ورزش و آوردگاه المپیک

باز باران خبر/ مسابقات المپیک معتبرترین و بزرگترین رویداد ورزشی در سراسر جهان می باشد که امروزه بسیاری از ورزشکاران آرزوی شرکت در این آوردگاه بزرگ ورزشی و کسب مدال  المپیک را دارند. بازی‌های المپیک یا المپیاد ورزشی به جشنوارهٔ ورزشی‌ای گفته می‌شود که به عقیده باستان‌شناسان و تاریخ‌نویسان در یونان باستان  انجام میشد.در دوره باستان جشن‌ها در ابتدا جنبه مذهبی داشته و شرکت کنندگان در مسابقات المپیک متشکل از مردانی که ثروت و وقت کافی داشتند که به تمرین ورزشی بپردازند، بود.

در دوره ای شرکت کنندگان در مسابقات المپیک  ورزشکاران غیر حرفه‌ای‌بودند، ولی بعدها درها فقط به روی ورزشکاران حرفه‌ای باز شد و بعد از گذشت سال‌ها، المپیک تبدیل به بزرگترین رویداد ورزشی دنیا شد.در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کشور دررقابت‌های المپیک شرکت می‌کنند و نهضت المپیک نمادهای بسیاری دارد و معروفترین نماد در این میان حلقه‌های المپیک است. این پنج حلقه در هم بافته شده نمادی از اتحاد میان پنج قاره‌است، که در پنج رنگ روی زمینه سفید در پرچم المپیک کشیده شده‌اند. رنگ‌های سفید (رنگ زمینه)، قرمز، آبی، سبز، زرد و سیاه به گونه‌ای انتخاب شده‌ که هر کشوری حداقل یکی از این رنگ‌ها را در پرچم ملی خود دارد.

مهمترین مسئله در بازی‌های المپیک حضور در آن است، نه برنده شدن ؛المپیک رویدادی صلح آمیز برای نشان دادن توانایی ملت های مختلف به شمار می رود، برنامه های سنتی بسیاری زیادی در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک وجود دارند که نشان از اهمیت بسیار زیاد کشورها به مسابقات المپیک است؛ این مسابقات معمولاً با برافراشتن پرچم کشور میزبان و اجرای سرود ملی آن کشور شروع می‌شود، بخش سنتی جشن با رژه ملت‌ها  آغاز می گردد که در آن ورزشکاران هر کشور به ترتیب در ورزشگاه رژه می‌روند، شاخص ترین ورزشکار هر کشور پرچم آن کشور را در جلوی گروه ورزشکاران حمل می‌کند.  

مسابقات المپیک در رشته های مختلف ورزشی با رقابت های بسیار سخت و نفس گیر انجام می شود و این مسابقات مخاطب بسیار زیادی از سراسر دنیا دارد؛ ورزشکاران کشورمان نیز در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ که در شهر توکیو ژاپن در حال برگزاری است شرکت نموده اند. برای همه ورزشکاران عزیز کشورمان آرزوی موفقیت و سربلندی داریم و امیدواریم که در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا موفق و سربلند باشند.

سیدرضا میرحسینی – مربی و داور ورزشی گیلان

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20752

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: