تحسین وکلای گیلانی از اقدامات توسعه مدارانه و متوازن دانشگاه علوم پزشکی استان

باز باران خبر/ مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت ضمن اعلام آمادگی برای مساعدت به بخش بهداشت و درمان استان، تلاش های دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی دو سال اخیر در جهت توسعه زیرساخت های حوزه سلامت را قابل تحسین برشمردند.

به گزارش باز باران خبر؛ پیش از ظهر امروز نشستی به منظور هم افزایی، هم فکری و هماهنگی وکلای گیلان در مجلس شورای اسلامی با رئیس، معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی در خصوص پیگیری پروژه های عمرانی حوزه سلامت گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره اجمالی از عملکرد دو ساله دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: ۱۷ دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان اورژانس گیلان با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال اعتبار راه‌اندازی شده و اکنون افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی از ۶۲ پایگاه به ۶۸ پایگاه رسیده است.

وی با بیان اینکه در جهت حل مشکلات حوزه سلامت استان، از تمامی ظرفیت‌های ملی به کار گرفته‌شده است، افزود: در طی دوسال اخیر سعی شد از همه ظرفیت های ملی و منطقه ای ازجمله سازمان برنامه‌وبودجه کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان، استاندار گیلان، سپاه، ارتش و نهادهای نظامی و انتظامی در جهت ارتقای سطح حوزه سلامت استان استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه‌اندازی هفت‌دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بیمارستان‌های گیلان خبر داد و گفت: هم‌اکنون دو دستگاه دیگر نیز در حال راه‌اندازی است و در مراکز ۱۷ شهریور، پور سینا، شفا و دکتر حشمت نیز به‌زودی CT اسکن مورد بهره برداری می رسد.

دکتر سالاری با تاکید بر وجود اکسیژن ساز در بحران کووید ۱۹، افزود: ۱۷دستگاه اکسیژن ساز با اعتباری بالغ‌ بر ۲۷ میلیارد تومان در استان راه‌اندازی شده و هم‌اکنون در حال استفاده هستند وی می توان گفت بیمارستانی در گیلان وجود ندارد که اکسیژن ساز نداشته باشد.

وی با راه‌اندازی سه دستگاه رادیولوژی ثابت و ۶ دستگاه رادیولوژی پرتابل در بیمارستان‌های استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مستمر و بنا بر نیاز شهرستان‌ها هم‌اکنون در بیمارستان شهید نورانی تالش، بیمارستان حشمت، بیمارستان امینی لنگرود، شهید انصاری رودسر، بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه‌سرا و بیمارستان رازی این دستگاه‌ها راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۱۰ دستگاه اتوکلاو بیمارستانی و پنج دستگاه اتوکلاو پلاسما، ۶۱۰ دستگاه تخت بستری و ۱۶ دستگاه تخت جراحی و همچنین ۷۸ دستگاه تخت ویژه ICU در بیمارستان‌های استان راه اندازی شده است.

دکتر سالاری با اشاره به توجه دانشگاه علوم پزشکی به توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان‌ها، افزود: تجهیز اورژانس بیمارستان شهید بهشتی انزلی به ۱۶ تخت و اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی، توسعه بخش اورژانس بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) با همکاری ارتش و بهسازی مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی شهر ماکلوان ازجمله این اقدامات بوده است و این مرکز در آینده ای نزدیک به دستگاه CT اسکن و MRI نیز تجهیز خواهد شد.

وی توسعه خدمات درمانی در گیلان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: نخستین مرکز کاشت حلزون شنوایی قطب کاشت حلزون شمال کشور در گیلان در خردادماه سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت و اکنون گیلان، دهمین استان و چهاردهمین مرکز دست‌یافته به جراحی کاشت حلزون کشور است و تاکنون بالغ‌بر ۱۵ مورد کاشت حلزون انجام‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه، بهره‌برداری از دستگاه رادیوتراپی شتاب‌دهنده با انرژی بالا در بیمارستان رازی را پس از گذشت ۱۰ سال، طی سال گذشته، از دیگر نقاط عطف توسعه در گیلان دانست.

دکتر سالاری با اشاره به دستاوردهای حوزه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: پس از ۳۰ سال از دایر شدن دانشگاه علوم پزشکی در گیلان، خوابگاه دانشجویی به ارزش ۲۷۰ میلیارد ریال برای دانشجویان خریداری‌شده است.

وی جذب اعتبار جهت خرید خوابگاه دانشجویی پسران به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال و تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی و مجموعه ورزشی را از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش فرهنگی و دانشجویی دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دو سال پیش این دانشگاه را با بدهی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تحویل گرفته، گفت: اکنون مجموع بدهی‌های دانشگاه به ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

دکتر سالاری از انتقال حقوق و مزایای ۸۵۰ نیروی طرحی دانشگاه به محل بند ” و ” با حمایت و عنایت سازمان برنامه‌وبودجه خبر داد و گفت: با این اقدام سالانه بالغ‌بر ۷۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در بودجه دانشگاه تحقق خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه گیلان از معدود دانشگاه های کشور بوده که از توسعه عقب است، تصریح کرد: هر کاری که در جهت توسعه سلامت استان طی دو سال اخیر لازم بوده توسط بنده پیگیری و تا حدود زیادی نیز انجام شده اما در جهت دستیابی به تمامی اهداف حوزه سلامت گیلان نیازمند حمایت های سیاسی و اجتماعی نمایندگان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ظرفیت بی نظیر مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت و لزوم حمایت آنها همچون گذشته در جهت تقویت زیرساخت های حوزه سلامت استان، گفت: ۲۲ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در تیر ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ‌بر ۱۱۸ میلیارد تومان، ۱۱ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در شهریور ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ‌بر ۹۰ میلیارد تومان، ۶ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت در بهمن ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ‌بر ۷۲ میلیارد تومان، دو پروژه کلان عمرانی دانشگاه علوم پزشکی، اسفند ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ‌بر ۱۲۶ میلیارد تومان در صورت مساعدت و همراهی نمایندگان مردم در خانه ملت افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صفری ملک میان، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی در این نشست با تقدیر از کادر بهداشت و درمان و همچنین از تلاش های این مجموعه بزرگ در جهت تجهیز و تقویت نظام سلامت، اظهار کرد: مجمع نمایندگان گیلان در کنار دانشگاه علوم پزشکی گیلان هست و برای پیگیری مطالبات دانشگاه جلساتی را با وزیر بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه برگزار خواهد کرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد زیرساخت های بهداشت و درمان در استان گیلان، افزود: لازم است شاخص های توسعه شهرستانی، استانی و ملی توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان تهیه و جهت پیگیری مطالبات در اختیار نمایندگان گذاشته شود.

وی بر توزیع عادلانه و تمرکز زدای تجهیزات بخش بهداشت و درمان در گیلان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه سیر ارائه خدمات و تجهیزات در گیلان از مرکز به سمت شهرستان ها در حال جاری شدن بوده، اما لازم است این تمرکز زدایی ها از مرکز به سمت شهرستان ها تسریع و به صورت منطقه ای ارائه شود.

دکتر احمد دنیا مالی، نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از زحمات و تلاش های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت تقویت زیرساخت ها و همچنین مبارزه با بیماری کووید۱۹، از انتصابات این دانشگاه به ویژه در بخش بهداشت و درمان انزلی و همچنین ریاست بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان، تقدیر کرد.

وی با اشاره به قرارداد دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه خاتم الانبیا سپاه، افزود: برای اجرای تفاهمات فی مابین دانشگاه با قرارگاه خاتم الانبیا جهت اجرایی شدن پروژه های بزرگ حوزه سلامت استان، چندین جلسه با فرمانده قرار گاه برگزار کردیم اما به نظر می رسد همکاران وزرات بهداشت رغبت چندانی برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان زحمات زیادی را در جهت استقرار تجهیزات و توسعه بناها طی دو سال اخیر متحمل شده، گفت: اجرای توافقات قرارگاه سازندگی سپاه با دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌تواند شاخص های توسعه استان را به ویژه در افزایش تخت های درمانی ارتقا ببخشد.

دکتر خلیل بهروزی فر، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی دو سال اخیر به عنوان اقدامات جهادی یاد کرد و گفت: با تیمی که در اختیار هست، مجموعا مدیریت جهادی را اعمال کرده اید و خوشبختانه با تلاش مستمر و بی وقفه شاهدیم دانشگاه علوم پزشکی را که در آستانه سقوط بوده را به این نقطه موفق رسانده اید.

وی با ابراز امیدواری از روحبه جهادی موجود در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: یقینا مردم از روحیه جهادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان منفعت خواهند برد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه شهرستان شفت یکی از شهرستان های کم برخوردار استان است، خاطرنشان کرد: با امکانات و استعداد موجود باید توجه ویژه ای به شفت بشود.

بهروزی فر از آمادگی وکلای مجلس در جهت حمایت از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و افزود: نمایندگان استان در خدمت علوم پزشکی گیلان هستند و آنچه که در توان هست برای توسعه بهداشت و درمان استان به کار خواهند گرفت.

مهندس پرویز محمد نژاد، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از تلاش های مجموعه کادر بهداشت و درمان استان، اظهار کرد: همه نمایندگان به اتفاق حمایت جانانه از دکتر سالاری دارند و این نشان می‌دهد این دانشگاه با اختلاف معنا دار نسبت به گذشته در حال تلاش، فعالیت و خدمت به مردم است.

وی بر ضرورت تقویت بنیان خانه های بهداشت تاکید کرد و گفت: اگر بیماران روستایی در خانه های بهداشت خدمات بگیرند از پیک بار در بخش های درمانی و همچنین هزینه ها کاسته می شود.

دکتر محمد رضا احمدی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تصریح بر اینکه بهداشت و درمان حوزه تخصصی است و باید مشکلاتش تخصصی حل شود، اظهار کرد: پیشگیری بهتر از درمان هست و انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به زباله در سراوان و مخاطرات آن و همچنین معضلات زیست محیطی در رودخانه ها نظیر فخب حساسیت بیشتری داشته باشد.

وی بر ضرورت استفاده دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ظرفیت مجمع نمایندگان تاکید کرد و افزود: یکی از بزرگترین آرزوهای مردم گیلان و اعضای هیئت علمی داشتن بیمارستان جنرال است و مجمع نمایندگان آمادگی دارند تا در این جهت کمک حال بخش بهداشت درمان استان باشند.

دکتر رسول فرخی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به شناخت عمیق خود از دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان را از ابتدای تأسیس می شناسم و اینکه می گویم ما به بهار درمان و بهداشت در گیلان نزدیک می‌شویم، همچنان دفاع می کنم.

وی با اذعان به اینکه کار بسیار بزرگی در حوزه بهداشت درمان و تجهیزات انجام شده که قابل تقدیر است، افزود: بیشترین بیماری های مردم منشأ در محیط زیست دارد و انتظار این است تا در این حوزه بشتر تلاش کرده و خانه های بهداشت را تقوبت کنیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه هزینه های گیلان ملی اما اعتبارات آن محلی است، گفت: گیلان در همه بخش ها هزینه های بسیار سنگینی دارد اما بودجه و اعتباراتی که برای آن تخصیص می دهند بسیار ناچیز و قطره چکانی است.

نماینده لاهیجان و سیاهکل با اشاره به طرح های بزرگ عمرانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: اتمام این سایت ها باید با اهتمام و همراهی نمایندگان مردم در خانه ملت همراه باشد.

دکتر فرخی با انتقاد از تعدد رابطه استخدامی نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطرنشان کرد: شمار زیادی از نیروها در دانشگاه های علوم پزشکی از جمله گیلان استیجاری، شرکتی، تبصره ۳ و ۴ و یا به دیگر شیوه ها هستند که لازم هست این رویه اصلاح و شیوه پرداخت حقوق و مزایا اصلاح شود چرا که این نوع رابطه استخدامی در دستگاه های دیگر نمونه ندارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت همچنین از اینکه بیمارستان دیلمان ارتقا یافته و بیمارستان پیروز لاهیجان به قطب درمانی شرق استان تبدیل شده، تقدیر و تشکر کرد.

دکتر حسن محمد یاری، نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جهت تقویت زیرساخت های بهداشت و درمان در سراسر استان، اظهار کرد: به نظر می رسد خدمات بهداشت و درمان در استان به سمت توزیع متوازن حرکت می کند که این رویکرد قابل تحسین است.

وی بر ضرورت تعیین تکلیف نیروهای شرکتی، تبصره ای و حجمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد و افزود: کلیات این طرح در کمیسیون اجتماعی بررسی و مصوب شده و انقریبا در مجلس آورده و تصویب می شود که در صورت اجرا انتظار هست علوم پزشکی گیلان همچون سایر بخش ها در این فرایند نیز، پیشگام باشد.

دکتر مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از تلاش های مجدانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی استان، اظهار کرد: طی ۱۰ ساله گذشته پیگیری های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا این اندازه در جهت توسعه سلامت استان کم نظیر بوده و قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به پراکندگی بیمارستان ها در شهرستان رودبار، افزود: برخی از بیمارستان ها در پنج کیلومتری یکدیگر و برخی در فاصله ۲۵ کیلومتری احداث شده اند که ارائه خدمات را کمی دشوار کرده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرار گرفتن شهر لوشان در ورودی استان و همچنین جانمایی بزرگترین شهر صنعتی استان در این منطقه، گفت: لازم هست مراکز بهداشتی منطقه به بیمارستان محلی ارتقا و تجهیزات و پزشکان متخصص در آن مستقر شوند.

دکتر سید کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تقدیر از زحمات مسوولان دانشگاه در طی این مدت و تشکر و قدر دانی از مدافعان حوزه سلامت استان، با اشاره به قرار گرفتن در ماه های پایانی عمر دولت، اظهار کرد: لازم هست در جهت تامین و تخصیص بودجه نشستی را با سازمان برنامه و بودجه برگزار و منابع مورد نیاز برای اتمام پروزه ها را تامین کنیم.

وی همچنین خواستار سرعت بخشیدن ترک تشریفات در بیمارستان ها به ویژه بیمارستان امام خمینی صومعه سرا شد.

مهندس جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی دو سال اخیر، اظهار کرد: تصور نمی‌کردم بدهکاری ۷۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا این میزان پرداخت شود و این اقدام جهادی دانشگاه را قابل تحسین می دانم.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های درمانی در استان باید بیشتر تقویت شوند، افزود: تخت های دولتی و خصوصی گیلان مجموعا به نصف تخت های دولتی در بسیاری از استان ها نمی رسد که این مسئله می طلبد نگاه وزارت بهداشت به گیلان بیشتر شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به پیشرفت بالای ۵۰ درصد برخی از پروژه ها در سایت لاکان، گفت: اتمام بیمارستان سایت لاکان تا پایان سال می تواند مثمر ثمر باشد و اگر تعویق بیفتد ممکن است پروسه تکمیل آن بیشتر به طول بیانجامد.

وی بر لزوم استفاده دانشگاه علوم پزشکی گیلان از توان خیران و بنیاد ها تاکید کرد و گفت: باید از دستگاه هایی مثل تامین اجتماعی، ستاد اجرایی، بنیاد‌ها، جهاد دانشگاهی و خیرین در گیلان بیشتر استفاده شود.

سردار سید علی آقازاده، دیگر نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست تکمیل و احداث پروژه ها در دانشگاه ها را مایه مباهات و تقدیر دانست و اظهار کرد: ما استان کوچک و مستضعف هستیم و به نظر می‌رسد کم کاری های صورت گرفه کمتر از خیانت نباشد.

وی بر لزوم تقویت بخش بهداشت و درمان در شهرستان ها تاکید کرد و افزود: باید بیمارستان ها در غرب و شرق تقویت شود تا تمرکز از استان کاسته شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20277

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: