انتخاب درست و آینده ای روشن

باز باران خبر/ این روزها وقتی در پیاده رو شهرم قدم میزنم، همه چیز از دور زیباست؛ ستادهای انتخاباتی با هزینه های لاکچری ، وعده های توخالی و سالهای عمر ما که در حال گذر است.
عده ای از کاندیداتورها با شعارهای انتخاباتی وعده هایی به ملت می دهند که هیچ وقت عملی نمی شود! عده ای هم به هیچ عنوان نگرانی برای روز انتخابات ندارند و دلشان به شدت به لیدرهای انتخاباتی خودشان گرم است!
بیاد دارم در دوره های گذشته شخصی می گفت حتی برای یک رای هم شرمنده مردم شهرم نیستم ، برای تک تک آرا هزینه کرده ام. گاهی در تفکرات خود مدتها به این موضوع فکر می کنم که انسان چقدر می تواند به دنیا وابسته باشد که برای رسیدن به مقام و قدرت دست به هرکاری بزند؟!
این در اوج سادگی است اگر فکر کنیم ، کسی که با هزینه میلیاردی وارد عرصه شورای شهر شود، فقط به جهت دلسوزی و خدمت به مردم آمده است! اگر برای شعارهای انتخاباتی و وعده هایی دروغین که هیچ وقت اجراء نمی شود، ضمانت اجرایی وجود داشت دیگر هرکسی به خود اجازه نمیداد تا با وعده های پوچ و توخالی باعث دلسردی مرد نسبت به نظام گردد.
فردی که کاندید انتخابات شورای شهر است باید در تمام برنامه های اجرایی که در شهر وجود دارد اشراف و آگاهی داشته و عملا کار اجرایی هم انجام داده باشد، پس شخصی باید این پست را احراز کند که به تمام این مسایل علاوه بر آگاهی ، علم نیز داشته باشد.
از شهید گرانقدر دکتر چمران پرسیدند تعهد بهتر است یا تخصص؟ وی در جواب گفت: “می‎گویند تقوا از تخصص لازم‎تر است، آن را می‎پذیرم. اما می‎گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‎پذیرد، بی ‎تقواست.”
در این روزها با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات در مقطع آزمون دوباره ای هستیم که شکست و پیروزی مان بسته به تقوایی است که در انتخاب های مان به خرج می دهیم؛ انتخاب هایمان در آینده فرزندان مان اثرگذار است. انتخاب افراد شایسته و نخبه می تواند نابسامانی‌ها ومشکلات جامعه را حل کند.
البته مهم ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشیم این است که شرایط امروز جامعه نتیجه انتخاب های گذشته ما است! پس بهتر است برای آینده ای بهتر انتخابی درست انجام دهیم.

سیدرضامیرحسینی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20272

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: