمربندی خرمشهر مرکز استان گیلان انگار به امان خدا رها شده و کسی هم به کسی نیست و سال‌هاست که دستی بر سر و روی آسفالت آن کشیده نشده و شهروندان معتقدند با وجود چنین آسفالت نامرغوبی، می‌توان شترسواری در بیابان را بر ماشین‌سواری در شهر رشت ترجیح داد! گفته می‌شود لاین کندرو در دو سوی این کمربندی سال‌هاست آماده شده بود و باید فقط آسفالت می‌شد. اما امروز پیاده‌روی لاین کندرو در این کمربندی توسط برخی نمایشگاه‌های اتومبیل، همچون سنگر خاکریزی شده! و دیگر آثاری از این پیاده‌روها عملاً دیده نمی‌شود!

    در منطقه سه شهرداری رشت تکریم ارباب‌رجوع و رعایت حقوق شهروندی شعاری بیش نیست

    به نظر می‌رسد در منطقه سه شهرداری رشت تکریم ارباب‌رجوع و رعایت حقوق شهروندی در زمینه کیفیت معابر شهری شعاری بیش نیست. زیرا در این مسیر پر تردد دست‌اندازها، چاله‌چوله‌ها و ظاهر نامناسب لاین کندرو را می‌بینند و همتی برای رفع آن در مسئولان وجود ندارد. آیا حامد حیدری در این راستا متهم ردیف اول است!

    آسفالت معابر شهری به‌عنوان حداقل ترین حق شهروندی یکی از دغدغه‌های شهردار رشت است

    این اعتقاد وجود دارد که برنامه‌ریزی و توجه به بحث آسفالت معابر شهری به‌عنوان حداقل ترین حق شهروندی یکی از دغدغه‌های رحیم شوقی شهردار رشت بوده و در این راستا به مدیران مناطق هم تفویض اختیار شده است؛ اما به نظر می‌رسد مدیران برخی مناطق یا توجهی به دغدغه شهروندان ندارند یا توانایی استفاده از دست باز خود در این تفویض اختیار، برای جلب رضایت شهروندان را ندارند.

    نمی‌شود حق‌وحقوق شهروندی را به‌سادگی هرچه تمام نادیده گرفت

    اگر چه قطعاً گذر مسئولان ارشد استان، شهرداری رشت، مدیر شهرداری منطقه سه  و اعضای شورای شهر به این مسیر پرتردد افتاده، اما مشخص نیست چطور این وضعیت را می‌بینند و توجهی به رنج مردم نمی‌کنند؟

    ساکنین کمربندی خرمشهر رشت معتقدند متأسفانه حامد حیدری – مدیر شهرداری منطقه سه رشت به زخم‌های کهنه آسفالت که سال‌ها بر تن این کمربندی خودنمایی می‌کند، توجهی ندارد و در خواب بی‌خیالی به سر می‌برد. اینکه با اهمال‌کاری، هزینه‌های بسیاری بر شهروندان تحمیل می‌شود نیز از انصاف به‌دور است و نمی‌شود حق‌وحقوق شهروندی را به‌سادگی هرچه تمام نادیده گرفت.

    نمی‌شود که شهروندان نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند، ولی این دستگاه نسبت به ارائه خدمات متناسب خودداری نماید؟!

    زیرسازی و مرمت کمربندی خرمشهر و لاین کندروی آن چه میزان هزینه داشته که سال‌ها به امان خدا رها شده و چهره نازیبایی به آن داده است؟! نمی‌شود که شهروندان و صاحبان خودروها نسبت به پرداخت عوارض به شهرداری اقدام کنند، ولی این دستگاه نسبت به ارائه خدمات متناسب خودداری نماید؟! چطور می‌شود اگر شهروندان نسبت به پرداخت حق‌وحقوق شهرداری منطقه سه رشت کم‌کاری کنند بلافاصله با قانون به‌حساب شهروندان می‌رسند؛ اما در قبال چنین تعهداتی نسبت به شهروندان در عمل پاسخگو نیست؟

    شهروندان شهر باران‌های نقره‌ای از شنیدن شعار خسته شده‌اند

    شهروندان شهر باران‌های نقره‌ای نشان دادند که مردم صبوری هستند و توقع بالایی هم ندارند، اما امروز از مدیر شهرداری منطقه سه رشت انتظار خدمات در خور شأن دارند و دیگر از شنیدن شعار خسته شده‌اند و نمی‌توانند بیش از این شاهد وصله‌های پاره و ناهمگون این مسیر پرتردد باشند. این انتظار وجود دارد تا دستگاه‌های نظارتی بررسی کنند که چرا وقتی این‌همه از بیت‌المال برای ساخت لاین کندرو در کمربندی خرمشهر هزینه شده، چنین به امان خدا رها شده است! این سؤال آزاردهنده و بی‌جواب همواره در اذهان عامه مردم استان، خاصه کلان‌شهر رشت تکرار می‌شود که چرا مردم شهر رشت یکبار هم که شده بدون تذکر، بدون تمسک و دادخواهی به اصحاب رسانه و درنهایت بدون التماس نمی‌توانند از حقوق شهروندی که بابت آن عوارض و مالیات می‌دهند! برخوردار شوند؟

    اعضای شورای شهر باز به این مردم نیاز دارند

    همچنین اعضای شورای شهر رشت که با شعار خدمت وارد میدان شدند نیز باید از مدیریت شهری بخواهند تا نسبت به حقوق شهروندی گمشده در چاله‌های این شهر مسئولیت بپذیرند و نگذارند بیش از این چاله‌چوله‌های رشت استقامت کنند و برای شهروندان شاخ‌وشانه بکشند چرا که باز به این مردم نیاز دارند.

    مسئولان شهری از جمله شهرداری نیز اقدام به تکلیف آنچه که (عیان است و حاضر به بیان نمی‌باشد) نموده تا آن موقع قدردانی و دعای خیر مردم را نیز احساس و مشاهده نمایند.

    نوشته های مشابه
    مزیت خوب منطقه آزاد انزلی در توسعه مناسبات با اوراسیا و بهره برداری از فرصت‌های کریدور شمال جنوب 
    رییس دفتر رئیس جمهور در جریان بازدید از منطقه آزاد انزلی عنوان کرد؛

    مزیت خوب منطقه آزاد انزلی در توسعه مناسبات با اوراسیا و بهره برداری از فرصت‌های کریدور شمال جنوب 

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *