کنفدراسیون فوتبال آسیا متشکریم!

 باز باران خبر/ سرانجام  پس از کش و قوس های فراوان و قربان صدقه رفتن ها و فقط همین امسال کردن ها، کنفدراسیون فوتبال آسیا بالاخره آب پاکی را روی دست دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ریخت و با نامه ای به تاریخ ۲۷ دیماه اعلام نمود که این دو باشگاه حق حضور در لیگ قهرمانان آسیا را ندارند!

   آنها دراین نامه خود یادآوری کردند که هیچ اتفاق خاصی در این مدت رخ نداده و تغییری در تصمیم قبل ایجاد نشده و پیگیر پرونده این تیم ها در کمیته های اخلاق و انظباطی هستیم.

هرچند که قبل تر قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شده بود و تیم ها از جمله دو نماینده دیگر ایران یعنی سپاهان و فولاد گروه و حریفان خود را شناخته بودند، اما این حکایت، حکایت مرده ای است که تا سه روز امید زنده شدن دارد!

اگر از این دو باشگاه بخواهیم مفصل بگوییم، می شود مثنوی هفتاد من کاغذ!

اما خلاصه آنچه که روشن است اینکه این دو باشگاه دولتی بیشترین بودجه ورزشی کشور را می بلعند؛ (حال بماند که یکی از این دو باشگاه ادعا دارد که باشگاه رقیب نور چشمی دولتی ها و فراتر از آن حاکمیت است.) این تیم ها دلال می پرورانند، فساد و رانت دارند و در زمینه مربی و بازیکن فراوان گنجشک را قناری رنگ می کنند!

 موفقیت این تیم ها هیچ ربطی به مدیریت عوامل باشگاه ندارد و مستقیما مربوط به بودجه ای می شودکه از دولت دریافت می دارند، غیر ورزشی ها مخصوصا سیاسیون و حتی بسیاری از نظامیان عاشق مدیر عامل یا دست کم هیات مدیره شدن این تیم ها هستند و موارد بیشمار دیگر را شما می توانید به این ها بیفزایید.

اما چرا باید از afc ممنون باشیم؛ از آنجا که ما ملت دقیقه نود هستیم و همه چیز را پشت گوش می اندازیم  این محرومیت سبب می شود  فکری به حال این دو تیم و شاید هم کل فوتبال کشورمان بکنیم؛ کما اینکه دیگر  باشگاه های دولتی نیز همین شرایط را دارند اما اینقدر ریخت و پاش ندارند.

البته باز خوبی این رخداد در این است که احزاب و تشکل های سیاسی حتی برای ابراز وجود و خودی نشان دادن، نمایندگان مجلس حتی برای برنامه ریزی آرای انتخابات آینده و هواداران این دو تیم با آن غیرت آریایی مقابل ازبک ها، عرب ها و… از دولت و دست های پنهان و پیدا بخواهند تکلیف این باشگاه ها را روشن نموده و به این شیوه از تیمداری پایان دهند تا دست کم اگر تولید سرمایه نمی کنند، آنچه که در دنیا مرسوم است از فروش پیراهن گرفته تا بلیط فروشی و حق پخش و… دست کم از بیت المال و جیب مردم دست بکشند!

حسن غیوری

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22503

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: