رتبه دوم گیلان در ایجاد اشتغال برای زندانیان

باز باران خبر/ دو هزار زندانی در استان گیلان مشغول کسب درآمد در دوره حبس هستند.

به گزارش باز باران خبر؛ مدیرکل زندان‌های گیلان با اشاره به رتبه دوم زندان‌های استان در ایجاد اشتغال گفت: بر اساس آمار تاکنون بیش از دو هزار نفر در زندان‌های گیلان با کسب حرفه درآمد کسب می‌کنند.
رضا محمدی اصل با بیان اینکه ایجاد اشتغال در زندان‌ها به یک هدف از پیش طراحی‌شده در قوه قضاییه تبدیل‌شده است، گفت: ۶۰ درصد زندانیان گیلان یک حرفه را دنبال کرده و مشغول به کار هستند.
وی با تأکید بر لزوم توجه به خانواده‌های زندانیان گفت: تولید صنایع‌دستی، قالیبافی و مهارت‌های فنی از جمله مشاغل شکل‌گرفته در زندان‌هاست و تمامی درآمد حاصل به خانواده‌های زندانی و یا خود مددجویان تحویل داده می‌شود.
مدیرکل زندان‌های استان گیلان، با اشاره رتبه دوم زندان‌های این استان در ایجاد اشتغال افزود: زندانیان ابتدا توسط سازمان فنی حرفه‌ای و جهاد کشاورزی آموزش داده‌شده و سپس وارد عرصه کار می‌شود که بر اساس آمار تاکنون بیش از دو هزار نفر در زندان‌های گیلان مشغول به کسب درآمد هستند.
محمدی اصل بیشترین دلیل ورود افراد به زندان‌ها را اشتغال و بیکاری دانست و گفت: سازمان زندان‌ها به افرادی که در طول حبس حرفه فنی حرفه‌ای و یک اشتغال خاص را یاد گرفته‌اند پس از آزادی تسهیلات اعطا می‌کند تا این افراد بتوانند پس از خروج از زندان از این راه کسب درآمد کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20551

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: