اکبر محبوبی‌فر از هنرمندان برجسته گیلان درگذشت

باز باران خبر/ پیام تسلیت مدیرکل«اکبر محبوبی‌فر» از اهالی برجسته تئاتر، تلویزیون و رسانه استان گیلان، صبح امروز در ۸۰ سالگی و به علت کهولت سن درگذشت.

«اکبر محبوبی‌فر» از هنرمندان برجسته گیلان درگذشت

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پی درگذشت این هنرمند برجسته استان، پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام فیروز فاضلی به شرح ذیل است:

بازگشت همه به‌سوی اوست

مرگ پایان زندگی نیست، بلکه آغازی است برای پرواز مرغ جان بر گستره ملکوت و رجعتی به محضر حضرت دوست؛ به‌ویژه مرگ آنان که در زندگانی، گام‌های بلندی برداشته و در خدمت به دیگران کوشیده‌اند. بار دیگر گلچین روزگار، یکی از گل‌های بوستان فرهنگ و هنر غنی این سرزمین را برچید و بلبلان و شیفتگان این باغ را در غمی بزرگ وا نهاد.

خبر درگذشت استاد اکبر محبوبی‌فر، ضایعه‌ای است که اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان گیلان را به سوگ نشاند. این هنرمند فرهیخته و پرتلاش، علاوه بر عرصه هنر در عرصه رسانه و آگاهی بخشی به جامعه نیز بسیار کوشا بود و بی‌تردید در زمره بزرگانی قرار دارد که آثارش برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

بنده ضمن ابراز تأسف از درگذشت این هنرمند پیشکسوت و اعلام همدردی با خانواده محترم و بازماندگان ایشان، این ضایعه را به اصحاب فرهیخته فرهنگ، هنر و رسانه استان تسلیت گفته و از آستان کبرایی حضرت احدیت برای آن مرحوم علو درجات و برای تمامی بازماندگان شکیبایی و طول عمر باعزت مسألت می‌نمایم.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

نهم مردادماه ۱۴۰۰

***

اکبر محبوبی‌فر متولد سال ۱۳۲۰ بوده و علاوه بر حضور در ده‌ها تئاتر، در مجموعه‌های تلویزیونی «حیرانی»، «صدا می‌ماند» و «ارث» امیر ثابت ، در سریال «در چشم باد» ساخته مسعود جعفری جوزانی، «عطر گل چای»، «مهمانسرای امید»، «سبزآباد»، «دختر شالیزار» و ده‌ها اثر دیگر ایفای نقش کرده است.

وی همچنین در حوزه رسانه نیز فعالیتی مستمر داشت و از اعضای اصلی خانه مطبوعات گیلان بوده است.

محبوبی‌فر که عمر خود را در راه ارتقای فرهنگ بومی گیلان سپری کرد، صبح امروز (شنبه، ۹ مرداد ۱۴۰۰) در ۸۰ سالگی و به علت کهولت سن در منزل خود، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20854

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: