خطر دلتا کرونا بیخ گوشمان!

باز باران خبر/ فضای بحرانی جاری ناشی از شیوع ویروس کرونا دلتا در سطح کشور و تشدید ابتلا و مرگ ناشی از آن ضرورت ایجاد فضای مشارکت جمعی برای مقابله حداکثری با این شرایط را می طلبد و همه وظیفه داریم برای نجات جان خود، خانواده و هموطنان تلاش کنیم؛ لذا نکات زیر جهت اطلاع و قراردادن در اولویت برنامه های روزنامه مدنظر و دارای اهمیت می باشد.
۱- همانگونه که اطلاع دارید سرعت انتشار ویروس دلتا (نوع جدید کرونا) با همه انواع ویروس ها متفاوت بوده، بگونه ای که شدت فراگیری آن کمتر از چند ثانیه بوده و همین امر تمام کشورهای جهان ازجمله امریکا حدود ۷۰۰ و روسیه بیش از ۸۰۰ مرگ روزانه و سایر کشورهای اروپایی و حتی چین را نیز با بحران افزایش ابتلا و مرگ ناشی از آن روبرو کرده است.
۲ – با این وجود و پس از گذشت نزدیک به ۱۸ ماه از شروع بحران شیوع کرونا افکارعمومی به شدت خسته و درعین حال در بسیاری موارد با نوعی بی تفاوتی نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی روبرو می باشند؛ بگونه ای که میزان استفاده از ماسک از ۹۸ درصد کاهش فاحش و چشمگیری داشته و به نزدیک سی درصد رسیده که در سایر شاخص ها هم با همین وضعیت روبرو هستیم و این خود مهم ترین عامل در تشدید ابتلا به بیماری کرونا است.
۳- براساس آخرین اطلاعات دریافتی مشکل کمبود دارو و سرم که ناشی از رشد مصرف بدلیل رشد ناگهانی ابتلا بوده و سایر ادعا ها در حد شایعه و اوضاع روانی جامعه است که البته مشکل اصلی توزیع بوده نه تامین آن که با تدابیر اتخاذ شده به سرعت و به میزان ممکن در اکثریت مناطق کشور مشکل توزیع دارو رفع شده است.
۴- درمورد تامین واکسن مورد نیاز نیز برای تامین واکسن وارداتی و تولید داخل، هماهنگی حداکثری برای تامین و تزریق دهها میلیون واکسن طی یک ماه آینده صورت گرفته و همزمان با افزایش مراکز تزریق به کمک همه دستگاههای متولی سرعت واکسیناسیون تشدید گردیده است؛ لذا انتظار می رود همه مردم عزیز کشورمان درموضوع رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی مراعات و همکاری لازم را داشته باشند.
بر این اساس ضرورت مطالبه عمومی برای استفاده ازماسک ،کاهش تردد و تجمع مغایر دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا ضروری و واجب است.
ضمن اینکه در فضای ایجاد شده درمورد کمبود دارو و سرم نیز این مهم بصورت فوری در حال برطرف شدن است؛ لذا کمبود در یک داروخانه به کمبود در کل کشور تعمیم داده نشود تا باعث افزایش نگرانی و اضطراب مردم شود.
همچنین رسانه ها باید در ضرورت تقویت جریان همکاری همدلی در کشور و مقابله با هر گونه اظهار نظر غیر مسئولانه که منجر به شکاف و ایجاد تردید در مردم شود، تلاش کرده و شفاف سازی نمایند.
روی این اصل برای کنترل ویروس کرونای دلتا ضرورت محدودیت تجمع، تردد و الزام به رعایت دستورالعمل ها و تشدید اقدامات در دست انجام بوده و دراولین زمان ممکن و با هماهنگی بین دستگاهی اعلام خواهد شد.
در خاتمه امید است همه هموطنان و خصوصا مردم خونگرم و مهماندوست گیلان برای حفظ جان خود و دیگران از ایجاد دورهمی و مهمانی رفتن و حضور در جشن ها و…به جد پرهیز کنند تا با عبور از پیک بسیار خطرناک پنجم و واکسیناسیون عمومی جامعه به آرامش و نجات برسد.


کیان فروزان

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21001

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: