نمایش ” بازی شکم سیران ” روی صحنه تئاتر رشت

باز باران خبر/ این روزها نمایش ” بازی شکم سیران ” به نویسندگی و کارگردانی مجید کاظم زاده مژدهی ، کاری از گروه تئاتر جهش از تاریخ ۱ تا ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۶ عصر در ۱۰ سانس در محل سالن رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت به روی صحنه می رود.

به گزارش باز باران خبر؛ مجید کاظم زاده مژدهی، استقبال از تئاتر در شهر رشت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مخاطبین تئاتر و کنسرت ها در گیلان،به ویژه شهر رشت بسیار زیاد هستند و خوشبختانه ما در خصوص آمار تماشاگران تئاتر به جرات با فاصله زیادی نسبت به دیگر شهرهای کشور قرار داریم.

وی ضمن گلایه به مسأله بلیت مهمان اشاره کرد و افزود؛اگر چه در چند سال اخیر موضوع خرید بلیت و دیدن تئأتر به عادت خوب شهروندان و پرداخت هزینه برای نیازهای فرهنگی تبدیل شده ،اما مشکلی که متاسفانه تا حدود زیادی نمیتوان چهارچوب تعریف شده ای برای آن عنوان کرد،معضل درخواست بلیت مهمان توسط یک سری از افرادی است که از قشر مرفه جامعه بوده و نمی خواهند هزینه ای برای کارهای فرهنگی بپردازند.

این کارگردان در ادامه با اشاره به اینکه هزینه های تولید تئأتر از صفر تا صد بر عهده کارگردان است ،اظهار کرد؛ متاسفانه گیشه جوابگوی هزینه های صرف شده نیست. بسیاری از فعالان این عرصه از بازیگران تا کارگردانان از محل تئاتر امرار معاش می‌کنند و در کنار مشکلاتی که پیش‌تر هم وجود داشت، شرایط ناشی از بیماری کووید- ۱۹ موجب شد تا پیامدهای مختلفی در این زمینه بر بدنه تئاتر وارد شود.با این وجود تلاش‌و همت شخصی هنرمندان در نهایت موجب شده است که تا امروز چراغ صحنه تئاتر روشن بماند. وگرنه برنامه مدون و حمایت خاصی از سوی متولیان این امر وجود ندارد.

طوبی رحمان نیا، یکی از بازیگران مطرح گیلانی در زمینه بازی در این تئاتر گفت: بیش از یک دهه است که با تئاتر گروه جهش به سرپرستی مجید کاظم زاده مژدهی همکاری میکنم و عضو اصلی این گروه هستم.

وی افزود: متاسفانه در ۲ سال اخیر شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی بسیاری فعالیت‌ها و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر مسائل اقتصادی در بخش های گوناگون از جمله رویدادهای فرهنگی گذاشت.

طوبی رحمان نیا در ادامه خواستار حمایت جدی مسئولان از گروه های تئاتری شد و گفت:تاکنون بحران‌های پی درپی بدنه تئاتر را بارها لرزانده و بسیاری از اجراها لغو شدو متاسفانه سالن‌ها خالی ماندند و هنرمندان به ویژه هنرجویان جوان بدون هیچ درآمدی عاشقانه این هنر را دنبال کردند. در این میان بیشترین ضررها متوجه گروه‌های نمایشی بود که ماه‌ها تمرین کرده و سالن و پلاتو اجاره کرده بودند. به همین دلیل به عنوان یک هنرمند تقاضای من از مسئولان و مردم این است که از گروه های تئاتری حمایت کرده وباعث روشن ماندن چراغ این هنر اصیل و دیرینه باشند .

گفتنی است در نمایش ” بازی شکم سیران ” پارمیدا علیزاده، عزشیا زمانی ، ادهام قاسمی نژاد ، فاطمه میرزایی ، رضا نورانی دوست ، ارسلان حقگو ، ارشیا خیراندیش ، مجتبی قدیمی صفت ، سما نعمت زاد ، طوبی رحمان نیا نقش آفرینی می‌کنند. 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21982

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: