شنبه / ۶ بهمن / ۱۴۰۳
×
یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از خانواده شهدا و جانبازان کشور تحت پوشش بیمه دی هستند
مدیرعامل شرکت بیمه دی در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان:

یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از خانواده شهدا و جانبازان کشور تحت پوشش بیمه دی هستند

یادداشت علی پورحسن ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی است؛ بر این اساس بی پرده بگویم چیزی که همه دولت ها از گذشته تا به حال از نا کارآمدی آن رنج می برند ضعف ارتباطات و نداشتن روابط عمومی است! تاسف آور اینکه پس از سال ها هنوز مدیران نظام نمی دانند روابط […]

به بهانه روز ارتباطات و روابط عمومی
  • کد نوشته: 35614
  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • 15 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • یادداشت علی پورحسن

    ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی است؛ بر این اساس بی پرده بگویم چیزی که همه دولت ها از گذشته تا به حال از نا کارآمدی آن رنج می برند ضعف ارتباطات و نداشتن روابط عمومی است!
    تاسف آور اینکه پس از سال ها هنوز مدیران نظام نمی دانند روابط عموی یک علم است و پارکینگ نیروهای مازاد و از کار افتاده نیست و کلید موفقیت شان داشتن یک روابط عمومی قوی است و رمز موفقیت یک روابط عمومی در داشتن ارتباط خوب و موثر و بهره مندی از رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب و… خلاصه می شود.
    امروز هیچ مدیر ارشدی برای پیشبرد و موفقیت در کارهایش با روابط عمومی مشورت نمی کند و روابط عمومی های ضعیف نیز توان مشورت دادن به مدیران را ندارند و اینگونه می شود که فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری ابتر روی زمین می ماند و تصمیمات شورای روابط عمومی ها و شورای اطلاع رسانی تنها در حد جلسات عقیم می ماند و از اتاق در بسته فراتر نمی رود.
    امروزه در جهان، مدیران عامل شرکت های بزرگ در کنار هیات مدیره توانمند روابط عمومی را از ارکان اساسی و تصمیم ساز و نظریه پرداز شرکت می دانند.
    روابط عمومی در هر اداره و سازمانی باید زیرساخت های مناسب را برای اجرا و انجام راهبرد ها و اهداف آن دستگاه فراهم نماید و برنامه کوتاه مدت و بلند مدت و چشم اندازی درخور داشته باشد تا کارها به سهولت انجام شده و افکار عمومی اعتماد و اطمینان و ایمان راسخ نسبت به دستگاه پیدا کند.
    اگر مهندس قهرمانی چابک استاندار فقید گیلان توانست قهرمان مردم باشد و از کمین برف سال ۸۶ و گردنه خشکسالی به سهولت و آسانی بگذرد رمزش اعتماد و اعتقاد به هنر و علم روابط عمومی و داشتن یک تیم قوی روابط عمومی در استانداری و ارتباط صمیمانه با رسانه ها بود.
    روابط عمومی ها متاسفانه بجای اندیشیدن و تفکر و داشتن برنامه تنها مشغول عکس و فیلم گرفتن از مدیران خویش هستند و به نوشتن اطلاعیه های تولد، تبریک و تسلیت بسنده می کنند.
    امیدوارم هرچه زودتر درک کنیم که حلقه مفقوده موفقیت ما داشتن یک روابط عمومی علمی و توانمند و کارآمداست .

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *