رشت، شهر بی دفاع!

 باز باران خبر/ با توجه به بارندگی شدید چند روز اخیر بحث مطالبه و مطالبه گری از شورا و شهرداری بر سر زبان ها افتاده و اینکه ما چقدر روش مطالبه گری را بلد هستیم هم خود داستانی دارد! اینکه پنچ شورای قبلی مطالبه گر نبودند یا در مدیریت شهری ضعیف عمل کرده اند هم دراین مجال نمی گنجد تا بدان بپردازیم، اما آنچه اکنون برای شهروندان رشتی مهم است، کسب منافع و دفع ضرر می باشد؛ آنچه در تبصره ۳ درخصوص شرکت ها خدمات رسان مثل آب ، برق، گاز و… که هزینه را از مردم می گیرند و مردم باید تاوان چال و چوله و آب گرفتگی معابر در بیش از سی نقطه شهری را بدهند. متاسفانه وضعیت زیرساخت خیابان ها و معابر شهر رشت از بس نابسامان و فرسوده می باشد که در روزهای بارانی در کوچه ای نمی توانی با خودرو عبور کنی و در چاله ای نیفتی و از جلوبندی سازی سر در نیاوری! در روز های بارانی نمی توانی از ساغریسازان،جانبازان، رازی و غیره رد شوی و مردم گرفتار را نبینی! البته تمام این موارد از طرف اصحاب رسانه گفته شده اما کو گوش شنوا.

امکان ندارد در روز آفتابی از خیابان مطهری گذر کنی و دستفروشانی که از یک مغازه تغذیه می شوند را نبینی! البته در دهه هفتاد برای معضل بیکاری که در کشور رتبه دوم را داراست ، بازارچه خود اشتغالی راه اندازی شد اما متاسفانه به علت عدم مدیریت به حال خود رها شده است.

مبلمان شهری که در سال ۱۳۹۵جهت ایجاد جذابیت بصری ایجاد شده بود به حال خود رها شده است! رودخانه های حیاتی داخل شهر رشت که جهت هدایت آبهای سطحی است متاسفانه به فاضلاب کش شهری بدل شده و یک راست به دریای خزر میریزد و جزو آلوده ترین رودخانه های جهان میباشد؛ ضمن اینکه از نظر زیست محیطی و مخاطراتش نیز شهرت جهانی یافته است.

البته مشکلات محلات محرومی مثل آج بیشه سلیماندراب ، معلولین، ولکس ، سیاه اسطلخ، جماران ، کیژده و… بماند.

حال که این شورا خود را شورای پاک دست معرفی کرده باید شفاف به شهروندان بگوید که آیا رشت در مسیرتوسعه قراردارد یا فقط نام کلانشهر را با خود یدک می کشد؟ شورای پاک دست دراین مدت باید به همه ثابت کند که تحت تاثیر مافیای ثروت و قدرت قرار نمی گیرد و با کمی الگو برداری از کلانشهر های موفق ایران و جهان، شهر رشت را به قطب تاثیرگذار در می آورد؛ نه شهر خوراک که مردم برای شام شب خود معطلند!

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21621

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: