آموزشگاه آزاد هنرهای نمایش ((سودای هنر)) در لاهیجان گشایش یافت

باز باران خبر/ آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی” سودای هنر ” در لاهیجان گشایش یافت.
به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان؛ آیین گشایش آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی “سودای هنر” به مدیریت فاطمه علی پرست از بانوان هنرمند شهرستان لاهیجان عصر روز پنج شنبه ۴ تیر ماه با حضور جمعی از هنرمندان با رعایت پروتکل های بهداشتی به مجری گری عماد سماک عابدی در سالن شورای شهر برگزار شد.
در ابتدای این مراسم نمایشنامه “یک کلیک کوچولو” با موضوع اجتماعی به نویسندگی محمدرضا کوهستانی و کارگردانی سیده ویدا پیرو سجاد توسط حمیدرضا شعبانی؛ محمدعلی دستمردی و سید ویدا پیرو سجاد خوانش شد.
در ادامه نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان طی سخنان کوتاهی ضمن ابراز خرسندی از آغاز به کار این آموزشگاه و تبریک به مدیریت آن در خصوص اهمیت و جایگاه هنر نمایش گفت:مدیریت آموزشگاه کار سختی است ؛ چرا که جوانان علاقمند برای دیده شدن به سمت هنر بازیگری می آیند و موضوع حائز اهمیت در اینجا این است که مدیریت با برنامه ریزی علاقمندان را به سمت آموزش و انتخاب درست سوق دهد . امروزه شاهد خروجی برخی از آموزشگاهها هستیم که جوانان را از اخلاق مداری دور کرده اند، هیچگاه جنبش اوانگارد هدفش دوری از اخلاقیات نیست .
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد این آموزشگاه بتواند افرادی را پرورش دهد که تک تک شان دغدغه هنر داشته باشند و بتوانند برای این حوزه مفید واقع شوند.
پس از آن فاطمه علی پرست از بانوان هنرمند و مدیریت اموزشگاه سودای هنر ضمن تشکر از تمامی کسانی که یاریگر وی در عرصه هنر بودند گفت: ثروت من مادی نیست بلکه انسانهای خوبی هستند که از اندیشه وخرد وتجاربشان به من وام دادند تا پله های ترقی را طی کنم و به جایگاهی برسم که بتوانم هدایتگر وتسهیلگر علاقمندان به هنر باشم . وی افزود: من تلاش می کنم به مثابه نام آموزشگاه ( سودای هنر ) از همه رشته های هنری ونیز تلفیق آنها وهمچنین استفاده از اساتیدپیشکسوت وجوانان خلاق استعداد پروری کنم ومدیری مسولیت پذیر باشم تا هنرجویان علاقمند را به سر منزلگه مقصود برسانم و چشم اندازم برای آموزشگاه سودای هنر کاربردی کردن هنرتاثیر گذار نمایش وارایه آن درسطح جامعه وفرهنگ سازی غیرمستقیم موضوعات، معضلات ومشکلات خواهد بود.
از بخش های جنبی این برنامه ایفای نقش های فاطمه علی پرست توسط هنرجویانش در قالب پرفورمنسی با عنوان “در قاب زندگی هنری من” بود ؛ که در آن ونوس ابراهیمی نقشی از نمایش تکرار پاییز؛ یلدا باران دوست نقشی از نمایش پلی از جنس شیشه؛ هلنا مهری نقشی از نمایش پیوند سیاره ها؛ آهو وزیری نقشی از پیله سرا؛ ریحانه آهسته نقشی از نمایش عاشق شدن به وقت تردید؛ نازنین میرضیایی نقشی از گیل یارارسو ؛ روناک روحی نقشی از نمایش بانوی گمشده و ستایش باقری نقشی از نمایش آفرینش از نوعی دیگر را ایفا کردند. از دیگر عوامل این پرفورمنس: گریم “ونوس ابراهیمی”؛ انتخاب موسیقی :یلدا باران دوست و سپهر شعبانی؛ گرافیست “مبینا مطیعی” و طراح و کارگردان فاطمه علی پرست
در ادامه مریم رحیمی دراماتراپیست و روانشناس طی صحبت کوتاهی درباره دراماتراپی (نمایش درمانی)و تاثیر آن گفت: تاتر می تواند به کمک روانشناسی مشکلات زوجین و یا دانش آموزان را بهتر حل کند .
در بخش دیگری از برنامه علی پرست مدیر اموزشگاه سودای هنر از نگار نادری و محمد علی صادق حسنی به عنوان اساتید خوب و تاثیرگذار در مسیر هنری خود نام برد و با تقدیم هدایایی از آنان تشکر کرد. در ادامه بخش کوتاه سیاه بازی توسط ساحل احمددوست اجرا شد و در پایان حضار برای افتتاح دفتر به محل آموزشگاه واقع در خیابان شهید کریمی رفته و از نزدیک از آموزشگاه دیدن کردند.
لازم بذکر است این چهارمین اموزشگاه ازاد هنرهای نمایشی دارای مجوز از اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان در لاهیجان می باشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20473

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: