بازباران خبر/ معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه ازاد انزلی با اشاره به راه اندازی مسیر ترانزیتی خودرو از کشورهای حاشیه خلیج فارس به کشورهای حوزه خزر گفت: برای نخستین بار ، ۳۵۰ دستگاه خودروی سواری توسط ۴ شناور از مجتمع بندری کاسپین ترانزیت شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل […]
بازباران خبر/ معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه ازاد انزلی با اشاره به راه اندازی مسیر ترانزیتی خودرو از کشورهای حاشیه خلیج فارس به کشورهای حوزه خزر گفت: برای نخستین بار ، ۳۵۰ دستگاه خودروی سواری توسط ۴ شناور از مجتمع بندری کاسپین ترانزیت شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی امین افقی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اهمیت کریدورهای تجاری عبوری از ایران و استفاده ازظرفیت های این کریدورها برای توسعه تجارت با کشورهای همسایه و ترانزیت کالا از مسیر ایران به کشورهای دیگر ، سازمان منطقه ازاد انزلی این مهم را جهت توسعه دیپلماسی لجستیکی کشور در دستور کار خود قرار داده است.وی با بیان اینکه در این راستا برای نخستین بار، ترانزیت خودرو ، با استفاده از حمل و نقل ترکیبی از بندرکاسپین منطقه آزاد انزلی راه اندازی شد و در نخستین مرحله ۳۵۰ دستگاه انواع خودروی سواری به بنادر کشورهای روسیه و قزاقستان توسط ۴ فروند کشتی تجاری ترانزیت شد.
وی افزود : بی شک این مسیر ترانزیتی که کشورهای کشورهای حاشیه خلیج فارس را به کشورهای حاشیه خزر متصل می کند، الگوی مناسبی در فعال سازی دالان های تجاری کریدور بین المللی شمال – جنوب با استفاده از مزیت های قانونی ، جغرافیایی و لجستیکی منطقه آزاد انزلی است.معاون بندری و حوزه خزر با بیان اینکه این سازمان با توسعه وتکمیل زیرساخت های لجستیکی و فعالسازی کریدورهای عبوری مانند کریدور شمال-حنوب و کریدور چین-قزاقستان-ایران به شاهراه ترانزیت و هاب دادو ستد کالاهای استراتژیک حوزه کاسپین تبدیل شود ، یادآور شد: علاوه بر ترانزیت خودرو، در هفته های اخیر محموله های مصالح ساختمانی ، مواد پتروشیمی، موادغذایی شامل میله گرد، پلی اتیلن ،قیر ، کاشی ،گچ و خرما، بونکر های ساخت ایران نیز از بندر کاسپبن به کشورهای حاشیه خزر صادر شد.
دبیر شورای لجستیک منطقه آزاد انزلی در ادامه به مزیت ها ، ظرفیت ها و مشوق های منطقه آزاد انزلی برای رونق فضای کسب کار و رشد شاخص های اقتصادی اشاره و اضافه کرد: استفاده از حمل و نقل ترکیبی و ظرفیت های لجستکی بنادر منطقه آزاد انزلی با بهرهمندی از ۲۱ پست اسکله فعال ،امکانات و تاسیسات بندری پسکرانه، می تواند در فعالسازی کریدورهای عبوری کشورمان نقش به سزایی داشته باشد که با اتصال بندر کاسپین به راه آهن سراسری در آینده نزدیک و همچنین تکمیل اسکله رورو درحال ساخت در بندرکاسپین ، این ظرفیت می تواند بیش از گذشته در کاهش زمان و هزینه های حمل کالا از مسیر مجتمع بندری کاسپین تأثیرگذار باشد.
دیدگاهتان را بنویسید